leven met pfeiffer patienten

Gestart door jebalans.nl, 17 januari, 2011, 23:14:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jebalans.nl

Hallo allemaal,

Dit is eigenlijk niet mijn verhaal over pfeifer, maar toch ook weer wel. Als moeder en echtgenoot van 2 huisgenoten met pfeifer, beheerst het toch ook mijn leven.

En wie weet heb ik het ook wel gehad, maar omdat ik zzp'er ben kan ik mijn werk zelf indelen. Als gezondheids coach heb ik gelukkig geleerd goed naar mijn lichaam te luisteren en neem altijd al tijd voor mezelf als ik denk dat het nodig is. Ik kan tenslotte pas iemand helpen als ik zelf in balans ben.

Mijn zoon van 20 heeft tijdens een stressvolle periode pfeiffer overgenomen van zijn vriendin, dus toen hij zo moe werd was het logisch om hem ook te laten controleren.
Na het lezen van alle verhalen heb ik begrepen dat iedereen, net als bij alle andere ziektes, er op een andere manier mee omgaat en ook in meer of mindere mate er last van heeft.
Als mijn zoon zijn rust neemt, niets bijzonders, gewoon op tijd naar bed en af en toe thuis blijft met regelmatig op een minder tempo sport gaat het goed. Hij kan gewoon zijn MBO afmaken en volgende week met zijn stage beginnen. Zolang hij niet stresst en zijn magneet sieraden draag gaat het goed.

Mijn man (52 jaar) draait wisseldiensten, 2 ochtend, 2 middag en 2 nacht, daarnaast een stressvolle periode dus daar gooide hij zijn moeheid op. Nadat mijn zoon positief getest was met pfeiffer heb ik hem ook naar de dokter gestuurd. En ja hoor al 6 weken .. Wie heeft ervaring met Pfeiffer en nachtdiensten?



magnetronnie

Ik denk dat ook voor nachtdiensten gewoon het algemene advies geldt, namelijk luister naar je lichaam. Neem voldoende slaap en rust voor en na de nachtdienst, dat heeft je lichaam echt nodig, en trek op tijd aan de bel zodra je merkt dat het eigenlijk te zwaar is, zodat er even een stapje terug kan worden gedaan.