Hoofdmenu

Slapen

Gestart door antje01, 01 november, 2010, 11:22:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

antje01

Ik ben 's- avonds erg moe en lig daardoor vaak om half 10 of 10 uur al in bed. Ik hou het dan niet langer vol en kan gewoon mijn ogen niet meer open houden. Heb wel geprobeerd langer op te blijven maar dit lukt gewoon niet.
Maar ik slaap nu in de vroeg morgen erg onrustig. Vanaf een uur of vijf word ik heel vaak wakker, terwijl ik nog wel moe ben.
Zijn er meer die hier last van hebben?

moniquemj

Hoi,

Ik herken dit wel ja, toen ik halverwege de pfeiffer was, sliep ik snachts erg onrustig en lag maar te woelen, erit gaan leek geen optie omdat ik de volgende dag er weer vroeg uit moet voor de kinderen, maar dat breekt je wel op. Ik probeer smiddags een uurtje te liggen en hou savonds mijn gewone ritme aan, omdat ik bang ben snachts weer wakker te liggen, tot nu toe gaat dat prima. :)

Peetje

Hoewel ik nog steeds rond 10 uur naar bed ga, slaap ik ook in de middag nog een poosje. Dat geeft mij de energie om het in de avond wat langer vol te houden.
Ik heb ook wel periodes gehad waabij ik veel te vroeg wakker werd. Blijven liggen is op zich een optie. Er zit toch wel een kern van waarheid in het aloude gezegde 'slaap je niet, dan rust je toch', al is het heel lang geleden dat ik me echt uitgerust hebt gevoeld. Maar vreemd genoeg went dat.
Als ik 's avonds niet in slaap kan komen, ga ik er wel nog even uit. Vaak helpt een half uurtje lezen wel om toch nog in slaap te komen.

antje01

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga toch maar proberen om smiddags ook even te gaan slapen.

antje01

Ik ga nu elke middag even liggen en moet zeggen dat het wel werkt. Kan eindelijk weer beetje op normale tijden naar bed. Bedankt  ;D

xk.

Als ik jullie en tip mag geven, dan zou ik niet standaard 's middags gaan slapen. Op een gegeven moment gaat je lichaam daar ook weer aan wennen. Ik ga nog steeds rond half 10/10u slapen (terwijl het met mij al weer veel beter gaat).