Cranio sacrale therapie

Gestart door Lotje25, 06 november, 2010, 22:15:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lotje25

Zijn er mensen die ervaring hebben met cranio sacrale therapie?
Ik had van een kennis die heel erg lang met een nasleep van pfeiffer heeft gezeten gehoord dat zij hier baat bij had.
Ze kreeg er echt weer energie van en de vervelende klachten zoals nekkrampen, hoofdpijn en lusteloos gevoel was verdwenen.
Ik ga dit nu ook proberen want ik ben ook ten einde raad, ben zeer benieuwd naar het resultaat!

Peetje

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.Ik ben wel heel benieuwd of jij er baat bij gaat hebben. :) Hou je ons op de hoogte?

Lotje25

Ik ben gisteren voor de eerste keer geweest en ik moet zeggen, het was een hele ervaring.
Eerst moest ik vertellen wat mn klachten waren, hoelang ik er al last van had enzo.
Ze zou mij op bepaalde plaatsen gaan aanraken en ik moest heel bewust mee voelen en als mijn lichaam bepaalde bewegingen zouden gaan maken moest ik me daar aan overgeven en in mee gaan.
Mijn eerste gedachte was.. ja ja alsof mijn been of mijn hoofd dadelijk rare bewegingingen gaat maken.
Wat dat betreft ben ik heel nuchter in die dingen en bij mij is het van eerst zien dan geloven.

Ik moest gaan liggen op de behandeltafel en mijn ogen dicht doen.
Eerst legde ze haar handen op mijn onderbenen.
Wat er toen gebeurden... het leek net of ze me heel hard rond draaiden, ik werd een beetje misselijk en duizelig van.
Maar moest het gewoon laten gebeuren en zien wat er na kwam.
Na een tijdje voel ik het minder worden en even daarna was het weer weg.
Ze heeft ook haar hand op mn buik gelegt en voelden dat ik vaak misselijk en buikpijn had.
Het begon ook helemaal rond haar hand te gloeien, heel apart.
Ook heeft ze mijn schouders en hoofd vast gepakt en ze voelden heel veel spanning in mijn lichaam.
Mijn hoofd en been trok ook helemaal naar rechts zonder dat ze me duwden, blijkbaar zat mijn rechterkant van mijn lichaam ook heel vast.

Na een uur moest ik weer rechtop gaan zitten, en het leek net of ik de hele middag in een achtbaan had gezeten.
Er was zoveel gebeurd van binnen, heel raar om uit te leggen.
Daarna vertelden ze nog dat mijn lever niet goed werkt door de pfeiffer, en dat ik daarom mijn eetpatroon moet veranderen.
Als ik gewoon avondeten eet kan mijn lever dat niet aan en ga ik me misselijk voelen.
Nu moet ik dus licht verteerbare dingen eten en zoals bittere groenten en fruit.
Heb gisteren meteen gegoogeld wat goede dingen voor je lever zijn.
Ook kan ik beter niet meer mijn avondeten in 1x op eten omdat het dan een overbalasting voor mijn lever is.
Ik ga me nu aanwennen om 16.00 soep bijv 18.00 hoofdgerecht en om 19.00 nog een toetje.

Ook moet ik elke dag op het zelfde tijdstip 10 minuten flink door wandelen.
En als het beter gaat elke keer weer wat langer.
Over 2 weken heb ik weer een nieuwe afspraak, omdat mijn lichaam zoveel spanningen en blokkades had kon ze niet meteen alles in 1x behandelen.

Dus ik ben erg benieuwd wat voor effect dit gaat hebben.
Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Lotje

Bob_tails

Zelf ben ik inmiddels bij een chiropractor.
Nekspieren zitten vast, trekt door naar hoofd en keel.
Daarbij veel pijnen en zit zelden meer aan de PC.
Hoezo reguliere geneeskunde?
Door huisarts afgescheept met amitriptyline, onder de noemer.."zenuwpijnen"
wat geenzins waar is.
Daar abrupt mee gestopt.
We zijn een week of zes geleden naar Prescan, even over de grens in
duitsland geweest, en o.a. op MRI is te zien waar de problemen zich voordoen.
Iets wat in ned. NIET wordt gedaan, laat staan ontdekt.
Daar ontdekte men, dat er "gelukkig" geen sprake is, van MS maar doordat in
de nek je evenwichtsoorgaan zit, kan ik niet zelfstandig lopen.

De chiropractor krijgt het weer in orde, maar heeft geruime tijd nodig.
Ik schat, drie ? vier maanden, alles wat eerder is, is meegenomen.

Ook blijf ik zeggen, dat het EBV / CMV een grote rol heeft gespeeld, iets wat
door de regulieren ook wordt ontkend.

Gooi er maar een pilletje tegen aan, dan ben je van de patient af.

De Chiropractor was ook stom verbaasd datmen mij, zoals anderen, telkens naar de psychiatrie verwees. Walgelijk..Hier laat ik het bij...
Zoek een goede natuurarts, die weten meer dan de rest..

sterkte ermee