Iemand de tip?

Gestart door Beertje, 09 augustus, 2011, 16:15:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beertje

Hallo allemaal!

Ik ben hier nieuw. Ik heb al sinds maart pfeiffer en het gaat de ene keer wat beter dan de andere keer. Nu dus weer wat minder.....
Ik moet al 30 uur in de week werken, wat ik tot nu toe nog niet heb gehaald. En vanaf 1 september wordt ik geacht om 38 uur te werken. Vanaf Maandag ga ik wel 2 weken op vakantie!!  Maar daarna dus 38 uur.....
Best veel problemen gehad op werk, ze geloven me niet zo en laten me niet met rust. Ik werk ook nog eens in de horeca dus het is best zwaar.
Maar mijn vraag is: heeft iemand de gouden tip?
Ik zou graag wat advies / support kunnen gebruiken.

Zijn er ook mensen die zich:
Af en toe somber voelen
Vaag gevoel hebben
Werk niet meer zien zitten
Rusteloze benen 's nachts
Licht slapen
Soort vage benauwdheid
Rare pijntjes af en toe zoals pijn in heup of knie bij lopen
Last van hormonen

Graag hoor ik er meer over want ik ben het zo zat, ik wil zo graag weer beter worden!!
Loop al bij een bioresonantie therapeut. 

Groetjes

Beertje

lied89

Hallo,

Heel veel klachten die je hebt komen overeen met klachten die ik ook heb. Helaas heb ik niet de gouden tip die je beter maakt. Zelf zit ik al anderhalf jaar met die vreselijke moeheid. Wat ik je wel wil vertellen is dat als je al moeite hebt om 30 uur werk vol te houden dat je dan zeker niet 38 uur moet werken, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zelf studeer nog en moet ook 2 keer in de week stage lopen eigenlijk 2 hele dagen, maar dat gaat niet, dan krijg ik te veel pijn aan mijn benen door het lange staan. Dus als het mogelijk is niet te veel werken. Verder lees ik bij jou ook vage benauwdheid, lees ik niet bij veel mensen maar heb daar zelf ook last van. Dat is erg vervelend en weet ook niet waar het vandaan komt. Zelf heb ik het in combinatie met pijn op de borst, wat ook niet fijn is. Weet niet of je daar ook last van hebt?
Somberheid... tja dat hoort er lijkt me ook bij, niet kunnen doen wat je vroeger deed is lastig vooral als het zolang duurt en je wilt zo graag weer beter worden.
Maar goed helaas geen gouden tip. Ik zou zeggen doe het rustig aan, luister naar je lichaam, als het te veel wordt dan op het werk aangeven dat het niet gaat, anders wordt je niet beter. Heb er ook ervaring mee, wilde graag hele dagen naar school en stage lopen en school heeft gezegd dat ik geen hele dagen mocht lopen en eerst maar eens beter moet worden, maar ja als je geen vooruitzicht hebt hoe lang het gaat duren is dat moeilijk.
Heel veel beterschap in iedergeval!
Groetjes

Peetje

Wie zegt er datje 38 uur moet gaan werken, terwijl je de 30 uur al niet haalt? Bepaalt je werkgever dat, of is dat een afspraak met de arbodienst? In het eerste geval zou je kunnen proberen om het te bespreken, en anders is opnieuw ziekmelden nog een optie. Zorg dan wel dat je huisarts achter je staat. Als je onder controle staat van de arbo, dan kun je daar aangeven dat 30 uur weken eigenlijk al te zwaar is en nieuwe afspraak maken.

Een aantal van je klachten herken ik zeker. Op zich ook wel logisch, dat je je niet al te vrolijk voelt en het werken niet meer ziet zitten als je steeds min of meer gedwongen wordt om over je grenzen te gaan.

Een gouden tip heb ik helaas niet voor je. Zoals hierboven ook al staat, luister naar je lichaam en zorg goed voor jezelf. Gezond eten en eventueel extra vitamines slikken, zodat je weerstand weer op peil komt. Het is helemaal niet ongewoon dat de nasleep van Pfeiffer een half jaar of nog langer duurt.

Heel veel beterschap en veel plezier op vakantie! Lekker uitrusten daar en niet te gek doen. ;)

Beertje

Bedankt!!

Echt bedankt voor jullie reacties!
Ik raak gewoon zo gefrustreerd hiervan. Vandaag na 3 uur werken naar huis gegaan en de rest van de dag op de bank gehangen. Voel me dan zo ellendig dat ik het niet vol heb kunnen houden op werk. Maar ja, het is ff niet anders.
Hoe is het nou met jou peetje? Heb wel een aantal van je berichten gelezen. Maar hoe is het nu?
Ik zag dat je ook harry fan bent! Leuk h? !

Groetjes beertje

Beertje

Nog ff

Ik ben na 4 maanden pas bij een bedrijfsarts geweest. Die zei dat ik per 1 sept weer beter moet zijn (glazen bol????). Mijn werkgever is niet voor mij verzekerd geloof ik en ze willen het hier ook bij laten.... Geen nieuwe afspraak zeg maar.
Ik heb hem zelf nog wel 1 x gebeld. Een paar dagen erna kreeg ik de rekening van dat telefoongesprek doorgemaild via mijn baas. Oftewel mijn baas wou dat ik dat gesprek ging betalen.....
Niet gedaan natuurlijk en een email teruggestuurd dat dit niet aan mij is om te betalen.
Gelukkig niks meer van gehoord.
Moest ook second opinion aanvragen. Met de vraag hoe het zou moeten gaan in september. Brief teruggekregen: wij weten ook niet of u in september beter bent. Dit moet ik bespreken met de bedrijfsarts en mijn werkgever. Er is dan ook geen geld in rekening gebracht gelukkig.
Maar dit doet mijn werkgever dus om de kosten te drukken denk ik.
Zodat ik niet nog een afspraak hoef te maken met de bedrijfsarts.
Heb vanaf het begin om een bedrijfsarts gevraagd maar dus pas na 4 maanden gekregen!!
En nu wil ik er weer heen,, maar dat gaan ze niet toestaan heb ik het idee

Nou heel verhaal, ben blij het ff van me afgeschreven te hebben!

Misschien iemand nog meer advies? Ivm werk.

Ik hoor het wel.   

Liefs

Bob_tails

zoek een goede orthomoleculaire arts, die weten wat nodig is
om je immuunsysteem te herstellen.
de conventionele geneeskunde (regulier) weten hier (bitter) weinig vanaf,
om de simpele reden dat ze dit niet (meer) leren in hun artsen opleiding.
aan medicaties wordt meer verdiend!
en daar moet men juist vanaf blijven.

sterkte maar vooral succes
m.vr.gr.

Peetje

Het gaat met mij redelijk goed. Naar mijn maatstaven dan. Helaas ben ik 1 van de weinige Pfeifferpatienten die hardnekkig klachten blijft houden. Ik verwacht ook niet meer dat ik helemaal zal genezen, maar met wat ik momenteel kan, kan ik leven. Ben dan wel chronisch vermoeid, maar daar laat ik niet alles door verpesten. En ter vergelijking, ik kan op een goede dag zo'n 20 tot 25 procent van wat ik vroeger kon. Niet genoeg om gedeeltelijk te kunnen werken, maar genoeg om wat kleine dingen te kunnen doen, gelukkig.

De ellende met arbodiensten, is dat ze in feite voor je werkgever werken. Ze moeten beoordelen of jij ziek bent en wanneer je dan weer aan het werk zou kunnen. Bij de arbodienst waar ik heen moest, was het zo, dat als je gezond was, je wel zelf een afspraak kon maken voor het zogenaamde preventiespreekuur, dus om klachten te voorkomen, maar als je ziek was, dan moest je werkgever die afspraak maken en daar had ik dus zelf helemaal niks over te zeggen. Mijn werkgever heeft zelfs meerdere keren afspraken afgezegd en uiteindelijk, een paar maanden voordat ik 2 jaar ziek was, zelfs het contract met die arbodienst opgezegd, zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.
Afhankelijk van het contract wat je werkgever met de arbodienst heeft, kan het inderdaad zo zijn, dat hij voor iedere afspraak moet betalen en daar hebben lang niet alle werkgevers zin in.
Het is overigens ook nog zo, dat de arbodienst een advies geeft, maar je werkgever dat vervolgens niet op hoeft te volgen.
Oftewel, je zit er als zieke werknemer aan vast, maar als je pech hebt, schiet je er weinig mee op.

@ Bob_tails: Kun je misschien een keer een site van een beroepsvereniging van orthomoleculaire artsen of iets dergelijks geven, dat maakt het, indien gewenst, een stuk makkelijker om een goede arts te vinden. :)
Enneh, je shift-toets doet het niet...

Bob_tails

wat dacht je hiervan:   www.abng.nl
Had je zelf interesse hierin, je dit zelf ook had kunnen opzoeken, op die manier
help je je lotgenoten. Zo moeilijk is dit niet.

er is niets mis met mijn shift toets, heb je weer commentaar ???

oh dus jij dacht dat je de enige was met 'hardnekkige' pfeifferklachten!
forget it.
Als je immuunsysteem verzwakt is, slaat het wederom toe of blijf je in de ellende.
Daarvoor zul je, als je leven je lief is, naar iemand anders moeten/kunnen kijken
die wel verder kijkt alsdat zijn/haar medische neus lang is.


Beertje

Nou ik heb aan mezelf gedacht, en me ziek gemeld voor 2 dagen. Ben nu echt helemaal kapot.
Is dat dan omdat ik het echt nodig had?
Of omdat ik nu ff niet zoveel doe.....
Begin soms te twijfelen aan mezelf.... Kennen jullie dat ook?
Zo van: het duurt nu al zo lang, ik moet nu toch wel beter zijn?
Frustratie alom!

Liefs

Bob_tails

de nadruk kan niet genoeg gezegd worden,zorg voor een goed
werkend immuunsysteem en zoek een goede orthomoleculaire arts,
anders raak je dit niet kwijt.
Pfeiffer - EBV - maakt meer kapot dan je lief is...

m.vr.gr.

Peetje

@ Beertje: Irritant is dat he, zolang je maar doorgaat, lijkt het best wel te gaan, maar zodra je dan rust neemt, ben je helemaal kapot. Heb ik ook nog steeds. Probeer wel, voor zover dat gaat, om nog wel iets te doen. De ervaring heeft mij geleerd, dat je je van helemaal niks doen, alleen maar rotter daat voelen. Langzaam opbouwen is vaak het beste, dan kun je sneller aan de rem trekken als het te veel wordt en het je jezelf nog niet heel veel overbelast.
Dat twijfelen herken ik ook wel. Het is dat je echt niet voor m'n plezier ziek bent en je ook wel weet wat je voelt, anders zou je nog gaan denken dat je je het verbeelt. Hoe vaak ik ook niet bij de huisarts heb gezeten om nog maar eens bloed te laten prikken om te kijken of er toch niet nog iets anders aan de hand was. En dan toch gedwongen maar weer gaan werken om vervolgens een paar dagen later met griep in bed te liggen. Inderdaad, frustrerend, en helaas kan ik er niks aan doen. Gelukkig mag je je hier op het forum altijd even af komen reageren.

@ Bob_tails: En wederom weer eens bedankt voor het bang maken. Je weet best dat bijna iedereen in zijn of haar leven met EBV in aanraking komt en er is echt maar een klein gedeelte van de wereldbevolking die daar hardnekkige (vermoeidheids)klachten aan overhoudt. Ik ben zeker niet de enige, en dat beweer ik ook niet, maar zo erg als jij het voorstelt, is het ook echt niet. Dan zou de hele wereldeconomie al lang op z'n gat liggen.
Verder is het wel zo sympathiek om, als je iets aanraadt, er ook wat meer informatie bij te geven, zoals een link naar een site van een artsenvereniging. Het is toch niet aan mij op op te gaan zoeken wat jij aanraadt? Bovendien ken ik je inmiddels goed genoeg om te weten dat ik dan hoogstwaarschijnlijk toch met iets aankom wat jij totaal niet bedoelt. :)

jetske

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html

Lees deze site eens door. Misschien is hier veel herkenning en kun je hier wat mee.

Ook voor jou misschien peetje!!

Peetje

@ jetske: Ik heb een paar keer B12 laten prikken, is ooit ook volgens de reguliere normen aan de lage kant geweest, maar momenteel heb ik geen typische B12-tekort klachten. :)
Het vervelende van vermoeidheids- en andere vage klachten, is dat het veel oorzaken kan hebben. Pfeiffer is er daar 1 van. B12-tekort een andere en zo zijn er nog veel meer. Allemaal de moeite waard om uit te zoeken, maar wat mij betreft is er niet vaste 1 oorzaak.

jetske

Wat was de waarde van jouw B12 dan. Je zegt hij is aan de lage kant daar kun je veel klachten van krijgen!!!

Bob_tails

Citaat van: jetske op 16 augustus, 2011, 08:44:57
Wat was de waarde van jouw B12 dan. Je zegt hij is aan de lage kant daar kun je veel klachten van krijgen!!!

klap klap ;) dit is onbegonnen werk jetske
denk aan jezelf, doe ik ook.
met vriendelijke groeten
en in betere tijden, tot elders op b12 forum ;)

jetske

Citaat van: Peetje op 15 augustus, 2011, 20:05:26
@ jetske: Ik heb een paar keer B12 laten prikken, is ooit ook volgens de reguliere normen aan de lage kant geweest, maar momenteel heb ik geen typische B12-tekort klachten. :)
Het vervelende van vermoeidheids- en andere vage klachten, is dat het veel oorzaken kan hebben. Pfeiffer is er daar 1 van. B12-tekort een andere en zo zijn er nog veel meer. Allemaal de moeite waard om uit te zoeken, maar wat mij betreft is er niet vaste 1 oorzaak.

@Peetje Ik denk dat je er toch eens in moet verdiepen want als moderator moet je ook andere mensen een tip kunnen geven over deze aandoening en niet zo halsstarrig alleen maar aan pfeiffer
blijven vasthouden als je al zolang klachten hebt!!!!!!

twijfelaar

Hoi Beertje,

Ik vind dit soort afspraken met een arbo niet normaal, ik heb wel mazzel ik heb echt een goede die naar mij luistert en zich erin verdiept. Ik heb volgende week vrijdag weer een afspraak. Zelf werk ik nu 20 uur. Ook horeca.
Het zou natuurlijk heel mooi zijn als je al weer 38 uur kunt werken, maar ik ben bang dat het te snel is, 2 weken vrij en dan volop aan de bak..
Het vage benauwdheid gevoel herken ik ook! Ik denk ook dat dat te maken heeft met dat ik geen conditie meer heb.

Bij mij is er geen actief virus meer gevonden, maar wel dat ik zowel pfeiffer en cmv heb doorgemaakt.. Zowieso in 2010 maar welke het geweest is zou ik niet weten. Door door te werken herstel je denk ik ook veel minder snel, maar helemaal thuisblijven zou ik gek worden denk ik. Hoewel ik weleens denk dat ik het op een keer gewoon niet meer trek en dan helemaal uitval, daar ben ik wel bang voor.

Bob_tails & Peetje .. Waarom in iemand topic gaan zitten vitten.. Zeg anders gewoon niets meer tegen elkaar.


magnetronnie

Citaat van: jetske op 16 augustus, 2011, 21:33:06
Citaat van: Peetje op 15 augustus, 2011, 20:05:26
@ jetske: Ik heb een paar keer B12 laten prikken, is ooit ook volgens de reguliere normen aan de lage kant geweest, maar momenteel heb ik geen typische B12-tekort klachten. :)
Het vervelende van vermoeidheids- en andere vage klachten, is dat het veel oorzaken kan hebben. Pfeiffer is er daar 1 van. B12-tekort een andere en zo zijn er nog veel meer. Allemaal de moeite waard om uit te zoeken, maar wat mij betreft is er niet vaste 1 oorzaak.

@Peetje Ik denk dat je er toch eens in moet verdiepen want als moderator moet je ook andere mensen een tip kunnen geven over deze aandoening en niet zo halsstarrig alleen maar aan pfeiffer
blijven vasthouden als je al zolang klachten hebt!!!!!!
Als moderator moet je denk ik vooral het forum en haar gebruikers in goede banen leiden. ;)
Al is wat kennis van zaken natuurlijk nooit weg.

Het is erg moeilijk om iemand goed advies te geven. Van de ene kant is van Pfeiffer gewoon bekend dat het soms lang kan duren en dan wil je niet meteen naar allerlei andere aandoeningen gaan kijken, terwijl die waarschijnlijk gewoon door de Pfeiffer veroorzaakt worden. Van de andere kant kan er zeker ook nog (of inmiddels) iets anders spelen en dat wil je niet over het hoofd zien, vooral als het iets ernstig is. En ook kunnen de klachten chronisch worden en overgaan in bijvoorbeeld Chronisch Vermoeidheid Syndroom, en dat wil je ook niet. Het blijft lastig.

Bob_tails

#18
Citaat van: jetske op 16 augustus, 2011, 21:33:06
Citaat van: Peetje op 15 augustus, 2011, 20:05:26
@ jetske: Ik heb een paar keer B12 laten prikken, is ooit ook volgens de reguliere normen aan de lage kant geweest, maar momenteel heb ik geen typische B12-tekort klachten. :)
Het vervelende van vermoeidheids- en andere vage klachten, is dat het veel oorzaken kan hebben. Pfeiffer is er daar 1 van. B12-tekort een andere en zo zijn er nog veel meer. Allemaal de moeite waard om uit te zoeken, maar wat mij betreft is er niet vaste 1 oorzaak.

@Peetje Ik denk dat je er toch eens in moet verdiepen want als moderator moet je ook andere mensen een tip kunnen geven over deze aandoening en niet zo halsstarrig alleen maar aan pfeiffer
blijven vasthouden als je al zolang klachten hebt!!!!!!

Bravo Jetske
dat is nu precies wat hier aan de hand is...
dit wordt door de moderator zwaar onderschat!

Het immuunsysteem krijgt een fikse tik hierdoor, de schildklier krijgt tikken en of dit nog niet erg genoeg is, kunnen de bijnieren dit niet meer bolwerken!

een spoor van vernieling over een tijdsbestek van zo'n zestien jaar.
jammer, heel erg jammer.

orthomoleculaire arts, iemand die de nek, hals en bovenrug etc. stevig masseert,daarvoor wekelijks naar Schiedam.
Sinds gisteren acupunctuur en ook naar een osteopaat.
Allemaal voor hetzelfde, dit had niet nodig geweest...

sterkte allen.
Met alleen rusten kom je er niet.

Beertje

Hoi hoi

Nou ben terug van vakantie!
Uitgerust maar niet echt bijgekomen. Ik kreeg namelijk nog sms jes van mijn baas tijdens mijn vakantie. Of ik even kon zorgen of een familie lid een kopie kon malen van papieren die ik ze al had gegeven, maar waren kwijtgeraakt. (kopie van aanvraag second opinion en mijn werkzaamheden).

Ook heb ik nog een e-mail gekregen dat ik aankomende woensdag weer naar een andere bedrijfsarts moet. En als hij vastteld dat ik een bepaald aantal uur moet werken en als ik dat niet red dat mijn loon wordt ingehouden ???

Door dit alles zit ik weer helemaal in de stress en lijkt het wel of ik terug bij af ben.
Aankomende week moet ik dus 38 uur gaan werken terwijl ik voor mijn vakantie compleet ben ingestort.... Ik ga morgen een afspraak maken bij mijn eigen dokter om even mijn verhaal daar te doen.
Kortom ben het helemaal zat!

Groetjes

Peetje

Beetje late reactie, kon door omstandigheden even niet online zijn.

Ik hoop dat je het een beetje overleefd hebt. Ben heel benieuwd hoe je bezoek aan de arbo is gegaan. Het enige wat je kunt doen als je meer uren moet werken dan je aankunt, is het toch weer proberen en je vervolgens weer ziek melden. Daarbij is het natuurlijk belangrijk dat je huisarts achter je staat en je daar na de ziekmelding ook even langs gaat. Dat is tenslotte wat ziekee mensen doen, die gaan naar de dokter. ;)

Heel veel sterkte!

Beertje

Hallo,

Nou ben bij de arboarts geweest en hij heeft me arbeidsongeschikt verklaard met op de voorgrond een arbeidsconflict..... Gesprek gehad met werkgever, kwam niet met een voorstel. En is boos weggelopen.
Heeft iemand hier ervaring met pfeiffer + arbeidsconflict + soort overspannen zijn hierdoor?

Groetjes

twijfelaar

Ik gelukkig nog niet, maar ik kan het me goed voorstellen van jou!

Heb je een onbepaalde tijd contract of tijdelijk? Het lijkt me sowieso geen baas waar je lang wilt werken, gezien de sms-jes in de vakantie enzo, echt een eikel.
Ik hoop dat je je rust kunt vinden, want zo gespannen zijn word je nog eens meer moe van, en je schiet er niets mee op.


Nu ben je helemaal thuis?
Sterkte!
Xxxxx

Beertje

Hoi hoi!

Nou nu zijn de poppen aan het dansen hoor!
Ik ben arbeidsongeschikt verklaard door bedrijfsarts op basis van arbeidsconflict.
Vervolgens gesprek moeten aangaan met werkgevers..... Pffffff.
Gesprek ging niet goed. Nu wordt het een zaak voor de rechtsbijstand, lastig lastig allemaal

@ twijfelaar: ik heb een contract voor onbepaalde tijd en ben nu volledig thuis

@ Bob tails; ik ben onder behandeling van een bio resonantie therapeut, en heb veel gelezen over orthomoleculaire geneeskunde, erg interessant allemaal. Bedankt wel voor de tip!


Ben gister bij de bio resonantie therapeut geweest, en zij stelde vast dat ik nog een lever probleem heb. Mijn ouders hebben namelijk allebei geelzucht gehad toen ze klein waren en hebben daardoor een defect aan hun lever opgelopen en dit mogelijk genetisch aan mij doorgegeven. Verder constateerde ze een jodium tekort. Hiervoor krijg ik dan nu druppels en dat zou mijn lever ook moeten opschonen en mij uiteindelijk weer op mijn oude energie niveau terugbrengen..... Hope so!
Misschien iets voor iemand anders om dit te laten testen

Wel heel vervelend allemaal, de situatie met werk, brieven schrijven naar bedrijfsarts, rechtsbijstand, e-mail naar werkgever. Dat put je ook behoorlijk uit.

Hopelijk komt het hierna tot rust en een nieuwe start.

Liefs


twijfelaar

Heel vervelend allemaal, dat kan je nu echt niet gebruiken! Maar ook raar dat je arbeidsongeschikt ent verklaard op basis daarvan, terwijl je gezondheid de grootste rol daarin speelt of niet?

Hopen dat het allemaal aanslaat voor je.

Peetje

Ik heb helaas maar al te veel ervaring met een arbeidsconflict, veroorzaakt door lang aanhoudende Pfeifferklachten. Ik heb een topic bij de Pfeifferverhalen, als je er de energie voor hebt, kun je dat lezen, want het is een te lang verhaal om even kort te vertellen.

Ben benieuwd of je baat gaat hebben bij de druppels.

maaike

Ik hoop dat je een goeie rechtsbijstand verzekering hebt. Wat een gedoe zeg! Als je maar om jezelf blijft denken, want als je je vermoeidheid gaat negeren en wel werken heb je er alleen maar extra lang last van (of erger).

Beertje

Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstand. Het is nu bijna allemaal klaar en dan ben ik van mijn werkgevers af....
Maar tis niet leuk zeg, veel gedoe, veel wachten, en heb er ook wel met plezier gewerkt (voor ebv). Maar ja, ik heb nu gekozen voor mijzelf en mijn gezondheid! Dat voelt wel goed!
Ben nu ook bezig steeds meer te doen, skaten, fietsen, lekker lang koken, extra huishouden e.d.
Geloof dat het nu eindelijk de goede kant op gaat.

Ook met dank aan de bio resonantie therapie!

Groetjes

twijfelaar

'skaten, fietsen, lekker lang koken, extra huishouden e.d.'

wat klinkt dat lekker...

Ik stop bijna alles wat ik heb in die 5 uur per dag werken, en heb af en toe eens zin om iets te gaan doen..

Skates heb ik ook, maar ik kan het eigenlijk niet zo goed haha.

Ik hoop voor je dat deze lijn zich doorzet!

Xxxx

Beertje

Ja dat is zeker lekker! Ben nu dan ook fulltime thuis, ben 's avonds dan ook wel erg moe hoor! Maar ik probeer wat te werken aan mijn conditie, hopen dat het op deze manier vooruit gaat. Vandaag ook weer geskated, gefietst en huishouden! Nu kapot, moet nog eten koken pfffffff daar zit ik nu wel erg tegenop! Maar goed, het wordt steeds beter geloof ik!
Volgens mijn bio resonantie arts is de pfeiffer er dan ook uit, nu alleen de stress restjes nog denk ik.

Ik hoop ook dat het zo blijft en steeds beter wordt.

Enne..... Gezond eten + voedingssupplementen + voldoende water / kruidenthee zijn ook erg goed voor je. En dan nog proberen wat aan de conditie te doen in combinatie met genoeg ontspanning,
Lachen en rust.

Liefs

Beertje

Aaaajjjjj....

Hoe harder je zegt dat t goed gaat, hoe harder je ook weer op je b&k gaat.........
Zo moeilijk om te doseren!

Peetje

Ja, lastig he? De truc is om niet gelijk voluit te gaan als je je een dat wat beter voelt, maar dat is zo moeilijk. Tenminste, voor mij wel. Je wilt zo graag wat meer doen, dat je er geen rekening mee houdt dat er na een goede dag weer een slechte kan komen.

twijfelaar

Ohh Shit gaat dus niet echt goed...

Beterschap!!!

Ik zit ook weer in de lappenmand...

maaike

Eigenlijk moet je inderdaad zowel op goede als slechte dagen hetzelfde doen. Dus niet op goede dagen ineens heel veel. En ook niet heel veel achter elkaar en dan heel lang rust, maar steeds kleine beetjes. De salami-techniek noemen ze dat: dus even een activiteit doen en dan even rust en dan weer even een activiteit.

Ik denk dat in beweging blijven wel goed is, tot op zekere hoogte dan. Maar een beetje sporten zal nooit kwaad kunnen. Ga dus niet op een goeie dag ineens 20 km skaten terwijl je op een slechte dag 2 km doet of je huis niet eens uit komt. Beter is alle dagen 7 km (ik noem maar een voorbeeld).

Beertje

@Maaike,

Bedankt voor de tip! Het is zo moeilijk om te doseren, vooral op goede dagen. Wil dan zo graag van alles doen.
Gaat wel steeds beter

Groet