Nasleep Pfeiffer of iets anders?

Gestart door Lindje, 30 augustus, 2011, 14:14:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lindje

Sinds mei van dit jaar heb ik keelklachten. Het komt en het gaat, vaak gerelateerd aan vermoeidheid. Halverwege juni was dit zo erg dat ik naar de dokter ben gegaan. Hij stelde vast dat mijn amandelen ontstoken waren. Omdat ik allergisch ben voor penicilline heb ik een hoge dosis ibuprofen gekregen tegen de pijn. Het ging iets beter, 2 weken later was de keelpijn echter weer terug. Ook was ik bizar moe en had ik veel last van mijn maag en het gebied eromheen. Maar ik gooide het erop dat ik aan vakantie toe was. Ik ben 3 weken op vakantie geweest, voelde me daar een stuk beter, maar was alsnog wat lusteloos, had weinig energie om iets actiefs te doen terwijl ik normaal heel ondernemend ben. Ik kon alcohol ook bijna niet verdragen, wist dan 's nachts niet hoe ik moest liggen van de pijn in mijn buik!
Thuis gekomen voelde ik me wel uitgerust en bijgekomen en dacht dat ik er wel weer tegenaan kon. Binnen 2 weken had ik echter weer 'keelontsteking'. Ik kwam bij de dokter en kreeg een vervanger. Deze keek ik mijn keel en zei dat er helemaal geen sprake was van een ontsteking! Mijn amandelen waren overbelast en mijn lymfeklieren erg opgezet, mijn lijf was hard aan het vechten tegen een virus. Zij dacht direct aan de ziekte van Pfeiffer. Ik heb mijn bloed laten testen op allergie?n, CMV en Pfeiffer.
De uitslag kwam echter niet na een week, ze snapten er niks van, maar het was er nog niet... Vorige week had ik zoveel last van steken in mijn zij dat ik meteen weer een afspraak maakte. Ik kreeg mn eigen dokter, degene die ook eens weg stuurde met een keelontsteking, en die zei dat het waarschijnlijk mijn maag was en gaf me maagzuurremmers die ik 2 weken moet slikken. Ik vroeg of het iets te maken kon hebben met de mogelijke Pfeiffer, dat wuifde hij weg. Inmiddels voel ik me zo slecht dat ik bijna niet kan functioneren! Ik kan soms niet meer op mijn benen staan. De dokter zei daarop droog: 'Als je voelt dat je moet gaan liggen, moet je gaan liggen.'  Ik voelde me niet serieus genomen.
De medicijnen helpen niet en de pijn in mijn zij wordt steeds erger. Vannacht kon ik niet slapen van de pijn en keek ik op google, de plek waar het zeer doet is de plek waar mijn lever zit. En dit schijnt iets te zijn wat vaker voorkomt bij Pfeiffer. Ik denk dus niet dat het mijn maag is die zo'n zeer doet, maar mijn lever. En dat mijn huisarts het dus weer mis heeft.
Vanmorgen heb ik eindelijk de uitslag gekregen na 2,5 week. Er zitten wel afweerstoffen van Pfeiffer in mijn bloed, maar het is niet meer actief. De andere dingen waren ook in orde. Ik vroeg daarop aan de assistente wat dan het vervolg was, ik voel me zo beroerd en volgens de huisarts was mijn lijf hard aan het vechten tegen een virus. Waarop de vrouw zegt: 'Is het niet meer een kwestie van druk, druk, druk?' Arrghh, om woest van te worden! Ik zei: 'Nee, ik heb steeds keelpijn, witte vlekken op mijn amandelen, vergrote lymfeklieren en steken in mijn zij. Daarnaast ben ik al een week thuis van werk en gaat het niet beter. Het lijkt me meer dan alleen druk, druk, druk!' Daarop zei ze dat de dokter me morgenochtend terug zal bellen om verder te praten.
Mijn vraag is of het kan zijn dat ik recent Pfeiffer heb gehad en dat het nu al uit mijn bloed is, maar dat ik nog wel deze klachten heb? Kunnen al deze klachten de nasleep zijn? Heeft iemand die ervaring met Pfeiffer? En zijn er naast CMV, want dat is het ook niet, nog andere virussen die op Pfeiffer lijken o.i.d.? Voel me een beetje wanhopig. De huisarts lijkt me weinig serieus te nemen, maar ik voel me echt heel slecht. Ik kom nooit bij de huisarts, de laatste 3 jaar ben ik 4 x geweest, waarvan 3x de laatste 3 maanden. Dat is niet voor niks. Soms ben ik zo moe dat ik serieus lijkt alsof ik dood ga. Dan versnelt mijn hartslag en mo?t ik echt gaan liggen/slapen. Om van die steken in mijn zij nog maar niet te spreken.. Ik weet het niet meer!

jetske

Het kan nog steeds komen van de pfeiffer. Ik heb ook last gehad van mijn lever en ook van mijn milt.
Vraag bij de huisarts eens je bloeduitslag op (hier heb je recht op) en kijk wat er gemeten is Goed is namelijk niet altijd goed.

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html
Weet niet of dit bij jou van toepassing is maar kijk eens bij welke klachten.

sterkte

twijfelaar

Bij mij is het ook nooit actief gevonden, wel dezelfde klachten!

Ik denk dat het zeker kan, maar je kunt voor de zekerheid ook een doorverwijzing naar een internist vragen die wat uitgebreider onderzoek doet. Dan kunnen ze ook een echo maken van je lever etc.

Ik wens je veel beterschap!

Groetjes

Lindje

Dank jullie wel! Ik heb vandaag een doorverwijzing gekregen naar een KNO-arts, omdat mijn amandelen nog steeds niet in orde zijn. Verder zit de huisarts zijn schouders een beetje op te halen. Hij lijkt het ook niet te weten. Ik ga op zoek naar een andere huisarts in de buurt, want met deze kan ik gewoon helemaal niks. Over mijn buikpijn begon hij over het syndroom van Tietze, omdat het ook pijn doet als je op mn borstbeen drukt. Ik denk dat dat wel mee valt. Dus ik ga naar de KNO-arts en verdere hulp ergens anders zoeken. Misschien in het alternatieve circuit.
Mocht er iemand nog tips hebben, ze zijn van harte welkom!!

Peetje

Ik wilde je ook al aanraden om een verwijzing naar een internist te vragen. Die onderzoekt je in ieder geval wat uitgebreider.
Je kunt in het bloed ongeveer 3 maanden zien dat je recent Pfeiffer hebt gehad. Daarna is er alleen nog maar te zien dat je het ooit hebt gehad. Aangezien jij al sinds mei keelpiijnklachten hebt, is de kans helaas groot dat het, als Pfeiffer de oorzaak is, niet meer in je bloed is terug te vinden.
Leverklachten, keelontseking, opgezwollen lymfeklieren en vermoeidheid passen prima in het rijtje van Pfeifferklachten. Die klieren zijn ook een teken dat je lichaam ergens hard tegen aan het vechten is.
Je hebt er inderdaad recht op om je bloeduitslagen op papier te krijgen. Zo kun je ze zelf ook vergelijken met eventuele eerdere of latere uitslagen en kun je voor jezelf bepalen bij welke waardes jij je beter of slechter voelde.

Ik wens je in ieder geval heel veel beterschap en succes bij de kno-arts. Laat je ons nog weten hoe het afloopt? :)

twijfelaar

Ik heb inderdaad ook het idee dat je dat echt even moet doen voor de zekerheid, die zijn beter op de hoogte van infectieziekten etc. Laat lekker alles aankruisen op het labformulier (je eigen risico zal toch al op zijn).

Wel heb ik vaker gehoord dat mensen met pfeiffer die last hebben van hun keelamandelen sneller van de pfeiffer af zijn als die weg worden gehaald.

Alternatieve geneeswijze kun je ook gewoon naast de reguliere geneeskunde doen.


magnetronnie

Ben je eigenlijk op hepatitis getest? Of meer algemeen je leverwaarden? Er zijn nogal wat ziektes die eenzelfde beeld als Pfeiffer geven, dus het is erg belangrijk dat de huisarts je serieus neemt en in ieder geval een aantal standaard bloedtesten aanvraagt.
Eigenlijk ben je dat stadium al voorbij en zou ik zeggen, probeer zo snel mogelijk een verwijzing voor de internist te regelen.

Bestaat er eigenlijk zoiets als een second opinion bij huisartsen? Anders is dat ook nog een optie.