Ook pfeiffer

Gestart door twijfelaar, 27 april, 2011, 17:39:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floor

Hoi Twijfelaar,

Wat fijn voor je dat je daar terecht kan! Ik hoop echt dat je hiervan opknapt. Het voelt goed he om een traject te kunnen starten. Ik heb tenminste zelf het gevoel dat ik eindelijk iets kon doen om beter te worden met mijn eigen trajectje. Ben heel erg benieuwd hoe het er precies uit gaat zien en hoe het met je gaat! Ik ben benieuwd of je ook met schema's moet gaan werken.

Nou nog even geduld en dan kan je starten. Hebben ze je misschien al wel wat advies kunnen geven voor de weg er naartoe? Kan je al ergens mee starten?

jetske

Hoi,
Je moet omdat je injecties krijgt niet over je grenzen gaan wat het sporten betreft. Hier kun je alleen maar nadelen van ondervinden om van die vermoeidheid af te komen. Als je sport verbruik je meer B12 en zou je dus vaker moeten spuiten. Zoek maar eens op het b12 forum over sporten ( en revalidatiecentrum)

twijfelaar

Oke, ik spuit nog steeds 2 keer per week, dus dat lijkt me wel ok?. Heb nadat ik toen 2 weken gestopt was en de klachten terug kwamen elke 3 dagen gespoten en nu 2 keer per week.
Maar stel je niet te veel voor van wat ik sporten noem he, haha.

Inderdaad erg fijn dat ik daar terecht kan, met een goede benadering, in het gesprek kwam al wel wat naar voren van dat ik behulpzaam ben enzo, en dus ook eens nee moet zeggen. Ook is me een boek aangeraden, 'de pijn de baas' van frits winter, en bij het woordje pijn kun je ook vermoeidheid lezen.
Verder nog niets, en ga intussen door met sporten, en volgende week gaan we 2 weekjes met vakantie, wel hier in NL. We gaan met m'n zwager schoonzusje en 3 kids, misschien niet zo heel verstandig gezien de vermoeidheid, maar ook gezellig en moet gewoon mijn eigen tempo bepalen en rust nemen.

Schema zeker denk ik, maar dat doe ik ook al. Voor iedereen is een schema goed denk ik hoor. Het geeft mij in elk geval een goede houvast, ook qua huishouden enzo.

Liefs

twijfelaar

Jetske, ik heb niet echt iets kunnen vinden over sport en revalidatiecentrum, bedoelde je iets specifieks??

Xxxx

twijfelaar

Ik denk ik doe ook maar weer eens een update van mijn situatie.

Ik voel me niet beter dan eerst, in Januari spuit ik een jaar b12, ik merk daar veel van, alleen krijg ik nog niet meer energie.
Eind Januari mag ik eindelijk starten bij het revalidatie centrum, en heb inmiddels mijn wia aangevraagd voor Maart.
De ene week gaat beter dan de andere. Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten redden als ik zou moeten werken. Ik heb meer dan genoeg aan m'n huishouden, en zelfs dat lukt soms niet.
Ik zou het wel heel graag willen, en ben ook soms jaloers op de mensen die lekker elke dag naar hun werk gaan en met een voldaan gevoel thuis kunnen komen.
Ik zou het al heel fijn vinden als ik een paar uurtjes zou kunnen werken, maar ik moet niet te veel willen.
Qua diagnose is er verder niks, ik hou een hogere bezinking en lymfocyten, maar geen actieve pfeiffer oid. Ook mijn b12 tekort is niet erkend. Maar ik ga daarbij op m'n eigen gevoel af, en merk verbetering.
Verder heb ik ook vaak pijn, in m'n handen, benen, armen hoofd/nek etc. Waar eigenlijk niet.

Dit bericht lijkt wel heel negatief, dat is niet de bedoeling, ik ben verder wel gelukkig, en kan ook plezier beleven aan een boel kleinere dingen.

Xxx

Peetje

Ik herken wel veel in je verhaal, al klinkt het negatief. Dat is nou eenmaal zo als we beschrijven hoe we ons voelen, voor een ander klinkt dat al snel negatief, omdat je al snel uitkomt bij wat je niet kunt, terwijl ik zo veel mogelijk probeer te focussen op wat ik wel kan.
Plezier beleven aan kleine dingen, is volgens mij heel positief. Iets wat vroeger heel normaal was, daar kan ik nu echt van genieten.

Succes met het revalidatietraject en je WIA aanvraag. :)

twijfelaar

Ja dat is zeker zo! Genieten van de kleine dingen doen veel mensen niet.

Bedankt!

Beertje

Goed zo! Lekker genieten van de kleine dingen! Misschien een nieuw topic idee??
Zoals: warme chocomelk....., lekker op de bank met pantoffels aan......, goed boek erbij.....,
Kijken naar de vogeltjes in de boom enz enz enz

Liefs

Peetje

@ Beertje: Ga je gang. :)

mini

morgen sneeuwbalpret en sneeuwpop maken :P ...savonds lekker op de bank..

twijfelaar

In Januari 2 weken in Duitsland, in een huisje met sauna, bubbelbad etc. Open haard, dat is niet echt klein, dat weet ik, maar ik geniet ook van grote dingen hihi.
Helaas kon ik vandaag de sneeuw niet in, sinds woensdagnacht griep te pakken.
Gelukkig gaat het alweer wat beter, alleen steeds misselijk.

Peetje

Hoorde vandaag dat er een redelijk vervelende buikgriep schijn te heersen. Zelf gelukkig nog geen last van, maar na 3 dagen ziek zijn gaat het dan wat beter, waarna de ellende nog een keer begint. Beterschap! En alvast veel plezier in Duitsland!

mini

klinkt heel goed twijfelaar, geniet ervan in januari! nog veel beterschap ook voor peetje  ;)

twijfelaar

Oh peetje, dat hoop ik maar niet! Ik had denk ik geen buikgriep hoor, maar wel last van m'n buik. Hoefde gelukkig niet te spugen enzo.
Wel koorts enzo. Dat voelt echt vervelend maarja, hoort er ook weer bij.

Bedankt! Hopelijk ligt er dan ook sneeuw.

twijfelaar

Nou voor de tweede keer de griep gehad, begon op 2e kerstdag en heb 2 dagen met 40 graden koorts op bed gelegen, daarna zakte het gelukkig. Dit keer was een stuk heftiger dan de vorige keer, en heb enorm lopen hoesten.
Nu gaat het gelukkig een stuk beter, ben alleen duizelig, dat komt denk ik doordat ik van de dokter codeine had gekregen, en reageerde daar erg heftig op, zo snel mogelijk mee gestopt, maar het duurt even voor ik het helemaal kwijt ben denk ik.

Maandag lekker op vakantie, heb er veel zin in! Lekker wandelen en heerlijk een bubbelbad, zonnebank en sauna in het huisje. Helaas ligt er geen sneeuw, maarja daar komen we wel overheen  ;D

mini

gelukkig ben je weer beter en kun je gaan genieten van je vakantie!!  ;) ben wel jaloers hoor haha

twijfelaar

Ja heerlijk!!

We vertrekken zometeen  ;D ;D ;D