CMV zou Pfeiffer uitslag kunnen beinvloeden

Gestart door ieriep, 07 juni, 2010, 21:47:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ieriep

Hoi!

Al een paar keer heb ik hier verteld dat er bij mijn uitslag (voor Pfeiffer) een paar vreemde dingen waren.
De eerste keer dat ik getest werd op Pfeiffer was de uitslag negatief (nu was dit een spoed-test dus dat is niet zo vreemd, het kan te snel na de besmetting afgenomen zijn of gewoon niet totaal betrouwbaar zijn).
Na naar het ziekenhuis doorgestuurd te zijn hebben ze me uitgebreid getest, uitslag:
CMV positief, Pfeiffer zwak-positief.
Erg vreemd vond ik dat, maar mijn bloed zou verder onderzocht worden door de medische-mircrobioloog van het ziekenhuis.
Het ziekenhuis vertelde mij dat CMV de uitslag van Pfeiffer kan beinvloeden.
Na een week kreeg ik de definitieve uitslag:
CMV heb ik langer dan een jaar geleden gehad (misschien testte ik door de Pfeiffer er positief op? Of was het weer licht actief geworden, eigenlijk nooit navraag naar gedaan) en Pfeiffer was definitief positief.
Nu vond ik net dit artikel: http://www.diagned.nl/files_content/diagned%20magazine/Diagned10-3.pdf
Ik had nog nooit gelezen over de invloed van CMV op de Pfeiffer-uitslag.
Daarom dat ik het tabel onderaan de eerste pagina zo interessant vind.
Ook vraag ik me al een lange tijd af, als er niet op CMV getest wordt er dan aangenomen wordt dat het wel Pfeiffer zou zijn, terwijl het dan eigenlijk CMV is die dan de uitslag beinvloed.
Omdat ik al eerder over het CMV/Pfeifferuitslag gebeuren had geschreven dacht ik, misschien is het wel interessant.
Het bevestigd ook weer mijn verbazing over dat er zo weinig op CMV getest wordt.
De meeste huisartsen testen alleen maar op Pfeiffer, zo ben ik een paar jaar geleden met overeenkomstige klachten meermalen door de huisarts naar huis gestuurd (na een negatieve Pfeiffer-uitslag) met de boodschap dat het door de drukheid zou komen of tussen mijn oren zou zitten.
Nu kan ik niet bewijzen dat ik toen CMV heb gehad, maar het is erg jammer dat ik daar toen niet op getest ben.
Wat is het moraal van het verhaal.
Dit bewijst maar weer eens goed te vragen om je op Pfeiffer en CMV te laten testen. (Hoewel, Pfeiffer of CMV, wat je ook hebt, beide klote!)