Toch geen pfeiffer?

Gestart door Natasjag, 03 juli, 2010, 10:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Natasjag

Hallo allemaal, heb al een paar dagen hier en daar wat meegelezen en wil nu toch zelf ook maar even wat vragen.
Ik zal me eerst voorstellen; ik ben Natasja, 30 jaar getrouwd en heb 2 kleine kinderen.

Toen ik 18 jaar was is bij mij Pfeiffer geconstateerd, ik was toen niet echt heel ziek en heb ook gewoon doorgewerkt was wel steeds moe maar meer niet.

Nu ben ik sinds afgelopen maandag zwaar in de lappenmand, ik heb vreselijke keelpijn en grote tennisballen van klieren in mijn nek, kan mijn hoofd haast niet draaien zo zeer doen die klieren. Ook doet mijn nek en mijn hoofd steeds erg zeer, heb al 5 nachten bijna niet geslapen van de pijn. Ik loop te wankelen op mijn benen en erg moe, ik zie ook slecht kan niet precies uitleggen hoe maar het is anders dan normaal zeg maar. Ik moet ook vaak plassen en mijn lever doet zeer.
Woensdag ben ik bij de huisarts geweest (nadat de assistente zei dat ik niet moest zeuren want het was gewoon griep) de huisarts dacht gelijk aan Pfeiffer, ik zei dat ik dat al gehad had, volgens hem kan je het 2 keer krijgen door 2 verschillende virussen (volgens mijn bedoelt hij dan dat epstein barr en cmv)
Bloeduitslag wijst uit dat ik in het verlededen Pfeiffer heb gehad maar dat dat nu niet actief is., mijn leverwaarden waren ook goed. Wel was te zien dat ik hoge viruswaarden in mijn bloed heb. De dokter zegt dat ik nu moet uitzieken en de verwachting is dat het na een dag of 10 over moet zijn.

Als ik zo met iedereen meelees lijkt het toch wel veel opf Pfeiffer wat denken jullie?









Peetje

Ik denk inderdaad dat je huisarts met die 2 verschillende virussen EBV en CMV bedoelde. Weet je of er ook op die laatste is getest? Overigens blijft het EBV in je lichaam aanwezig en kun je daar later nog een keer ziek van worden. Het is dus ook nog mogelijk dat er over een paar weken wel actieve Pfeiffer in je bloed te zien is.
Aan de andere kant kan het natuurlijk ook een flinke griep, keelontsteking of iets anders 'onschuldigs' zijn, al klinken je klachten wel als Pfeiffer.
Hou het in de gaten, zou ik zeggen. Als je flinke klachten blijft houden, nog een keer naar de huisarts. :)

Natasjag

Hoi Peetje, volgens het prikformulier ben ik ook getest op cmv, ik heb de assistente daar niet meer over gehoord met de uitslag.

Het gaat inmiddels wel wat beter met me, en dan heb ik het vooral over de keelpijn die is wat minder, mijn klier is ook iets geslonken (nu nog formaat pingpong bal) Mijn hoofd en nek doen wel nog steeds verrekte pijn. Gister dacht ik even een klein stukje te gaan wandelen maar daar kwam ik snel van terug na slechts 500 meter! was ik al uitgeput en liep ik te trillen op mijn benen van vermoeidheid.

Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk al een paar maanden best wel vermoeid ben en vage klachten heb, ik wilde binnenkort een afspraak maken met de huisarts om me eens goed binnenstebuiten te laten keren zeg maar. Toen kwam dit, ik denk dat ik morgen maar weer even terug ga en kijken wat ze zegt.

Peetje

Dat binnenstebuiten keren kan zowiezo geen kwaad. ;) Je mag er rustig op aandringen dat je nog een keer bloed laat prikken en dan op alles wat vermoeidheid en andere vage klachten kan veroorzaken, o.a. B12 en bloedarmoede (Hb).

henrie

 ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor bloedonderzoek en die zei dat ik wel eens de ziekte van pfeiffer kon hebben omdat ik de laaste tijd zo moe ben vooral overdag als ik moet werken ,dan val ik regelmatig gewoon in slaap , moet nu een week rust nemen en dan kijken of dat er verbetering is  herkent iemand dit?

henrie

Citaat van: henrie op 11 augustus, 2010, 20:46:51
ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor bloedonderzoek en die zei dat ik wel eens de ziekte van pfeiffer kon hebben omdat ik de laaste tijd zo moe ben vooral overdag als ik moet werken ,dan val ik regelmatig gewoon in slaap , moet nu een week rust nemen en dan kijken of dat er verbetering is  herkent iemand dit?