Pfeiffer en boosheid of emotie!

Gestart door Muisje, 09 december, 2010, 13:06:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muisje

Heb zelf nu drie maanden pfeiffer en kan helemaal niks. Mijn dag breng ik grootendeels door in bed en als ik ook maar enige energie verspil merk ik dat direct. Ben niet alleen maar moe...mijn lichaam voelt dan ook moe en mijn armen lijken te branden. Er treedt dan vaak ook algehele malaise op. Merk dat ik nu in een fase van boosheid, frustratie, angst en enorm verdriet kom. Heb een dochtertje van 10 maanden en kan haar niet verzorgen...laat staan optillen. Doordat ik zo weinig energie kan verspillen heb ik ook maar weinig afleiding in een hobby of iets dergelijks. Zie totaal geen opbouw in de dingen die ik nu iets beter kan....ben ook bang dat het misschien blijvend is. Op sommige dagen heb ik iets meer energie en heb dan ook echt zin om iets te gaan doen...al is het maar klein. Maar ik wordt dan heel snel weer afgestraft. Voel me echt opgesloten in mijn eigen lichaam.

Deze gevoelens van frustratie, boosheid, angst en verdriet zijn vast herkenbaar! Hoe ga je hiermee om? Hoe gaat je omgeving hiermee om? Hoe kom je de tijd positief door? Is het nodig om met iemand te gaan praten (psycholoog)

ploen

Ooh wat erg dat je niet voor je eigen meisje kan zorgen! Kan me je frustratie heel goed voorstellen.
Waar ik me vaak wel aan erger is het onbegrip om je heen. Elke keer weer die vragen, ga je dit weekend wel mee, ga je mee dit ga je mee dat. Dan denk ik: MOET IK HET NU WEER VERTELLEN.
Ik ben al blij dat ik kan gaan werken, met moeite vaker.

Als je echt in een erge dip zit kun je dit misschien aangeven aan je huisarts, deze verwijst je dan eventueel ook wel door. Of misschien in het alternatieve circuit? Je lichaam weer meer in balans brengen.
Heb hier ook goede dingen over gehoord.

Sterkte

Bob_tails

#2
zoek een goede natuurarts, of orthomoleculaire arts.
Een huisarts weet hier bitter weinig vanaf.
Belangrijk het immuumsysteem opkrikken, met die stoffen die een mens
?cht nodig heeft, o.a. vitamines, mineralen, aminozuren en spoorelementen.

De regulieren houden veel te lage waarden aan.
Daar word je wel ziek van!

Muisje

Ben in het beginstatium bij een homeopaath geweest. Moest aan allerlei flesjes ruiken...maar dit wisselde nogal omdat mijn beeld ook per dag wisselde. Kreeg de indruk dat ze door mijn wisselende klachten er niet voldoende vat op kon krijgen. Ben gestopt toen ik vier weken geleden met totale uitputtingsverschijnselen opgenomen ben geweest in het ziekenhuis. Wil graag weer iets natuurlijks proberen maar weet even niet waar en wat.

Peetje

Frustratie, boos worden om niks, overemotioneel reageren, ik herken het allemaal. Echt een oplossing heb ik er niet voor. Een flinke huilbui kan op zich wel opluchten, maar voor je omgeving is het minder prettig als je om niks in janken uitbarst. In mijn geval kon m'n vriend me dan het beste maar even met rust laten, want alles wat hij zei of deed was op zo'n moment toch niet goed. En meestal ging het na een flinke uitbarsting dan ook wel weer wat beter.
Het enige positieve wat ik kan bedenken, is dat het minder wordt als je je minder ziek/moe voelt. Maar daar heb je op dit moment waarschijnlijk weinig aan. :)
Met een psycholoog praten zou je kunnen helpen om met zowel je klachten als dat overemotionele om te gaan. Pas alleen wel op, ik trof een psych die me aan ging praten dat ik psychisch moe was, terwijl ik heel goed wist dat dat niet zo was. Dus daar ben ik na een paar afspraken mee opgehouden.

ploen

Ik vraag me ook altijd af hoe 'moe zijn' nou tussen de oren kan zitten. Altijd erg vervelend om te horen!
Jammer dat het forum niet zo actief is trouwens of heb ik het mis?

Bob_tails

moe zit niet tussen de oren
evenals (chronische) pijnen.

Wat dat laatste betreft...tja ;)
de meesten hebben grote problemen, dus vandaar niet zo druk....

Peetje

Moe zijn is ook een klacht die bij bijvoorbeeld een depressie hoort, dus wat dat betreft kan vermoeidheid wel psychisch zijn. Maar die vermoeidheid is anders dan die van Pfeifferpatienten.
En om met dr. Vermeulen te spreken, pijn en vermoeidheidssignalen komen vanuit de hersenen, dus uiteindelijk zit alles tussen de oren. :P

Ik denk dat de voornaamste reden van het niet zo actief zijn van het forum is, dat de meesten niet zo lang klachten hebben en dan ook weer verdwijnen. Er zijn een paar leden die al langere tijd actief zijn, maar ook die hebben het af en toe druk met andere dingen, zoals school. :)

Bob_tails

alles heeft te maken met je immuumsysteem.
Mis je een bepaalde stof, of ernstige tekorten, dan heeft men kans
op een depressie.
Ook de lever speelt mee, daar wordt dit aangemaakt.
Afijn, dit kan een goede natuurarts je vertellen.

Ach wat dr.Vermeulen betreft:  "proefkonijn"
met respect...
Waar ze naar moeten kijken doen ze niet.

Zo moet ikzelf sinds een paar dagen extra pantotheezuur 3 capsules
per dag. Per capsule 500 mg.
Daarvoor hoef je bij de reguliere niet aan te komen.

Peetje

Citaat van: Bob_tails op 11 december, 2010, 14:46:03
Ach wat dr.Vermeulen betreft:  "proefkonijn"
met respect...
Waar ze naar moeten kijken doen ze niet.

Zo moet ikzelf sinds een paar dagen extra pantotheezuur 3 capsules
per dag. Per capsule 500 mg.
Daarvoor hoef je bij de reguliere niet aan te komen.
Welk respect? Hebben we in Nederland een paar artsen die chronische vermoeidheid echt serieus nemen, ga jij ze met respect lopen beledigen. Altijd prettig...

En heeft het pantotheezuur je al van je MS af geholpen? :)