Seks en pfeiffer?

Gestart door indoow, 08 december, 2010, 17:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

indoow

Hey iedereen,

Nou zoals ik al bij het voorstelhoekje heb verteld, ik heb pfeiffer. Gelukkig niet een zware vorm ervan, maar ik heb het wel. Allemaal leuk en aardig maar is het wel mogelijk om seks te hebben vraag ik mij af. Er is vrij weinig van bekend op het internet en het heeft niks met speeksel te maken. Dus vanuit logische deductie zou het kunnen. Wat weten jullie ervan?

liefs

magnetronnie

Het virus dat Pfeiffer veroorzaakt zit vooral in de keel en in bepaalde witte bloedcellen in het bloed. Dus in theorie kun je iemand besmetten door bloedcontact, bijvoorbeeld door een wondje in de vagina. Het gemene van Pfeiffer is alleen dat je waarschijnlijk al gezoend hebt met je partner, voor je echt ziek werd en wist dat je Pfeiffer had, dus je stelt je partner onbedoeld al bloot aan het virus. Misschien kun je voor de zekerheid een condoom gebruiken, maar helemaal geen seks lijkt me nergens voor nodig.

Peetje

Pfeiffer is het besmettelijkst tijdens de incubatieperiode. Dat is de periode waarin je al wel besmet bent, maar nog niet ziek.
Als ik er van uit ga, dat je een vaste vriend/vriendin hebt, heb je daar vast wel mee gezoend voordat je wist dat je Pfeiffer had. Zoenen en seks is dan zeker geen probleem, tenslotte deden jullie dat dan tijdens de besmettelijke periode ook.
En verder, tja... Penetratie heeft niks met speeksel te maken, maar voor mij hoort zoenen wel bij seks. En dan is er dus weer wel speekselcontact.
Overigens komt bijna iedereen in zijn of haar leven in aanraking met het Pfeiffervirus. Als jouw partner het al gehad heeft, is seks en/of zoenen dus helemaal geen probleem.

Edit n.a.v. de post hier boven: Een condoom gebruiken is zowiezo wel verstandig. Niet zozeer met het oog op Pfeiffer, maar wel ter voorkoming van het verspreiden van seksueel overdraagbare aandoeningen.

magnetronnie

Je hebt helemaal gelijk Peetje. :)

De reden waarom je er overigens bijna geen informatie over tegenkomt op internet is omdat er vrijwel niks over bekend is. Er is wel aangetoond dat het virus soms voorkomt in de vagina, maar het is nooit aangetoond dat mensen door overdracht op die plaats ziek kunnen worden.

Bob_tails

ga maar eens kijken en lezen op het herpes forum.
in feiten in EBV ook een herpes virus....

indoow

Jup, het betreft een vaste partner.
Oke hartstikke bedankt voor de antwoorden.