Chronische vermoeidheid of cvs?

Gestart door Jillxx, 17 juli, 2010, 13:41:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jillxx

Wat is nu precies het verschil tussen chronische vermoeidheid (na een EBV-besmetting) en cvs?
Ik heb erg veel klachten en het worden er alleen maar meer en het duidt allemaal erg op bovenstaande.

Bob_tails

Na een EBV besmetting, krijgt je immuumsysteem een flinke opdonder,
en is niet met rust en goede voeding te herstellen zoals men vaak stelt.

Zoek een goede,betrouwbare natuur- of orthomoleculaire arts, die verstand
heeft van dit soort zaken.
Alleen dan kan er pas sprake van herstel zijn.
Hoe jonger hoe beter, en hopende hoe korter de periode tot het beter voelen.

Dat de conventionele geneeskunde hier helaas weinig vanaf weet, is inmiddels
wel bekend! Helaas...

Middels eigen-onderzoek is inmiddels wel duidelijk waardoor ik MS (multiple sclerose) heb gekregen. Dankzij de conventionele geneeskunde!
Kan beter stellen: geneesknudde.

Het maakt weinig uit welke naam eraan gegeven wordt, CVS of wat dan ook.
Wanneer je immuumsysteem juist door een EBV besmetting of CMV, een fikse opdonder
krijgt en dit niet op een juiste manier wordt hersteld, je hierdoor op den duur allerlei
vreemde klachten kunt gaan ontwikkelen.


H

Peetje

CVS, oftewel het Chronisch Vermoeidheids Syndroom is een symptoomdiagnose. Behalve langdurige, invaliderende vermoeidheid, moet je nog een aantal klachten hebben. Ook mag er )vanzelfsprekend' geen andere oorzaak voor die klachten zijn. CVS ontstaat vaak na een virusinfectie, maar de precieze oorzaak is (nog) niet bekend.
Restklachten ven Pfeiffer kunnen nog makkelijk een 6 maanden tot een jaar na de acute fase blijven aanhouden. Duurt het nog (veel) langer, dan zou er sprake kunnen zijn van CVS.
Op de site van het CVS/ME Centrum in Amsterdam kun je meer informatie vinden. :)
http://www.cvscentrum.nl/

debora

Bedankt voor deze info Peetje want ik heb as. woensdag een afspraak met een arts, hij heeft nl. het vermoeden dat ik CVS heb, en ik weet er nog niet veel over, maar als ik kijk naar de symptomen komen die vrijwel overeen met alle symptomen die ik heb,

komt dit dan vaak voor nadat iemand  Pfeiffer en/of CMV heeft  gehad dat je dan CVS krijgt ?
en wat zijn dan de gevolgen als je CVS hebt qua werk ?
Ik las dat jij ook CVS hebt Peetje, wat voor een impact heeft het op jouw leven ? ben erg benieuwd naar jouw ervaringen

Ik wil sowiezo jou Peetje en alle anderen op dit forum bedanken , het geeft me namelijk erg veel steun, ik was zo blij dat ik eindelijk mensen heb gevonden die mij begrijpen, je voelt je daardoor niet meer zo alleen staan met je klachten
cmv wat moet ik er nou mee

Peetje

Veel symptomen van CVS zijn gelijk aan Pfeiffer en CMV, maar bij de laatste 2 is er nog duidelijk een oorzaak voor die klachten aan te wijzen. Als Pfeiffer of CMV voldoende tijd heeft gehad om te genezen en de klachten blijven daarna nog langdurig aanhouden, dan zou er sprake kunnen zijn van CVS/ME.
Het kan wel, dat je aan Pfeiffer of CMV, CVS over houdt, maar dat zijn uitzonderingen. De meeste patienten genezen na korte of langere tijd (bijna) volledig.
Wat betreft de gevolgen qua werk, daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen. Net als Pfeiffer en CMV, is ook CVS voor iedereen anders. Sommige patienten kunnen nog vrij goed functioneren, terwijl anderen volledig arbeidsongeschikt raken.

Ik heb een topic bij de Pfeifferverhalen, daar kun je veel lezen over wat er de afgelopen 3,5 jaar met mij is gebeurd. Wil je meer weten, dan mag je me altijd een pb sturen. :)

debora

Hoi Peetje

Ik heb gisteren mijn diagnose gekregen, ik heb een post-viraal syndroom, dwz. CVS
cmv wat moet ik er nou mee

Tesjex

Oww, dat is helemaal niet tof Debora,
Ik zelf heb ook diagnose CVS, ondertussen al wel een tijdje
In elk geval veel succes en sterkte!