Pfeiffer is......

Gestart door Eigenwijs, 19 januari, 2011, 12:52:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eigenwijs

Hoi allemaal,

Ik lag vanmorgen in bed eens na te denken over pfeiffer. Ik kan me er soms zo aan ergeren dat het z? duidelijk is dat veel mensen het gewoon niet begrijpen.. en toen ging ik nadenken: wat is het eigenlijk?
En daar ontstond onderstaand verhaal uit... het is natuurlijk een beschrijving van mijn persoonlijke beleving, maar ik ben benieuwd of dit voor jullie herkenbaar is?!

Pfeiffer is...

Pfeiffer is niet gewoon ?moe? zijn. Pfeiffer is niet thuis relaxen en uitslapen terwijl de rest van de mensen keihard moet werken. Pfeiffer is niet ?vervelend?, alsof het een griepje is wat niet zoveel voorstelt.

D?t is pfeiffer...:
Pfeiffer is wakker worden na 13 uur slaap met het gevoel alsof het nieuwjaarsdag is na een nacht zonder slaap...het is wakker worden met een lichaam dat zo zwaar aanvoelt als beton en het gevoel alsof er een baksteen op je oogleden ligt. Het is z? moe zijn dat je je bed niet uit kan komen, maar tegelijk niet kunnen slapen doordat je de slaap z? hard nodig hebt en er daardoor t? gefixeerd op bent dat het gewoon niet lukt. Het is weten dat je waarschijnlijk 's middags weer kunt slapen als je nu even een paar uurtjes uit bed gaat, om je ?gedachten te verzetten?, maar tegelijk toch nog steeds blijven liggen omdat je je afvraagt w??rom je uit bed zou gaan als je toch niks kunt doen als je er ??nmaal uit bent.
Het is opstaan, aankleden en je tanden poetsen, eten, de afwas doen en je vervolgens maar weer omkleden om weer op bed te gaan liggen.

Pfeiffer is zien dat de zon schijnt, zin hebben om naar buiten te gaan maar dat niet kunnen doen omdat je lichaam het niet volhoudt een eindje te wandelen en het nu nog te koud is om buiten stil te gaan zitten. Het is dus toch maar binnen blijven, terwijl buiten lekker de zon schijnt.

Pfeiffer is een berg aan verjaardagen, feestjes en gezellige momenten missen doordat je niet de energie hebt om daaraan mee te doen. Het is soms wel naar een verjaardag gaan, maar er dan eigenlijk niet van te kunnen genieten omdat je je met de minuut vermoeider voelt worden en daardoor alleen maar kunt denken aan hoe afschuwelijk moe je je voelt als je ??nmaal thuis bent, en de dag, zelfs de dagen erna..

Pfeiffer is een jaar langer over je studie doen. Pfeiffer is al je leuke activiteiten, bezigheden en contacten stop zetten. Alles. Het is leven als een zombie. Pfeiffer is deprimerend.

Pfeiffer is je continu verantwoorden en verontschuldigen aan mensen die maar niet willen snappen dat d?t pfeiffer is...!

lied89

Jeetje wat een verhaal en heel veel herkenbare dingen...
Pfeiffer is veel meer dan sommige mensen denken ja...
Heel veel mensen hebben zoiets van ach wat is nou moe zijn, maar dat is echt verschrikkelijk, vooral als het zo lang duurt.
Je kan beter een erge griep hebben die binnen een paar weken voorbij is dan zolang moe zijn, maar ja dat is mijn mening.
Heel veel mensen begrijpen niet wat pfeiffer inhoudt en dat is soms erg vervelend.
Dat je benen aanvoelen alsof er beton in zit herken ik ook en dat slaapprobleem ook. Ik slaap erg slecht, dat terwijl ik erg moe ben en zo frustrerend is dat je dan niet in slaap kan vallen.
Door pfeiffer mis je vaak ook de leuke dingen, omdat je lichaam die dingen nog niet aankan en als je wel de dingen doet moet je er de volgende dag voor boeten, ik althans wel, ik ben dan weer een stuk moeier.
Pfeiffer kan heel lastig zijn en steeds vraag ik me af wanneer houd het op, wanneer ben ik weer beter en kan ik weer doen wat ik wil doen...
Steeds hoop ik dat het bijna over is en dan krijg je weer een terugslag...

Eigenwijs

Haha, nu ik het weer lees een dag later klinkt het allemaal wel heel depressief. Maarja, we zullen allemaal wel van die momenten hebben...
Vreemd en vooral irritant dat veel mensen dat slaapprobleem hebben! Juist wanneer je het z? nodig hebt, lukt het niet!

lied89

Ach ja, iedereen heeft wel eens depressieve gedachten denk ik...
Heel raar ja, ik dacht eerst dat ik alleen dat probleem had.
Vaak hoor je dat mensen met pfeiffer juist goed en veel kunnen slapen...
Maar ja wat doen we eraan?? Helemaal niks!

Peetje

Heel goed verwoord! Mijn complimenten.
Er zitten ook heel wat beschrijvingen tussen die ik heel erg herken. Ik heb momenten gehad dat zelfs mezelf aankleden een ware uitputtingsslag was en ik dan dus maar in m'n badjas op de bank bleef hangen, tot het moment dat ik maar weer naar bed ging om te proberen om nog wat te slapen.
En om het nog even heel kort samen te vatten: Pfeiffer is K*T! (A)