Waarom vetarm eten?

Gestart door Cynthia82, 27 augustus, 2010, 17:20:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthia82

Hallo,

Afgelopen maandag heb ik te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb. Hiervoor heb ik drie keer in drie weken tijd keelonsteking gehad en ik werd steeds moeier. De vermoeidheid lijkt wel met de dag erger te worden.
Mijn huisarts vertelde dat ik vetarm moet eten.
Weten jullie waarom dat is? Omdat je lichaam dat makkelijker afbreekt ofzo? En is het heel slecht om af en toe wel eens een patatje of chocola te eten?

Bob_tails

Zoek een goede orthomoleculaire arts, die benaderd dit met een andere
belangrijke kant,namelijk vitamines,mineralen en aminozuren.
De ned.voeding bevat t? weinig hiervan.

Peetje

Dat vetarme eten is bij Pfeiffer voornamelijk van belang als je lever aangedaan is. De lever moet namelijk dat vet afbreken en als die niet goed functioneert, dan kun je last van je lever krijgen. Ik neem aan dat je huisarts de leverwaarden heeft gecontroleerd? Overigens hoort geen alcohol ook in het rijtje thuis bij leverklachten. :)

Cynthia82

#3
Ik weet niet of mijn huisarts hier op getest heeft. Het enige dat hij me vertelde is dat ik Pfeiffer heb.
Maar ik las ergens dat de vermoeidheid bij Pfeiffer wordt veroorzaakt door een ontsteking van de lever. Dat zou dan toch moeten betekenen dat je lever altijd aangedaan is bij Pfeiffer? Overigens heb ik geen pijn..
Enne, alcohol drink ik toch al amper, dus dat is totaal geen probleem, maar die vette hap... >:(

Peetje

Meestal als er op Pfeiffer getest wordt, worden ook de leverwaardes meegenomen. Die waren bij mij overigens normaal en ik heb ook geen pijnklachten gehad. Nou eet ik normaal gesproken ook niet echt vet en alcohol drink ik ook niet.
En tja, als je na die vette hap last krijgt van pijn in de buurt van je lever, dan weet je waar het door komt en kun je het dus beter een poosje laten. ;)

Cynthia82

Gisteren lekker patatjes gegeten en geen pijn gehad  ;D
Maar is het dan niet zo dat de vermoeidheid juist veroorzaakt wordt door een aangetaste lever?

magnetronnie

Citaat van: Cynthia82 op 28 augustus, 2010, 21:52:15
Gisteren lekker patatjes gegeten en geen pijn gehad  ;D
Maar is het dan niet zo dat de vermoeidheid juist veroorzaakt wordt door een aangetaste lever?
Ik zal het niet uitsluiten, maar volgens mij wordt de vermoeidheid vooral veroorzaakt door je immuunsysteem die hard aan het werk is.