Onzekerheid en vergeetachtigheid

Gestart door Tompie, 18 juli, 2011, 21:29:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tompie

Beste Lezers,

Ik heb nu al een maandje of 5 last van pfeiffer.
Hoe ik daar aan kom is voor mij nog steeds een vraag.
Ik ga er niet teveel over inzitten want er kunnen vele oorzaken zijn.

Waar heb ik last van:
Vergeetachtigheid (als ik iets hoor dan ben ik het op korte termijn snel weer vergeten)
Onzekerheid (als ik met iemand heb afgesproken op een bepaalde dag weet ik niet zeker of ik dat echt had afgesproken en ga ik twijfelen)
Gevoel (Ik voel me niet mezelf mijn hobby is in de ICT en ik ben minder snel ge?nteresseerd in mijn webdesign en mijn doorzettings vermogen is erg slecht waardoor ik projecten niet af maak terwijl ik dat wel wil!)
Ik kom soms niet uit mijn woorden waardoor ik soms zinnen door elkaar gooi of raar ga mompelen.
Ik zie waziger midden op de dag (dit had ik al gelezen op verschillende topics omdat ik met mijn ogen begon te knijpen als ik tv kijk)
Stress (Dit heeft denk ik te maken met de vergeetachtigheid)
Dagen (ik twijfel over wat voor dag het is en wat en wanneer ik iets heb gedaan de dagen ervoor)
Als ik in de week terug kijk kan ik niet zeggen welke dag ik wat gedaan. Ik weet waar ik geweest ben maar wat voor dag dan weet ik slecht of niet.

Wanneer viel het op dat ik pfeiffer had?
Tijdens mijn schoolexamens was ik kapot waardoor ik snel op mijn bed lag.

Komt dit jullie ook bekend voor?
Ik hoor het graag want ik twijfel veel over alles.

Mvg,

Tom

Peetje

Klinkt allemaal zeer bekend. Ik noem het Pfeiffer-dementie. Combineer dat met slechte concentratie en dan gebeurt het dat je in de keuken staat en je afvraagt wat je daar ook alweer ging doen. Of je bent inderdaad iets aan het zeggen en je kunt niet op een woord komen, of er komt een heel ander woord uit. Kortom, het hoort erbij, helaas. Met voldoende rust gaat het uiteindelijk wel beter, maar hoe lang dat gaat duren, kan helaas niemand je vertellen.

Beterschap! :)

Bob_tails

sommige mensen zijn helaas nog steeds er van onvertuigd
dat dit met rust overgaat.

Er is een mail naar je onderweg Tom
met informatie.

m.vr.gr.

Tompie

Ik ben niet toe aan behandelingen zoals vitamine B12.

Ik ben onderzocht en er kwam uit dat ik pfeiffer had en wat ijzer tekort.
Mijn huisarts vertelde dat ik vanzelf herstelde met deze klachten.

Ik ga hiervoor niet opzoek naar een orthomoleculaire arts wat Bob_tails mij mailde.
Ik ben pas 16 en ik hoop dat ik dit soort problemen nu nog niet krijg.

Als ik begin 2012 nog geen herstel merk laat ik mij weer bloedprikken op b12 en ijzertekort.
Misschien dat de huisarts dan een herstel recept kan maken van deze benodigdheden.

Ik weet niet of meer mensen op dit forum deze kenmerken hadden?
Zoals je start je mail op en na een minuut of 5 doe je het weer omdat je bent vergeten dat je het had gecheckt en als het programma open staat dan denk je dit heb ik al gezien  :P

Hersteld dit vanzelf?
Of moet ik dit toch opnieuw melden bij de huisarts?

Mvg,

Tom

Peetje

Bij mij werd het vanzelf wel beter, zolang ik mezelf maar in de gaten hou en niet overbelast.
Vermoeidheid en aanverwante klachten kunnen vele oorzaken hebben. De nasleep van Pfeiffer kan best 6 maanden tot zelfs een jaar duren. Als jij het idee hebt dat je klachten niet verminderen, veranderen of zelfs verergeren zonder dat je daar zelf een oorzaak voor kunt bedenken, kan het natuurlijk geen kwaad om nog eens langs de huisarts te gaan. :)

Tompie

Ja als het erger word ga ik dat zeker doen.
Op het punt dat pfeiffer bij mij begon had ik nog geen vergeetachtigheid.
Dat is er later bijgekomen net zoals onzekerheid.
Vooral sochtends als ik op de klok kijk bijv. het is half 9 en ik moet 9 uur weg dan kijk ik steeds weer op de klok.

Erg lastig.
Maar ik heb ook zeker goede dagen waarop ik alles beter begrijp en minder vergeet maar die dag daarop ben ik veel dingetjes dan wel weer kwijt.

Pfeiffer zelf is niet erger geworden maar het is niet echt leuk.

Je voelt je jezelf niet meer!
Concentratie is weg als ik iets lees dan hou ik het wel vol maar ik sla het niet op.
Bij alles twijfel je ik werk in de ict en ik heb nooit getwijfeld maar nu twijfel ik zelfs bij dingen die ik moet doen die ik al vaker gedaan heb.

Ik hoop dat het snel overgaat.
Ik ga vanaf de vakantie beginnen met mijn nieuwe opleiding en hopen maar dat dat dan maar goed gaat.

Peetje

Ik weet precies wat je bedoelt. :)
Een boek lezen en na 2 bladzijden al niet meer weten waar het over ging, op je werk iets moeten doen en het 10 keer controleren omdat je jezelf niet meer vertrouwt. Ik zette ook voor veel dingen het alarm van m'n mobiel, zodat ik het niet zou vergeten.
Die goede en slechte dagen zijn ook heel herkenbaar. Als alles goed gaat, zul je merken dat je steeds meer goede dagen gaat krijgen en minder slechte.
Nogmaals beterschap en alvast veel succes met je opleiding!

Bob_tails

neem een goede multi vitamine waar alle vitamines etc.inzitten.

Tompie

Ik bedank Peetje voor de goede hulp!
Die ondersteuning helpt me zeker verder nu.

En ik bedank Bob_tails voor de goede tips.

Ik begin er zo weer vertrouwen in te krijgen!  :D