Ook pfeiffer

Gestart door twijfelaar, 27 april, 2011, 17:39:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

twijfelaar

Ik lees al een maandje of 2 mee op dit forum, en vond het tijd nu ook eens mijn verloop neer te zetten.

Ik kan me herinneren dat ik rond September/Oktober klachten begon te krijgen als keelpijn, moeheid opgezette klieren en telkens wat koortsig. Ik zag hier verder niks in en ben flink dorgelopen, werkt circa 40/45 uur per week. Ik heb 3 x een paar dagen ziek gemeld, en echt op bed gelegen met 40/41 graden koorts, best hoog. Dit ging wel weer over, maar bij de derde keer ga je je toch afvragen of er nou wat anders aan de hand is, want technisch gezien kun je geen 3 keer griep hebben.
Toen kwam ik erachter dat mijn klachten wel erg veel lijken op pfeiffer, en heb bloed laten prikken. Ik belde voor de uitslag en de Assistente zei dat ik pfeiffer heb doorgemaakt en dat dat recent was (in de laatste 3 maanden)
Ik dacht nou mooi, ik heb het gehad, lekker doorwerken en dat gaat wel over, nou ja dus niet he.

De 2e keer ging ik naar de huisarts, en die zei dat de assistente zich heeft vergist, ik had niet de recente anti-stoffen, dat vond ik heel raar want het strookte zeker met wat ik voel.
Nogmaals bloed geprikt, en er kwam uit dat ik het ooit gehad heb, maar nu niet meer. Ook geen cmv lyme, leverfunctie is goed, wel had ik wat bezinking, maar dat was niet veel.

Ik weet zelf bijna zeker dat dit door pfeiffer komt, ik heb nog steeds dikke klieren.
Vaak heb ik ook steken in m'n zij.
Nu ben ik echt ontzetten moe, en ben vaak onrustig en heb er echt flink de balen van!

Ik werk nog wel, maar 50 %, vandaag werd ik opgehouden omdat om m'n werk het netwerk wegviel, ben echt zo kapot thuisgekomen, je hebt dan niet eens meer puf om je schoenen uit te trekken!

Ook kan ik me ontzettend slecht concentreren, en huil ik vaak.

Afgelopen vrijdag was ik bij de arbo (aardige arts had ik trouwens) en die vond het wel raar dat ik nog steeds opgezette klieren heb, en toch vaak lichte verhoging (tussen de 37 en 38.5)
Hij adviseerde toch terug te gaan naar de huisarts en evt doorverwijzen naar internist.
Maar hier en daar lees ik wel dat mensen vaker na de infectie nog dikke klieren hebben, weten jullie dit?

Ik kan trouwens ook heel slecht tegen ibuprofen, en alcohol sta ik ook van 1 glaasje op m'n kop.

(als het verhaal een beetje rommelig is, sorry, maar ik kan me er niet best op concentreren)

Groetjes Carola

twijfelaar

Nog even een toevoeging, ik word zo gestoord van mensen die het maar niet lijken te begrijpen, als ik om 11 uur de deur uitloop op m'n werk, nee ik ga niet lekker in het zonnetje zitten, nee ga niet genieten van lekker de rest van de dag vrij! Ik ga slapen tot ik daar ook weer beroerd van word, en dan zien of ik puf heb om eens een was te draaien, of een doodgewone film te kijken.

Gelukkig is m'n man behulpzaam, en doet hij vaak de boodschappen en koken, als ik dat ook nog zou moeten doen..

lied89

Hoi,

Waarschijnlijk bedoelde de assistente dat het virus niet meer actief is. En dat zegt niks. Ik heb zelf sinds februari 2010 pfeiffer en na een maand of 3 was het virus bij mij niet meer actief. Maar zoals ik al zei zegt dat niks want de klachten heb ik nog steeds. Zo ook inderdaad opgezette lymfeklieren in mijn nek. Ze zijn wel minder dik dan in het begin van pfeiffer maar zijn nog steeds opgezet en dit kan inderdaad nog van pfeiffer komen.
En jaaaa, er zijn super veel mensen die deze ziekte niet begrijpen. Heb laatst mot gehad met een lerares van mij, echt belachelijk wat ze deed. Ik studeer nog en we zouden een sportdag hebben, maar ik kan niet een hele dag sporten, dat is voor mij nog steeds erg vermoeiend en de 2 dagen ervoor zou ik na lange tijd weer stage lopen, 2 hele dagen. En wist bij voorbaat dat ik die sportdag niet ook nog eens vol zou houden. Toen werd ze kwaad!!! Niet geloven, ik praatte nog tegen haar en ze liep zo weg zonder te luisteren. En ik vertelde het heel normaal dat ik dat niet vol kan houden. Maar goed zo zie je maar dat zelfs volwassenen onbegrip kunnen tonen. Veel mensen begrijpen niet dat moeheid ook verschikkelijk kan zijn.
Ik hoop dat je op dit forum meer begrip krijgt van anderen en dat je snel beter wordt!

Groetjes

twijfelaar

Ja dat bedoelde ze, alleen zei ze ook dat de recente antistoffen aanwezig waren, en dat was niet zo.

Maar echt he, bij sommige mensen zou ik willen dat ik het ze een dag kan geven, zodat ze weten hoe het is!
Die lerares van je, die mag het wel aan paar weekjes!

Ik ga zo naar de kapper, en een boodschap doen, dat is al een hele prestatie! Haha, maar ben blij dat ik er vandaag puf voor heb, want ik moet eigenlijk al 3 weken..

Groetjes Xxx Carola

Bob_tails

En..heb je een beetje kunnen genieten bij de kapper.


twijfelaar

Ja was wel lekker, maar het duurde zooo lang, soms heb je dat dan hebben ze het nog niet in de vingers en dan gaat het erg sloom.

Ik heb inmiddels een weekje vakantie gehad, waarvan we 2 nachtjes in Antwerpen zijn geweest, opzich niet echt veel gedaan, maar een paar uur in de dierentuin en uit eten enzo, gisterenochtend toen we daar nog waren, begon ik alweer keelpijn enzo te krijgen, eenmaal thuis weer veel geslapen, het gaat opzich wel weer,maar de keelpijn blijft. Hopelijk gaat het gauw weer weg..

Groetjes Carola

twijfelaar

Hoi allemaal,

Sinds vorige week voel ik me weer wat slechter, ben ook bij de huisarts geweest, had oorpijn keelpijn etc. En het zag er allemaal inderdaad een beetje anders uit. Ik heb nu een antibioticakuur gekregen, voor de zekerheid, je klieren en alles kunnen namelijk ook dik blijven bij langdurige verkoudheid/ontstekingen. Voor ze me doorverwijst naar de internist wil ze dat dus uitsluiten.
Ik denk zelf niet dat het echt helpt, maar het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als je je na een week pilletjes slikken weer helemaal goed voelt!

Dus nu tot donderdag, en dan moet ik bellen als er geen verbetering is, en wordt ik meteen doorverwezen naar de internist.

Ook hebben we nog een keer de bloeduitslagen langsgelopen, ik had de oudere antistoffen tegen pfeiffer en cmv. dat pfeiffer wist ik, maar die cmv was voor mij nieuw.

Groetjes Carola

twijfelaar

Hoi Allemaal,

De antibiotica heeft niet geholpen, morgen verwijsbrief ophalen voor de internist.

Ook heb ik het advies gekregen van een collega, om acupunctuur te proberen, dit ga ik ook doen. En ja ik weet dat het internet vol staat met wetenschappelijke onderzoeken, waaruit soms blijkt dat het lariekoek is, en soms dat het juist wel werkt, het maakt mij allemaal niet uit. Ik ga er open in, en al voel ik me wat beter is het meegenomen, al heb ik dat te danken aan een placebo effect.

Groetjes Carola

M@jka

Hallo Carla,

Nou ik voelde mij toen ook heel beroerd en heel lang ook nog. Nu heb het voor de tweede keer...
Je kan van Pfeiffer een jaar lang heel erg ziek zijn en je krachten worden dan ook niet weer hetzelfde.

Ik wil je niet depri maken - je kan met Pfeiffer gewoon ook nog leuke dingen doen maar wel steeds rekening houden met je grenzen.
Gewoon altijd je rust nemen en naar je lichaam luisteren.

Groetjes,

M@jka

twijfelaar

Ik ben dus bij een internist geweest heb bloedonderzoek longfoto en een echo gehad, daar kwam verder niks uit.
Wel verrassend dat ik pfeiffer en CMV heb gehad, en het niet duidelijk te zeggen is welke.

Nu heb ik al 4 weken vakantie eropzitten, maandag weer aan de slag en ik zie er behoorlijk tegenop. Wel gewoon nog 20 uur. Ik had alleen echt gehoopt dat ik met de vakantie echt wat op zou knappen, maar nee begin van de week alweer keelpijn etc. Voel me een uitgewrongen dweil.

Morgen acupunctuur, dit helpt me met spijsvertering en meer dingen waardoor ik me net wat beter voel.

En dan moeten we maar zien hoe lang dit gaat duren ik heb er nu al 8 maanden echt erg last van, en voor die tijd al een beetje... Bah Bah

Bob_tails

Citaat van: twijfelaar op 26 mei, 2011, 16:13:56
Hoi Allemaal,



Ook heb ik het advies gekregen van een collega, om acupunctuur te proberen, dit ga ik ook doen. En ja ik weet dat het internet vol staat met wetenschappelijke onderzoeken, waaruit soms blijkt dat het lariekoek is, en soms dat het juist wel werkt, het maakt mij allemaal niet uit. Ik ga er open in, en al voel ik me wat beter is het meegenomen, al heb ik dat te danken aan een placebo effect.

Groetjes Carola

Carola, vandaag ook bij onze vriend geweest voor acupunctuur.
Het heeft wel degelijk zin zei hij en hij prikt exact de meridianen die een marteling voor mij zijn. Alles klopt exact.
Hij heeft goede hoop dat na een 10tal behandeling dit stukken beter kan worden, hopende in minder.
Let niet op die zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken, allemaal lariekoek!

Deze man vertelde dat ook hij wel eens via de mail aanbiedingen krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel. Die kiepert hij onmiddellijk ongelezen eruit.
De medici zijn er echt niet voor jouw.
Hoe krijgen we de mensen ziek en hoe houden we ze ziek.
Zoek een goede orthomoleculaire arts (www.abng.nl)
Een goede multi vitamine, bijvoorbeeld Plantina multi, daar zit alles in wat een mens nodig heeft.
sterkte met je, geef niet op en blijf altijd vertrouwen hebben in jezelf en eigen kunnen.

m.vr.gr.


twijfelaar

Ja ik voel me heel goed na de acupunctuur, het is al fijn dat er iemand gewoon met je bezig is.
Zij concludeerde in het begin dat m'n spijsvertering niet goed werkt, dat klopt zeker, en daar heb ik dus druppels voor het eten 3 keer per dag, neem ook spirulina en multivitamine extra energie.
Ik merk ook als ik die laatste niet neem dat ik echt minder energie heb.

Ik geloof wel dat je veel meer kunt doen als alleen rusten, door goed te eten en wat extra vitamines.

Wel heb ik gisteren ook nog even laten prikken op toxoplasmose, daar herken ik die dikke klieren in hals e.d wel in. Het is niet zo dat ik perse nog een andere diagnose zoek, maar met jonge katten enzo, vind ik het toch wel even fijn om te weten hoe het daarmee zit.

Wat bedoel je met aanbiedingen over de mail?

Maar ik geloof zeker wel dat de artsen het beste met ons voor hebben, maar dat de wetenschap nog lang niet zover is om alles te herkennen en behandelen.



Bob_tails

Citaat van: twijfelaar op 20 augustus, 2011, 11:32:44


Maar ik geloof zeker wel dat de artsen het beste met ons voor hebben, maar dat de wetenschap nog lang niet zover is om alles te herkennen en behandelen.





De wetenschap nog niet zover is?
Beetje naief maar dit kun je ook niet weten.

Bekijk en leesvoer: http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/medische-misleiding-van-de-mensheid/

Wellicht dat je hierdoor meer wakker wordt...

Aan gezonde mensen verdient men niets, zieke mensen des te meer!

Dus... zit men ?cht niet op jouw gezond zijn te wachten maar de keerzijde.

Aanbiedingen over de mail.
Mooie aanbiedingen, wat men in de reguliere ook doet/ontvangt (!!) tenzij...
gelukkig doet niet iedereen hier aan mee en weigeren ze dit aan te nemen.

sterkte en m.vr.gr.

twijfelaar

Het is jouw mening, ik vind mezelf niet na?ef.
Wat je bedoelt met aanbiedingen maak je niet echt duidelijk, heb je het over farmaceuten? Als dat zo zou zijn, dan zouden ze iedereen toch medicijnen geven, tegen de pfeiffer en cmv krijg je niks toch.

Ieder moet zijn eigen weg hier doorheen slaan. En ik ga lekker door met gezond eten acupunctuur, wat aanvullende vitamines etc.

Groetjes


Bob_tails

aanbiedingen niet duidelijk!
Je kunt zelf anders ook goed nadenken, of anders lees je het wel ergens.

Heb iets te veel pijnen (juist dankzij die reguliere kliek wat niet nodig was geweest). Heb gelukkig o.a. acupunctuur en hopende slaat dit mettertijd
goed aan.
Nekwervels zitten in de knoei en dit straalt door o.a. naar hals,keel,nek,
onderkaken etc. Niet echt een pretje...
maar heb een paar fijne mensen die mij daadwerkelijk hiervan af kunnen helpen.

De tijd is alleen niet genoemd.

Oh ja, ken je kokosolie.
Dan zou dit nog een goede optie zijn te gebruiken in de keuken.
Maar zoals je zelf al aangeeft, een ieder doet maar wat ie zelf goed vind.
Mij om het even.

Steek mijn nek in ieder geval voor niemand meer uit.
De mazzel en sterkte met alles maar vooral beterschap.


twijfelaar

Waarom moet ik opzoeken wat je tegen mij wilt zeggen, ik vraag al zijn het aanbiedingen van farmaceuten of iets? Beiden keren maak je niet echt duidelijk wat je bedoelt.
Even goed nadenken ja, en dan het antwoord zelf maar invullen zeker. Nou nee dank je, als je iets wilt zeggen zeg het dan gewoon en doe niet zo vaag.

Waar werkt kokosolie goed voor?

Ik wens jou ook veel beterschap.

Groetjes

Bob_tails

waar kokosolie goed voor werkt kun je ook zelf opzoeken.
info genoeg.
Maar vooral, oordeel niet te snel waar je niets vanaf weet!
voor de rest....de mazzel.

alles wordt nu eenmaal niet op een presenteerblaadje gegeven!

Bob_tails

Citaat van: twijfelaar op 23 augustus, 2011, 15:05:17
Waarom moet ik opzoeken wat je tegen mij wilt zeggen, ik vraag al zijn het aanbiedingen van farmaceuten of iets? Beiden keren maak je niet echt duidelijk wat je bedoelt.
Even goed nadenken ja, en dan het antwoord zelf maar invullen zeker. Nou nee dank je, als je iets wilt zeggen zeg het dan gewoon en doe niet zo vaag.

Waar werkt kokosolie goed voor?

Ik wens jou ook veel beterschap.


Groetjes


tuut tuut tuut

Peetje

@ Bob_tails: Zou je de leden hier in hun waarde willen laten en vragen op een normale manier willen beantwoorden. Als je onvolledige informatie geeft, kun je vragen verwachten, reageer daar dan ook op een normale manier op.

Bob_tails

Citaat van: Peetje op 24 augustus, 2011, 20:48:44
@ Bob_tails: Zou je de leden hier in hun waarde willen laten en vragen op een normale manier willen beantwoorden. Als je onvolledige informatie geeft, kun je vragen verwachten, reageer daar dan ook op een normale manier op.

Onvolledige informatie!
Nooit is het goed hierzo, met name bij jouw persoontje.
Je bekijkt het maar met alles, daar kan en wil ik mijn tijd etc. niet meer
aan spenderen.
Vriendelijk verzoek, haal mij van de lijst af!

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

En wat je hierboven schrijft jegens een ander, geldt op de allereerste plaats
voor jezelf!

tuut tuut tuut

de mazzel

Bob_tails

#20
P.S. niet via Pb maar openlijk !!
Wij liggen elkaar blijkbaar niet maar daarvoor hoef je dit niet op mij af te reageren. Mevrouw Petra!

Als er iemand gevaarlijk is ben jij het wel!
Trut.

Haal mij maar van de lijst af, definitief.
Wens je sterkte en geef vooral je lotgenoten GOEDE info
waar ze iets aan hebben want met rusten alleen kom je er niet.



Edit Peetje: Tekst van pb verwijderd. Wie het ergens niet mee eens is, kan via pb reageren of contact opnemen met de beheerder van het forum. :)

twijfelaar

Zo, nog even een updatje,

Ik ben weer erg moe, en heb een weekend flink keelpijn gehad, alles weer opgezwollen etc!

Ben weer bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar kno arts, daar ga ik volgende week vrijdag heen.
Het blijkt dus dat ik nog wel een beetje keelamandel heb, die zijn er toen ik klein was wel uitgehaald, maar weer wat aangegroeid. Zo zijn m'n neusamandelen er al 2 keer uitgehaald.
Ik heb een paar keer gehoord (graag hoor ik van jullie als je hier ervaring mee hebt.) dat pfeiffer gerelateerde klachten overgaan als de amandelen weg zijn.

Dus dat ga ik even afwachten!

x

lied89

Hallo,

Ik heb inderdaad mijn keelamandelen weg laten halen aangezien ik ook regelmatig een keelontsteking had. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat als je je keelamandelen laat weghalen dat dan de pfeiffer gerelateerde klachten weggaan. Misschien is dat bij andere mensen zo de ervaring maar bij mij helaas nog niet. Ik heb al sinds februari 2010 pfeiffer en heb eind december vorig jaar mijn keelamamandelen eruit gehaald. Na mijn operatie ben ik weer flink achteruit gegaan qua gezondheid. Was echt ontzettend moe en alles was nog vermoeiender en pijnlijker dan eerst. Nu sinds een paar weken heb ik pas het idee dat het dus pas iets beter gaat. Ik zou dus nog maar niet hopen dat als je je keelamandelen weg laat halen, dat dan gelijk de pfeifferklachten overgaan. Bij mij is het nog steeds niet over helaas. Maar goed bij iedereen verloopt dit natuurlijk anders... Misschien hebben anderen wel geluk en worden de klachten minder. Tot nu toe heb ik gelukkig geen keelontsteking meer gehad. En heb dus nu wel minder last van keelpijn na mijn operatie.
Ben benieuwd wat de KNO-arts tegen je zegt. Bij mij zei ze als je 3-4 keer in een jaar een keelontsteking hebt is het verstandig je keelamandelen weg te laten halen. Mijn keelamandelen waren ook rood en heb dus de gok genomen om ze weg te laten halen in de hoop dat het inderdaad beter zou gaan. Laat je ons weten of je uiteindelijk wel of niet je keelamandelen moet/gaat laten knippen? Ben wel benieuwd... Als je verder nog vragen hebt, vraag gerust.

Groetjes
In ieder geval beterschap!

Peetje

Als m'n geheugen me niet in de steek laat, is/was er hier op het forum nog iemand die haar keelamandelen heeft laten weghalen. Klachten van keelpijn werden toen wel minder, maar Pfeifferklachten verdwenen niet compleet.
Ik zou ook niet durven zeggen of er een link tussen is. Al kunnen ontstoken amandelen natuurlijk wel klachten geven die je ook aan Pfeiffer kunt wijten.
Ben benieuwd wat de KNO-arts gaat zeggen. :)

maaike

Mjah, je kunt van veel (keel)ontstekingen natuurlijk ook moe worden. Ik denk niet dat het een verband heeft met Pfeiffer.

twijfelaar

Ik krijg erg vaak dat advies van mensen die vragen waar ik last van heb, zijn vaak ervaringen. Ik heb meermaals per maand last ervan, en mijn keel en klieren zetten ook op.
Je amandelen zijn onderdeel van je Lymfesysteem, dus ook je weerstand. Hoe meer weerstand hoe beter je hersteld.. Ik weet wel dat dit niet de oorzaak is, gezien ik eerst alle pfeiffer/cmv klachten heb gehad zoals steken in zij, slecht tegen alcohol kunnen, alle klieren opgezwollen etcetera.

Maar dat het telkens ontstoken is kan ook niet goed gaan, aan de andere kant moet je onder narcose, ik kan me niet eens een voorstelling maken, van hoe moe je je daarna dan moet voelen.

Ik wilde het in elk geval nagaan, en de kno arts zal mij wel goed kunnen adviseren. Gezien het feit dat mijn amandelen van kleins af aan al lastig zijn, heb ik wel het donkerblauwe vermoeden wat het advies gaat zijn :-#

Ik vind het erg spannend, maar zal vrijdag meteen ff op het forum komen om het te laten weten!

X

twijfelaar

Nog een qoute van een site:

Ook na de ziekte van Pfeiffer zijn de amandelen( indien nog aanwezig) meestal chronisch ziek geworden.


http://www.adviesallergie.nl/chron_tonsil.html

lied89

Inderdaad erg spannend voor je... Ik hoop aan de ene kant dat je ze er niet uit hoeft te halen, maar aan de andere kant misschien haalt het wat klachten van je weg. De keelontstekingen kosten inderdaad ook altijd veel energie en pijn. Na de operatie was ik echt extreem moe. Zou denk ik door die narcose kunnen komen in combinatie met de pfeiffermoeheid heb ik dit wel als zwaar ervaren. Maar goed, als de kno-arts zegt dat het beter is om ze er uit te laten halen, zou ik het toch maar doen, het is het proberen waard...
Succes vrijdag! We horen het wel...

Groetjes

twijfelaar

Nou hij was heel stellig, hij keek in m'n keel en zei, zo die moeten eruit!

Binnen 3 minuten was ik op weg naar het ziekenhuis om de voorbereidende afspraken te doen met de verpleegkundige en anesthesioloog.. Een lange middag balie's aflopen zeg maar.
Ik word gebeld met de datum, de wachttijd is +- 6 weken.

Ik was wel blij dat er geen twijfel over was! En nu maar zien wat er gaat gebeuren allemaal. Ik zal inderdaad wel extreem moe worden erna, maar ik heb toch weer wat hoop dat ik daarna echt kan gaan herstellen.
De typische pfeifferklachten die ik eerst had, zijn wel minder, waar ik nu al die tijd het meeste last van heb is vooral mijn opgezette ontstoken keel en de vermoeidheid.

Het is allemaal spannend en afwachten, en ik probeer nergens op te rekenen wat betreft dat de vermoeidheid minder gaat worden, maar ik vind het wel fijn weer een aanknopingspunt te hebben.

Wel erg jammer vind ik dat ik overal zelf achteraan moet, de huisarts ze tweemaal heeft gezien, maar er geen acht op sloeg. En ik zelf maar weer om een verwijzing gevraagd heb.

Ik laat weten wanneer het gaat gebeuren!

Groetjes

lied89

Nou dat hij er zo stellig over is zeg... Maar goed, beter zo dan dat hij twijfelt. Als je inderdaad veel last hebt van je keel zal het op dat gebied in ieder geval wel helpen denk ik. Was bij mij wel zo namelijk, heb tot nu toe geen keelontstekingen meer gehad. De moeheid zal na de operatie wel erger zijn dan nu, een operatie is natuurlijk niet niks, maar hoop dat het bij jou sneller herstelt dan bij mij. De moeheid wordt nu pas eindelijk iets minder. Maar goed zal niet te vroeg juichen. Vorig jaar ging het in de winter ook weer minder...
Wens je in ieder geval vast heel veel sterkte met je operatie, mocht ik het berichtje niet op tijd lezen.
Als je nog tips/adviezen wil hebben moet je het maar zeggen...
Veel sterkte en beterschap!

Groetjes

maaike

Tsja als het nog 6 weken duurt kun je van tevoren wel extra gezond doen om zo gezond mogelijk die operatie in te gaan. Dus alle adviezen van de wijze voedings- en gezondheidsmensen opvolgen en nog wat meer ;) (bewegen en ook wat sporten, groente en fruit en afwisselend eten, weinig vet en dan zoveel mogelijk goed vet, evt wat extra voedingssupplementen tijdelijk, zoals echinaforce om de weerstand te verhogen).

Succes!

maaike

Citaat van: twijfelaar op 25 september, 2011, 18:24:44
Nog een qoute van een site:

Ook na de ziekte van Pfeiffer zijn de amandelen( indien nog aanwezig) meestal chronisch ziek geworden.

http://www.adviesallergie.nl/chron_tonsil.html

Ik vind de informatie op die site wel een beetje onduidelijk. Bedoelen ze dat de meeste mensen met Pfeiffer chronische amandelontsteking (om het zo maar te noemen) hebben of dat als de amandelen met Pfeiffer eenmaal gaan ontsteken, dat het dan chronisch is? Als dat zo is ben ik heel benieuwd hoe dat komt.

twijfelaar

Waarom vind je het raar dat hij er stellig over is? Vond ik zelf namelijk niet raar, gezien ik ook al een antibiotica heb gehad, die ook niet hielp.

Weet je, ik ben nu al blij als ik de dag doorkom, ik voel me zo ontzettend verrot.

Maar in elk geval, over 3 weken ga ik een hele tijd stoppen met werken.. Mijn contract word min of meer in overleg niet verlengd, zodat ik m'n lichaam even niet meer ga tegenwerken en proberen te herstellen.
Dit geeft enorm veel rust al in m'n hoofd! Wat een opluchting. Wanneer ik weer beter ben, gaan we om de tafel zitten en kan ik weer aangenomen worden.

Ik denk dat ze bedoelen dat de amandelen na Pfeiffer vaak niet goed meer functioneren... Ik heb er ook geen idee van...

Nou.. Ik ga weer eens terug m'n bed in!

magnetronnie

Citaat van: maaike op 04 oktober, 2011, 12:47:19
Citaat van: twijfelaar op 25 september, 2011, 18:24:44
Nog een qoute van een site:

Ook na de ziekte van Pfeiffer zijn de amandelen( indien nog aanwezig) meestal chronisch ziek geworden.

http://www.adviesallergie.nl/chron_tonsil.html

Ik vind de informatie op die site wel een beetje onduidelijk. Bedoelen ze dat de meeste mensen met Pfeiffer chronische amandelontsteking (om het zo maar te noemen) hebben of dat als de amandelen met Pfeiffer eenmaal gaan ontsteken, dat het dan chronisch is? Als dat zo is ben ik heel benieuwd hoe dat komt.
Ik vind het ook erg onduidelijk.

"Acute bacteri?le Tonsillitis en de ziekte van Pfeiffer ( oorzaak virus ) hebben in het begin de symptomen gemeen. Onderscheid is dan slecht te maken. Bij de bacteri?le oorzaak zijn de witte bloedcellen hoger in aantal, en bij Pfeiffer de lymfocyten."
Lymfocyten zijn een type witte bloedcellen, er bestaan er meerdere. Wat ze misschien bedoelen is dat er bij Pfeiffer een lymfocytose aanwezig is (verhoogd aantal lymfocyten), maar dat is lang niet het geval bij elke pati?nt en ook het moment van bloedprikken is van belang om dat aan te kunnen tonen. In het algemeen is het zo dat bij een ontsteking (bv door een bacterie) de witte bloedcellen verhoogd zijn, maar dat is veel te algemeen en zegt heel weinig.
Huisartsen zouden dit misschien kunnen gebruiken om het verschil te maken tussen Pfeiffer en bacteri?le keelontsteking, maar daar zijn vele betere manieren voor, bijvoorbeeld het aantonen van antistoffen tegen het virus dat Pfeiffer veroorzaakt.

"Bij Pfeiffer wordt de ontstekingsreactie later altijd chronisch. Dan zijn er ook bacteri?n in te vinden!"
De ontstekingsreactie wordt helemaal niet chronisch, alleen in uitzonderlijke gevallen. Het virus dat Pfeiffer veroorzaakt blijft slapend in het bloed aanwezig en kan zo nu en dan weer actief worden, waarschijnlijk bij een periode van stress.
Tijdens de ziekte van Pfeiffer komen inderdaad nog wel eens andere infecties voor, die door bacterie?n veroorzaakt kunnen zijn, maar dat heeft niks met "chronisch" te maken en komt juist in het begin van de ziekte voor.

Het virus dat Pfeiffer veroorzaakt wordt ervan verdacht om bij kinderen terugkerende tonsillitis te veroorzaken, maar daar wordt nog vollop onderzoek naar gedaan. Of dat ook bij volwassenen zo is en of het verwijderen van de amandelen daarbij helpt durf ik niet te zeggen. Ik heb even gezocht naar wat studies, maar kon zo snel niks vinden.

lied89

Ik vind het niet raar dat hij er stellig over is hoor. Maar eerst moet je altijd zo vaak terugkomen voordat er eindelijk actie wordt ondernomen. Dan heb ik het eigenlijk meer over een huisarts. Die zei tegen mij dat ik geen keelontsteking had maar de KNO-arts zij weer van wel. Kun je zien dat huisartsen echt niet gespecialiseerd zijn...
Het kan best zijn dat de antibiotica niet geholpen heeft bij jou keelontsteking. Een antibiotica werkt tegen bacterien en niet tegen een virus. Ik kreeg geen antibiotica aangezien de keelontsteking zeer waarschijnlijk veroorzaakt is door een virus.
Vervelend dat je je nu zo rot voelt. Ik was voor de operatie ook echt niet lekker door die keelontstekingen, en dat werkt niet mee. Probeer nog goed te rusten inderdaad. Het is inderdaad goed van je dat je even stopt met werken, even bijkomen... Jammer dat ik dat niet kan.
Nou we horen het wel wanneer het gaat gebeuren...

twijfelaar

Ach ik weet niet hoe het precies werkt, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat die amandelen niet goed meer functioneren na zo'n ziekte, het zou niet het eerste zijn waar ze pas achteraf achter komen,
net als allerlei alternatieve behandelingen zul je het zelf moeten uitvinden, dit was alleen een artikel wat ik erover vond, gezien ik vaak te horen kreeg van mensen, of ik m'n keelamandelen nog had.

Wat jij zegt dat het pfeiffer virus weer actief kan worden, is ook omstreden, ik geloof het zeker wel, maar de huisarts zegt toch dat dat niet waar is.

Of mijn amandelontsteking nu iets met de pfeifffer/cmv te maken heeft weet ik niet, ik weet wel dat mijn amandelen er ook zijn uitgehaald toen ik klein was, bij sommige mensen willen die dingen gewoon niet denk ik.
Bij mij waren trouwens, en de antistoffen en lichte verhoging van die ontstekings eiwitten ofzo. Dus duidelijkheid heb je daar ook niet in.

Ja de huisarts zag het bij mij dus ook totaal niet!

Toch altijd zelf maar gaan 'winkelen' naar info!

Ik moet nog wel doorwerken tot begin november.

Inderdaad jammer dat jij dat niet kan!

twijfelaar

Dinsdag gaat het gebeuren!!

Ik vind het erg spannend, en word nu telkens chagrijnig enzo.. Hopelijk gaat het me echt helpen! De vriezer ligt vol met ijsjes, en moet morgen m'n laatste ochtend werken!

Wanneer ik me weer wat beter voel, zal ik online komen en laten weten hoe het is gegaan!

Groetjes

lied89

Dinsdag al...
Jeetje, ik wens je echt heel veel sterkte toe! Hoop dat je niet al te veel pijn hebt. Ik leef met je mee, weet hoe het voelt. Was van tevoren ook erg zenuwachtig en dus ook chagarijnig, klinkt heel herkenbaar.
Lees dat je al veel ijsjes ingeslagen hebt. Dat werkt echt om de pijn te stillen.
Vraag me af, heb je ook een ijszak in de vriezer?
Ik heb ongeveer een week lang een ijszak (met handoek ertussen) tegen mijn keel gelegd. Dat stilt de pijn ook echt...
Veel meer dan een paracetamol...
Nog een tip regelmatig een slokje drinken, je keel nat houden dus. Vooral 's avonds/ 's nachts ook.
Nogmaals heel veel sterkte, hoop dat je er op ten duur echt baat bij hebt.
Kan me voorstellen dat je de eerste week geen zin/energie hebt om ons op de hoogte te houden, hoe het met je gaat.
De eerste twee weken had ik echt nergens zin in maar goed, we horen het wel een keer.
Beterschap! Groetjes

twijfelaar

Dank je wel!!

Ja ik heb wel zo'n zak in de vriezer, goede tip! Het vervelende is nu dat ik verkouden ben geworden, en nu dus al een hele nacht met m'n mond open heb geslapen... Ik hoop dat dat wegtrekt, want dan doet het dus alleen maar meer zeer. Ik moet even vragen of ik neusdruppels mag gebruiken na morgen.

Nu nog even werken, en zo snel mogelijk weer naar huis en m'n bed terug in, want dat slapen gaat dus niet lekker met deze spanning!

Groetjes


Peetje

Ik hoop dat je dit nog leest, want ik wil je toch nog even veel succes wensen met je operatie.
En wat de neusdruppels/neusspray betreft, waarschijnlijk mag zoutwateroplossing dan nog wel. Dat is de babyneusspray, of gewoon zelf maken. Al weet ik dan niet of dat in de buurt van de oparatiewond komt, want dat is dan natuurlijk wel weer pijnlijk.
In ieder geval hoop ik dat alles goed gaat en ik hoop snel weer wat van je te horen. :)