Pfeiffer bij zoon van 8?

Gestart door Dayenne, 05 augustus, 2010, 21:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dayenne

Vandaag kreeg ik de uitslag van het bloedonderzoek wat er bij mijn zoon is gedaan. Hij heeft de primaire vorm van Pfeiffer.

4 geleden had zoon ineens erge nekpijn, beetje koorts, verhoging. Paracetamol hielp niet, dus na lang aandringen naar de HAP (zulke dingen gebeuren altijd in het weekend....). Gerustgesteld, klieren een beetje dik, secundaire pijn geeft dan wel eens dit soort nekklachten, aldus de weekendarts.

2 wk later zat ik er weer. Dit keer had zoon zulke dikke klieren in zijn nek, dat ze voorbij zijn kaaklijn kwamen. Advies: maandag bloedprikken op Pfeiffer, ontstekingen ezn. via de eigen huisarts. Eenmaal thuis zoon direct aan de echinacea gezet (elk uur 10 druppels) en maandag begonnen met Nisykind forte, nadat hij geprikt had. De uitslag zou een ruime week op zich laten wachten. Na 2 dagen Nisykind, voelde zoon zich dermate goed, dat hij op vakantiekamp is gegaan. Toen ik hem weer ophaalde, vorige week, was er van dikke klieren geen sprake meer. Nisykind is elke dag volgens dosering gegeven.

Vandaag kreeg ik de uitslag: Pfeiffer. Zoon speelt, dartelt, is druk, maar ook nog altijd 'licht ontvlambaar'. Met hem besproken dat hij Pfeiffer heeft, dat er een rust advies is, dat hij zelf moet aangeven als hij moe is en rust nemen. Dat werkt dus niet, hij gaat door en door.... Om 20.00u van buiten gehaald (in het heetst van de strijd met buitenspelen), boos, opstandig en verdrietig. Onder de douche gezet, na lang aandringen. Hij viel bijkant om van de slaap. Heb gezegd dat als hij zelf de rem er niet op kan zetten, ik dat doe en er na het avondeten niet meer buiten wordt gespeeld. Ik hoop dat het werkt.

Iemand hier nog suggesties wat te doen?

Peetje

Tja, kinderen verbieden om te spelen, is inderdaad moeilijk. Echineaforce om de weerstand te verhogen kan helpen om de klachten sneller te doen verdwijnen. En verder zo gezond moglijk eten, al is dat bij kinderen ook weer lastig. Je kent je zoon zelf het beste en ik hoop dat je aan hem kunt zien wanneer hij moe wordt. Je hebt best kans, dat als straks de scholen weer beginnen, hij in slaap valt zodra hij thuis komt.
Ik denk dat je er op zich wel goed aan doet om zelf de rem erop te zetten, maar echt een goed advies heb ik verder eigenlijk niet, zeker omdat Pfeiffer voor iedereen anders verloopt en je dus niet kunt zeggen dat het bijvoorbeeld met 2 weken niet buiten spelen beter zou moeten gaan.
Ik wens je zoon heel veel beterschap en jou veel sterkte. :)