Hoofdmenu

Pfeiffer?

Gestart door knaagblaag, 23 augustus, 2010, 21:36:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

knaagblaag

Hallo,

Ik denk dat ik misschien ergens last van heb. :P

Ik ben namelijk altijd moe, of het nou 's ochtends of 's avonds is, uitgeslapen of niet. Of ik wat gedaan heb of niet, weekend of geen weekend, ik ben eigenlijk altijd wel moe. Ik kan bijna wel op elk moment van de dag slapen (ik doe dat alleen niet). Ik ben eigenlijk nooit 'topfit'. Ik heb ook altijd behoorlijke wallen onder mijn ogen (vind ik zelf).

Zijn dit symptomen die misschien op Pfeiffer lijken? Anders ga ik me laten testen, ik doe namelijk een sport (6x per week) en ik wil graag energievol zijn, dat ben ik nu niet, en als ik Pfeiffer heb, dan kan ik beter tijdelijk stoppen.

Ik hoop van jullie te horen,
Groet.

debora

Buiten de extreeme moeheid gaat Pfeiffer bijna altijd gepaard met opgezette lymfeklieren in de hals en keelpijn cq keelontsteking, bij het broetje van Pfeiffer nl. CMV voel je je erg grieperig, maar bij vermoeidheidsklachten die na rust niet overgaan en een lange tijd al aanwezig zijn  is het zowiezo raadzaam om naar je arts te gaan, er zijn namelijk ook nog andere ziektebeelden waar moeheid mee gepaard gaat bv. bloedarmoede ( dit is een ijzertekort in het lichaam ), mijn advies zou zijn ga naar je huisarts vertel hem je klachten en aan de hand van je klachten kan hij kijken of er een bloedonderzoek nodig is
cmv wat moet ik er nou mee

knaagblaag

Bedankt voor je antwoord! Bloedarmoede kan inderdaad ook nog. Het is in ieder geval niet normaal wat ik heb.. Ik ga denk ik maar jouw advies opvolgen.

Peetje

Ik kan het eigenlijk alleen maar met debora eens zijn. Pfeiffer en CMV hebben meer klachten dan alleen die toch wel kenmerkende vermoeidheid en vermoeidheidsklachten kunnen door veel meer dan alleen maar Pfeiffer veroorzaakt worden. Naar de huisarts gaan is dus eker aan te raden. :)
Ik neem overigens aan dat je al langere tijd 6 keer per week sport, dus dat dat niet de oorzaak kan zijn van je vermoeidheidsklachten.

knaagblaag

Ik doe dat al een heel seizoen, en toch elke dag moe enzo.. Ik denk dat ik bloedarmoede heb.. Ik voldoe aan alle symptomen daarvoor.

pleunbeun

Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier, heb geen flauw idee hoe je een forum aanmaakt dus ik doe het even zo.
Ik zit dus met een vraag. Ik heb ongeveer anderhalve week last van extreme moeheid. Ook heb ik ongeveer een weekje last van mijn keel, vooral van mijn amandelen. Ik heb erg moeite met slikken. Zou het mogelijk zijn dat ik Pfeiffer heb? Mijn ouders zeggen dat het ook een griepje kan zijn, omdat het heerst op dit moment. Maar omdat twee goeie vriendinnen van mij, waar ik veel mee omga ook Pfeiffer hebben, leek mij de kans best groot?! Heeft iemand idee?n, tips?

Groetjes

Peetje

Op zich zou het ook een griepje kunnen zijn, maar in combinatie met 2 vriendinnen met Pfeiffer, lijkt het mij wel verstandig om even bloed te gaan laten prikken. Dan weet je tenminste zeker of je het wel of niet hebt. :) Kortom, even langs de huisarts gaan.

En een nieuw, eigen topic maak je aan door in bijvoorbeeld in het algemene forumonderdeel op de knop 'nieuw topic' te kikken. Die vind je rechts bovenaan het scherm, net boven de topiclijst. :)