Hoofdmenu

huiduitslag

Gestart door Fay, 05 juni, 2010, 13:34:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fay

Afgelopen week is er Pfeiffer geconstateerd. Wat wel raar is dat erin het bloedbeeld antistoffen zijn gesignaleerd, maar dat er tevens sporen zijn van een nog werkzaam virus. Weet iemand hier iets van? De huisarts kon dit niet verklaren.

Nog een probleempje. Ik heb huiduitslag op mijn heup. Eerst dacht ik dat een mug me te grazen had genomen, maar het zijn nu rode vlekjes, met een licht stipje in het midden, het breidt zich langzaam uit. En het is jeukerig. Ik heb g??n antibiotica gehad.
Is dit herkenbaar voor iemand en hoe lang duurt dit?

Groeten, Fay.

Peetje

Als je geen antibiotica hebt gekregen, dan kan ik die uitslag niet direct aan Pfeiffer linken. Al slaat Pfeiffer natuurlijk wel toe als je weerstand laag is, dus kan het besdt zijn, dat je nog iets anders hebt.

De meeste artsen denken dat je maar 1 keer Pfeiffer kunt krijgen. Helaas blijft het virus latent in je lichaam aanwezig en kan het weer actief worden. En op zo'n moment is het dus mogelijk dat je er weer ziek van wordt. Je bent niet de enige op dit forum die voor de tweede keer een positieve Pfeifferbloedtest heeft.
Ben je ook op CMV gecontroleerd? Dat is een broertje van Pfeiffer en geeft ongeveer dezelfde klachten.

Fay

Mijn bloed is naar mijn weten niet op CMV gecontroleerd. Volgende week ga ik toch nog maar even terug naar de huisarts.
Bedankt voor je reactie, Peetje.

Fay

Ik ben weer even bij de huisarts geweest; Mijn bloed is idd gecontroleerd op CMV, en dat is het dus niet. Gelukkig lijkt me, want als ik dat zo lees wordt ik daar niet echt vrolijk van.
De huiduitslag heeft ook te maken met de verlaagde weerstand en is gordelroos  >:( Echt heel vervelend. Het virus gaat in je zenuwen zitten en dat doet zeer. Weinig slapen daardoor dus.
Vandaag een leverecho en morgen naar de internist om te kunnen achterhalen waar de verminderde weerstand vandaan komt.

Peetje

Gordelroos is inderdaad geen pretje, mijn oma heeft het jaren geleden gehad en die was ook niet blij. Het wordt veroorzaakt door een virus wat op jonge leeftijd een kinderziekte veroorzaakt die ik me nu even niet kan herinneren. Supervervelend dat je daardoor bijna niet kunt slapen.