Ik heb pfeiffer hoe nu verder?

Gestart door ricky93, 03 juli, 2010, 18:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricky93


Ik weet sinds 1 week dat ik de ziekte van pfeiffer heb.

Het begon allemaal met 1 hele grote aft in mijn keel. Deze was zeker de grote van een 20 cent muntstuk. Aftes zijn plaatsen waar de zenuwen bloot liggen. Na een week daarmee te hebben rondgelopen besloot ik eens om mijn keel amendelen te bekijken. Het viel mij op dat daar enkele kleine witte puntjes op zaten. Ik heb een afspraak met de dokter gemaakt aangezien ik mij toch niet helemaal gerust voelde met een keelontsteking(nooit eerder gehad) De dokter had het idee dat ik door de aft een bacteri?le ontsteking had opgelopen waardoor er een keelontsteking is ontstaan.

Mijn gezicht was ook opgezwollen en mijn ogen erg klein. De dokter besloot een bloedonderzoek te doen op allergie. Ik stemde daarmee in aangezien ik ook wilde vast stellen of ik hooikoorts heb. Ook kreeg ik een sterke antibiotica kuur.( deze sloeg helaas niet aan) De dagen na de bloedtest ging het snel. Mijn keel werd met de dag pijnlijker en pijnlijker.

Het slikken werd een zo dusdanig pijnlijke zaak dat ik mijn speeksel moest uitspugen in een bekertje. Elke ochtend als ik wakker werd sprongen de tranen in mijn ogen van de pijn als ik een keertje moest slikken. Tegen de pijn heb ik elke ochtend routine 1-2 ijsjes of slush puppy gegeten-dronken. Na veel pijn ging het meestal na een uurtje wel beter. Ik besloot nog een afspraak bij de dokter te maken om te kijken waardoor de keelontsteking(ondertussen 1.5 week) lang duurt. De dokter had het vermoeden dat ik ook had. Pfeiffer, om dit aan te tonen volgde nog een bloedonderzoek. Na 4 dagen pijnlijden kwam de uitslag binnen. Het was inderdaad pfeiffer...

Mijn keelamandelen waren ondertussen voor 100% bedekt met geel beslag en het stonk heel erg :-X Aangezien de pijn niet meer te houden was zijn wij tot 2x aan toe naar de weekendarts gegaan in het ziekenhuis. De eerste gaf een sterkere verlenging van de eerste kuur. Dit hielp ook voor geen meter. 1.5 week later kreeg ik een nieuwe kuur Doxycyline. Al na 1 dag merkte ik duidelijke verbetering! Nu 1 week verder is mijn keelontsteking 100% genezen! Alleen de aft zit er nog maar die trekt ook langzaam weg.

Maar nu heb ik sinds 2 weken ook last van het gevoel van vermoeidheid. Slap gevoel in mijn benen. En ik slaap tussen de 1-3 uur per dag omdat ik mij soms erg moe voel. Ik vraag mij af of mijn toppunt al geweest is wegens de zware keelontsteking of moet het toppunt nog komen? Over 4 weken ga ik 1 week op vakantie naar Terschelling. Ik wil daar dolgraag heen en wil het niet laten verzieken door mijn pfeiffer. Hebben jullie tips-suggesties voor mij hoe ik toch naar Terschelling kan om daar vornamelijk te gaan powerkiten(krachtsport)

Ik hoor het graag omdat dit toch wel erg belangrijk voor mij is!

Peetje

Pfeiffer verloop voor iedereen anders, dus ik kan niet voorspellen hoe het voor jou zal verlopen. Die keelontsteking wordt de acute fase genoemd, maar hoe lang de vermoeidheid aan blijft houden en hoe hevig die is, valt echt niet te zeggen. Het enige wat je kunt doen, is naar je lichaam luisteren en jezelf niet overbelasten, dan ben je er het snelste weer vnaaf.

Slimme arts trouwens die ondanks Pfeiffer toch (sterkere) antibiotica gaf. Ik hoop dat je er geen huiduitslag van gaat krijgen. Bovendien helpt antibiotica niet bij een virale keelontsteking.

ricky93

Citaat van: Peetje op 03 juli, 2010, 21:40:36
Pfeiffer verloop voor iedereen anders, dus ik kan niet voorspellen hoe het voor jou zal verlopen. Die keelontsteking wordt de acute fase genoemd, maar hoe lang de vermoeidheid aan blijft houden en hoe hevig die is, valt echt niet te zeggen. Het enige wat je kunt doen, is naar je lichaam luisteren en jezelf niet overbelasten, dan ben je er het snelste weer vnaaf.

Slimme arts trouwens die ondanks Pfeiffer toch (sterkere) antibiotica gaf. Ik hoop dat je er geen huiduitslag van gaat krijgen. Bovendien helpt antibiotica niet bij een virale keelontsteking.

Die antibiotica gaf hij omdat ik een combinatie had van pfeiffer en een bacteri?le keelinfectie. De laatste kuur sloeg ook duidelijk aan. De vermoeidheid lijkt tot nu toe redelijk mee te vallen. Ik slaap misschien 3 uur meer dan normaal en ik voel mij iets slapper maar daar blijft het dan ook bij.

Hopelijk heb ik het''toppunt'' al bereikt want dan lijkt het erg mee te vallen voor mij.

Peetje

Ik hoop voor je dat je het ergste al hebt gehad. :)

ricky93

Vandaag ben ik ruim 7 uur op de been geweest! Ik ben van 6 uur ochtends tot 2 uur middags foto's wezen maken. Het mooie is ik voel mij niet echt moe, ik heb alleen een erg vermoeid gevoel in mijn benen wat ik nog niet eerder had bij dit soort ondernemingen. Hoort dit bij de verminderde weerstand? Van de pfeiffer merk ik nu gelukkig vrij weinig:) Toch doe ik het voor de zekerheid nog eventjes rustig aan.

nynke-92

Heey,

Wow jij hebt wel een hele zware keelontsteking gehad! Mooi dat 't nu over is. Ik heb ook zo'n zware keelontsteking gehad als gevolg van pfeiffer, maar die was gelukkig wat minder erg. Maar mijn huisarts heeft toen ook antibiotica voorgeschreven. Want 't deed verschrikkelijk veel pijn!
Wat Terschelling betreft, als ik jou was zou ik gewoon gaan. Tenminste als je je goed voelt en denkt dat het kan. Wel moet je goed naar jezelf luisteren. Als je bijv. moe bent gewoon gaan liggen en niet te veel alcohol drinken!  ;) en dat powerkiten kun je misschien wel doen, maar niet te lang! Maar waarschijnlijk is het beter om dit te laten... Dat is wel jammer natuurlijk maar beter voor jezelf.
Dat zware gevoel in de benen dat heb ik ook een tijdje gehad... Heel raar is dat, maar dat is ook wel een teken van moeheid. Dus als je dat weer hebt denk ik dat je beter even kunt gaan zitten (rusten) todat het zo goed als weg is...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes!

Groetjes

ricky93

Citaat van: nynke-92 op 14 juli, 2010, 16:29:56
Heey,

Wow jij hebt wel een hele zware keelontsteking gehad! Mooi dat 't nu over is. Ik heb ook zo'n zware keelontsteking gehad als gevolg van pfeiffer, maar die was gelukkig wat minder erg. Maar mijn huisarts heeft toen ook antibiotica voorgeschreven. Want 't deed verschrikkelijk veel pijn!
Wat Terschelling betreft, als ik jou was zou ik gewoon gaan. Tenminste als je je goed voelt en denkt dat het kan. Wel moet je goed naar jezelf luisteren. Als je bijv. moe bent gewoon gaan liggen en niet te veel alcohol drinken!  ;) en dat powerkiten kun je misschien wel doen, maar niet te lang! Maar waarschijnlijk is het beter om dit te laten... Dat is wel jammer natuurlijk maar beter voor jezelf.
Dat zware gevoel in de benen dat heb ik ook een tijdje gehad... Heel raar is dat, maar dat is ook wel een teken van moeheid. Dus als je dat weer hebt denk ik dat je beter even kunt gaan zitten (rusten) todat het zo goed als weg is...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes!

Groetjes

Bedankt voor deze post! Ik voel mij ondertussen eigenlijk als de oude alleen ben ik iets vaker moe. Ik slaap nu 11 uur per dag maar dat komt denk ik eerder door ik gek ben op uitslapen en ik vakantie heb ;D Zo heb ik vandaag 0x overdag geslapen! Dat is een van de eerste keren sinds ik die keelontsteking heb opgelopen. Ik hoop dat het zo blijft want ik voel mij nu prima! Wat betreft Terschelling, ik ga wel daar voel ik mij prima voor. Het powerkiten ga ik in iedergeval wel proberen. Mocht ik mij er snel echt moe voelen dan stop ik ermee aangezien ik het niet wil vergeren.

Nogmaals bedankt voor je posting!

Peetje

Fijn om te lezen dat je je zo veel beter voelt. :D