klachten weer terug na meer dan een jaar klachtenvrij!

Gestart door skuip, 23 juni, 2010, 21:03:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

skuip

Hoi allemaal,
Ik heb vorige jaar rond april zeer accuut pfeiffer gekregen. De eerste weken waren hels, maar na een paar weken (met veel rust en stoppen met m'n werk) ging het al veel beter en ik kan zeggen dat ik na twee maanden vrij snel weer klachtenvrij was. Nu is het een jaar later, mijn weerstand is weer wat minder (o.a. door weinig slaap door zieke kindjes) merk ik dat ik weer klachten terugkrijg die ik herken als pfeifferklachten (dikke keel, duizelig in mijn hoofd, heel moe). Het is wel allemaal wat minder extreem, maar toch...
Wie herkent dit? Ik dacht nl. dat dit niet kon/kan en zeker niet zomaar na een jaar klachtenvrij te zijn geweest?

waterman

hallo skuip,

ik herken dit ten dele. Ik heb in oktober 2008 diagnose Pfeiffer gehad. Er toen 9 maanden over gedaan om weer op te bouwen en in
de vakantie periode beter gemeld en ook gedacht dat het over was. In okterber 2009 terugval, snel weer opgekrabbelen maar 2 maanden op mijn tenene gelopen. Nu ben ik nog steeds niet de oude en vraag me af of ik dat wel weer ooit zal worden. De nieuwe diagnose is overgens CVS. Maar ja, of je daar nou veel mee opschiet. Klachten blijven gelijk, slechte goede dagen. Algeheel niet zoals andere mensen funcioneren. rust blijft nodig en in kan lang niet zo actief zijn als ik graag zou willen. Gelukkig kan ik wel goed computeren. Dat geeft wat afleiding. Ik heb ondertussen wel geleerd om het gewoon niet te proberen te begrijpen. Leef bij de dag, en maak er het beste van. Op slechte dagen dat ik het op kan brengen om positief te blijven, gaat het beter dan op dagen waar ik door klachten het niet voor elkaar krijg om positief te blijven. Genieten van de kleine dingen in het leven. Je kindjes, hun lach, vanmijnpart de heerlijke appel van vandaag.
En gelukkig zijn kinderen heel positief en flexibel. Zij passen zich wel aan aan de situatie, en als jij je er nu maar niet schuldig over voelt, dan komt het wel goed.

Veel sterkte, de watervrouw.