mijn pfeifferverhaal

Gestart door MS, 27 oktober, 2010, 17:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MS

Hoi allemaal, bij mij is ook pfeiffer geconstateerd, hierbij wil ik mijn verhaal even vertellen voor diegene die het leuk vinden om het te lezen.

Het begon op donderdag 14 november met lichte keelpijn 's avonds, op vrijdag de 15e zei ik al tegen iemand op school, ik hoop dat ik niet ziek wordt zo, want de week erna was de laatste lesweek voor mijn tentamens.
Echter op Zaterdag 16 oktober begon het erger te worden. Ik heb die dag nog gewoon gewerkt en achter de kassa gezeten. Alleen kreeg ik steeds meer last van mijn keel, met name het slikken en heb ik keelsnoepjes gehaald op mijn werk. In eerste zzou ik de hele dag kassadienst draaien, aangezien ik ook rugklachten had, maar dat ging steeds beter. Uiteindelijk heb ik net als normaal maar een half dagje gedraait aangezien mijn keel het niet echt aan kon.
Zaterdagavond heb ik een paar minuten gehandbal (omdat ik terug kwam uit een blessure) Toen was er 's avonds nog een nicht van mij. in eerste instantie zouden we uitgaan maar dat vond ik niet verstandig vanwege mijn rug en achteraf ook voor mijn keel. Dus heeft zij bij mij 's avonds gezeten en zijn we toen gaan slapen.
Ik heb 's nachts slecht geslapen, doordat ik zo last van mijn keel had.
Mijn nicht was op tijd naar huis gegaan zondag omdat ik eerst bezig wou met school, maar eigenlijk daarna was ik gelijk mijn bed weer ingekropen.
Maandag 18 oktober deed mijn keel zo zeer met slikken dat ik amper kon eten. Ik heb de dokter dus maar gebeld om langs te komen en ook vanwege mijn oor. Daar had ik ook al lange tijd last van (3weken) En ik hoorde al ??n week stuk minder. De assistente zei echter dat ik waarsschijnlijk woensdag of donderdag terecht kon.
Dinsdag 19 oktober heb ik de KNO-arts maar gebeld of ik niet eerder die week naar de KNO arts kon. (afspraak stond op 26 oktober) maar dat kon niet, het moest via de huisarts gaan en die kon het ook niet regelen. Dus heb ik mijn eigen huisarts maar gebeld of ik niet bij haar terecht kon dan. Maar dat kon niet, omdat ze nachtdienst had gedraait en ik had een andere huisartsassistent aan de telefoon dan die van afgelopen maandag. En zij zei dat ik afgelopen maandag wel terecht had gekunt. Maar dat ik wel een andere huisarts mocht bellen of ik daar terecht kon en voila ik had op dezelfde dag al een afspraak staan in de middag. De huisarts constateerde dat mijn amandelen ontstoken waren. verder in mijn oor zag hij hiets rode trommelvlies maar verder ook niet. Dus ik heb Feneticiliine gekregen voor mijn amandelen. en ben dat maar fanatiek gaan slikken. Verder heb ik weinig gegeten, omdat het simpelweg veel te veel pijn deed het 's nachts slapen was ook een groot drama. Eers 2 helften paracetamols naar binnen zien te werken en dan een keelsnoepje opsabbelen . onder het sabbelen heb ik muziek geluisterd al met al ben ik een uur bezig om te kunnen slapen. En ondertussen 's avonds word ik  dan ook badend in zweet wakker van de pijn en dan begint het ritueeltje opnieuw.
Woensdag 20 oktober werd ik door mijn eien huisarts gebeld met excuses van afgelopen maandag. Ze hadden mij minder ziek ingeschat en stelde voor om donderdag bloed te prikken of ik niet de ziekte van pfeiffer had. Dan zou ik de uitslag nog voor het weekend hebben. Ondertussen ging het met mijn amandelen wat beter maar het bleef pijnlijk. Ik heb woensdagavond nog wel even rijles gevolgd aangezien ik de week ervoor nie thad gereden vanwege mijn rugblessure. En aangezien ik 2 november tussentijde toets heb en 26 november mag afrijden. Het rijden ging niet geweldig maar dat had ik dan wel verwacht.
Donderdag 21 oktober heb ik dus bloedgeprikt. verder kon ik al iets meer gaan eten ipv waterijsjes en snoepjes. Alleen mijn uitslag op mijn ellebogen kreeg ik wel steeds meer last van. Donderdagavond even naar de training geweest en naar de fysio en mijn rugblessure was verleden tijd. verder even de training gezien en toen maar weer naar huis gegaan.
Vrijdag 22 Oktober ben ik even 4 uurtjs naar school geweest. Ik had eerst gebeld naar de huisarts of uitslag al binnen was, maar dat was er nog niet. Ik mocht het na 4 uur weer proberen. Verder op school moest ik nog wat dingen afronden voor de tentamenweek. daarvoor was ik even op school. en daarna nog even les gehad. Het was wel vermoeiend maar het kon allemaal wel. Heb ik 4 uur 's middags gebeld of uitslag bekent was.  De uitslag was wel binnen, maar de assistent zei dat er wel iets positiefs was (monocyten) maar wist niet wat het betekende. Dus werd ik om half 6 's avonds weer terug gebeld met de mededeling dat ik wel pfeiffer heb en dat ik rustig aan moest doen.
Zaterdag 23 oktober heb ik maar mijn werk afgebeld. Het gekke was dat ik vanaf die donerdag dat ik bloed had geprikt lpas last van kreeg van vermoeide benen. Verder had ik nietzo heel veel last van mijn vermoeidheid.
Zondag 24 oktober heb ik helaas mijn vakantie moeten afzeggen. ik zou met een vriendengroep naar Friesland gaan, maar dat was niet verstandig om erheen te gaan. dat vond ik wel heel erg jammer. Ik heb 's middags even nhandbalwedstrijd van mijn team gezien. Gelukkig hebben ze wel gewonnen!:)
Maandag 25 Oktober heb ik mijn werk maar weer afgezegd. en heb ik 's middags nog bezoek gehad van mijn nicht en peettante. Dikke reep chocolade was ook weer binnen:)
Gisteren (dinsdag 26 oktober) Inmiddels was mijn fenteicillinekuur afgelopen en hoop ik dat mijn jeuk en uitslag op mijn ellebogen wat minder wordt Ik moest 's ochtends mijn bed op tijd uit voor een bezoekje aan de KNO-arts. En was zelfs al kwart over 8 ipv half 9 aan de beurt. De arts constateerde echt dat in mijn allebeide oren een ontsteking zat. dat hebben dus 2 huisartsen over het hoofd gezien. dus daarvoor heb ik weer 10 dagen een kuur van. Denk je dat je van de medicijnen afbent. Ik ben in de middag maar naar mijn werk gegaan om weer proberen te werken. Ze hebben mij maar de hele middag op de kassa gezet zodat het verder niet zo zwaar werd. Het ging opzich best goed. Alleen na mijn werk had ik wel beetje hoofdpijn. Toch ben ik 's avonds even naar de handbal gefietst om de training te gaan bekijken. En ik heb met de trainer afgesproken als het goed gaat dat ik donderdag wat probeer te trainen. Daarna ben ik weer naar huis gegaan. mijn oren allebei gedruppelt en toen lag ik weer in bed. Daar merkte ik dat ik last van spierpijn in mijn benen had. Dat had ik al lang niet meer gehad.
Vandaag Ben ik maar druk bezig geweest voor school. Aangezien ik in 2 weken nog 5 verslagen moet gaan maken en mijn tentamens moet gaan leren. daar zie ik nog wel tegenop. Ben benieuwd of dat allemaal gaat lukken.

En ik merk ook wel dat het ontzettend snel gaat dat iedereen weet dat ik ziek ben. Heel veel mensen vragen aan mij hoe het gaat terwijl ze niet van mij horen dat ik ziek ben.;)
Verder valt het bij nog mee denk ik. Ik kan het ook moeilijk inschatten, omdat ik nu net in de vakantieperiode zit. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder gaat;)

MS

Ben vandaag maar weer eens druk bezig met de verslagen voor school, maar het schiet voor geen meter op helaas, concentratie is ver te zoeken. Ik heb er normaal al last van weinig concentratie maar dit slaat ook weer alles. Vandaag ga ik proberen met de trainen wat hard te lopen, want verder gaat het wel redelijk goed :)

MS

hallo allemaal.
Is weer een poosje geleden dat ik wat van mij heb laten horen, maar ik wil even vertellen dat het eigenlijk best wel goed gaat.
ik train weer volledig alleen de wedstrijden doen ze het nog rustig aan met mij. ik speel wel weer wat meer maar gaat beetje voor beetje. ik merk ook dat ik sneller buiten adem ben, maar hoop dat het snel beter wordt.
Verder merk ik wel wanneer ik laat naar bed ga het de volgende ochtend wel eventjes voel.
het opstaan gaat alleen wel altijd moeilijk. moeilijker dan normaal.
alleen afgelopen zaterdag had ik een enorm moemomentje na het werk. het was die dag ook heel druk misschien dat het daarvan komt.
Verder gaat het goed. daar ben ik wel blij lmee:)
ik hoop dat het bij iedereen op het forum ook snel beter gaat!