Hoofdmenu

Naja zeg

Gestart door Bloem, 04 juni, 2010, 21:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bloem

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, net aangemeld. Ik zit ergens mee en wilde het graag ergens kwijt :)

Toen ik een jaar of 16 was heb ik heel erg pfeiffer gehad, ik mocht een jaar niet naar school en kreeg thuis les. Mijn lever was zo aangetast dat ik in een nauw hoekje gedrukt werd. Het was goed mis!
Maar na ruim anderhalf jaar kon ik weer gewoon naar school en ging alles weer goed :)

Ben nu 30 :)
Nou ben ik al een tijdje goed ziek en mijn astma speelde ineens erg op. Ik dus naar de dokter, was net terug uit Egypte dus dan word je op vanalles getest en een berg antibiotica voor een luchtweg infectie. Lang verhaal kort; vandaag bloed moeten prikken en de huisarts belde vanavond dat de eerste uitslagen terug zijn en ik per direct met de antibiotica moet stoppen, omdat ik pfeiffer heb.

Na ja zeg! Ik dacht dat je dat maar een keertje kon krijgen en zeker als het zo goed mis is geweest!

Kan het echt kloppen? misschien is er een foutje gemaakt ofzo?
Ik weet niet goed wat ik met deze post wil, ik ben gewoon erg verbaasd over de uitslag, ik wist niet eens dat ze dat zo snel terug konden hebben  ???

funest

Hee, dat is geen foutje hoor (: Als je eenmaal pfeiffer hebt gehad, blijft het voor altijd in je lichaam, en kan het zelfs na zoveel jaren weer actief worden.
Sterkte ermee.. ;)

Bloem

Ah nee echt?
Maar als je het weer krijgt, word het niet meer zo erg als  de eerste keer, neem ik aan?

Nou ik baal er wel van hoor :(


Dank je voor je reactie :)

Peetje

Je bent niet de enige op het forum die het voor de tweede keer heeft. Wel balen zeg!

Het virus blijft inderdaad latent in je lichaam aanwezig en kan dus weer actief worden. Je hoeft daar niet altijd weer ziek van te worden, maar als je weerstand bijvoorbeeld laag is, kan het dus wel.
Ben je ook op CMV gecontroleerd? Dat is een broertje van Pfeiffer met soortgelijke klachten en als ik het goed heb, kan CMV de uitslag van de Pfeiffertest beinvloeden.

In ieder geval heel veel beterschap en ik hoop voor je dat je er nu een stuk minder last van gaat hebben en snel weer helemaal beter bent. :)

Bloem

#4
Ik wist niet eens van het bestaan van cmv af, voor ik hier kwam, dus wie weet? Maar ik neem aan dat ze dat in de bloed test dan toch zien? of nemen ze gewoon gelijk aan dat het pfeiffer is?

Nou ik baal er in ieder geval goed van.

Nog wat vraagjes; als je gewoon doorloopt met pfeiffer of cmv, zonder al te veel rust te nemen zeg maar, kan dat echt kwaad? Ik heb alleen momenten dat ik instort, maar daarnaast ook gewoon goede momenten en dan wil ik zoveel mogelijk doen. Maar mijn man vind dat ik meer moet rusten.

Ook heb ik een aparte verkleuring in mijn oogwit, het is een soort grijs blauwe ring in het het wit van mijn oog, rond de iris heen, dus het zit meer aan de zijkanten zeg maar, hoort dat bij pfeiffer? Dat had ik de eerste keer niet volgens mij, en ik dacht eerst dat het misschien een bijwerking was van de medicatie?

Zijn er nog meer mensen die ook erg afvallen? Ik blijf maar afvallen, ook zoiets aparts :/

Bedankt voor jullie reacties :)
xxx

funest

Ja, dat kan echt kwaad. :o Hoelanger je ermee door blijft lopen, hoe langer het duurt voor het geneest.
Pfeiffer is ook een uitlokkende factor voor het chronisch vermoeidheidssyndroom, dus neem vooral je rust.
Maar als je je goed genoeg voelt, kun je heus wel wat doen. Je moet de moeheid, of andere klachten alleen niet negeren.
Ik ben ook erg afgevallen, dat kwam omdat ik geen eten meer hoefde. Ik weet niet of jij ook minder eet?
Over die verkleuring weet ik eigelijk niks. ???

;)

pfeiffer26

Pff, wat vervelend zeg!
Dat afvallen heb ik ook, krijg wel vaker te horen dat ik zo dun ben geworden.
Bij mij komt het waarschijnlijk doordat ik op het begin heel erge last had van mijn lever en ik nauwelijks nog kon eten. Heb je de 2e keer ook weer zo'n last van je lever?
Heel veel beterschap en sterkte in ieder geval!
Groetjes.

Peetje

Grmbl, had ik hier gisteren een hele post getypt, lag de boel er ineens uit en weg was m'n post, blijkbaar. :s

Pfeiffer geneest helaas alleen door voldoende rust, dus die moet je ook echt nemen. Ik begrijp heel goed dat je, als je je goed voelt, zo veel mogelijk wilt doen, maar vaak is het dan zo, dat je je de dag(en) erna weer een stuk minder goed voelt. Voer je activiteit langzaam op en ga niet door totdat je instort. Als je merkt dat je moe begint te worden, of bijvoorbeeld hoofdpijn krijgt, neem dan een pauze. Leer naar je lichaam te luisteren en de signalen te herkennen die aangeven dat je wat te veel aan het doen bent. :)

Afvallen komt inderdaad vaker voor. Soms heb je ook gewoon helemaal geen trek, of ben je letterlijk te moe om te eten. Op de momenten dat ik een flinke terugval had, werd ik soms letterlijk misselijk na 1 boterham.
Ondanks dat je minder doet dan normaal, lijkt het soms wel alsof je lichaam wel veel meer verbruikt. Vechten tegen een virus kost blijkbaar ook brandstof.

Die verkleuring van het oogwit zegt mij ook niks.

Bloem

Bedankt voor al jullie reacties :)

Ik heb het lekker rustig aan gedaan vandaag, veel op bed gelegen enzo.

Mijn moeder belde me vanmorgen, ik woon in het buitenland, en ze zei dat ze mijn oude huisarts heeft gesproken die ook bevestigde dat de vorm die ik jaren geleden heb gehad gewoon nog een keer terug kon komen. Dikke pech dus.

Mijn eigen huisarts hier zei vrijdag dat ik deze week langs moest komen, maar die bel ik morgen wel of dat echt nodig is of dat ik gewoon vrijdag kan bellen over mijn andere uitslagen, die zouden een weekje duren. Is hier nogal een duur grapje, naar de dokter, 50 euro per bezoek :(


Bloem

Nou, vrijdag had mijn man de huisarts aan de telefoon, die toen zei dat ik moest stoppen met de antibiotica omdat het pfeiffer is. Hij zei dat ik deze week moest bellen om weer langs te komen.
Vandaag belde ik en werd me verteld dat ik niet langs hoef te komen, donderdag of vrijdag bellen voor de andere bloeduitslagen en dan over 3 maanden weer terug komen, voor nieuwe testen.

best leuk en aardig, maar ik vind het nogal makkelijk eigenlijk. Ik bedoel, ik heb andere klachten waar ik voor naar de dokter ging, antibiotica voor kreeg enzo en nu word daar niets meer mee gedaan? Ik ga ook niet zeuren of ik wel langs kan komen, dan voel ik me ook zo'n hypochonder, maar ik vind het wel raar. Ik bedoel, we belden vrijdag omdat we dachten dat dat blauwe in mijn ogen door de medicijnen kwam, als bijwerking ofzo, maar ik heb het nog steeds en ik heb het op momenten spaans benauwd. Maar zodra er pfeiffer gegooid word, ben je klaar volgens mij. Nou dan wachten we het toch lekker af, als er iets anders aan de hand is merken we dat vanzelf wel.

Ik vind het alleen moeilijk om me hierbij neer te leggen, maar ja, we merken het allemaal vanzelf wel dan.

Hoe is het met jullie?

Bloem

En nu kan ik alleen maar huilen, komt gewoon omdat ik zo moe ben. Maar ik ben het nu al zat in ieder geval :(

Peetje

Dat laatste is heel normaal, dat hebben we denk ik allemaal wel gehad. :) Gewoon aan toegeven, even die tranen laten lopen. Het helpt niet, maar het lucht wel op.

Dat je moest stoppen met de antibiotica nadat er Pfeiffer was geconstateert, is wel logisch. Bepaalde antibiotica kan namelijk huiduitslag veroorzaken als je Pfeiffer hebt en daar zit je vast ook niet op te wachten.
Als die benauwdheidsklachten aanhouden, lijkt het mij wel verstandig om daar toch nog eens naar te laten kijken. Al is het natuurlijk ook wel zo, dat je weerstand laag is als de Pfeiffer toeslaat en je dus ook vatbaarder bent voof andere dingen.

Bloem

Ja, dat ik moest stoppen met die antibiotica snap ik op zich wel, bijwerkingen en het feit dat pfeiffer een virus is en dat soort zaken.

Maar; ik ging naar de huisarts met een luchtweg infectie, die mijn astma erger maakte. Lees; ik heb al jaren geen aanval gehad. Daar kreeg ik tot 3 keer toe anti biotica voor, die ik telkens moest afbreken omdat het niet werkte en meneer me op zwaardere antibiotica wilde hebben. Daarnaast kreeg ik een stoot kuur steroids voor mijn luchtwegen, en nog steeds geen resultaat.
Ik snap op zich wel dat ik met die ab moest stoppen, maar ik vind het zo'n raar verhaal dat ze na die uitslag op vrijdag 'You have glendular fever' er helemaal niet meer naar omgekeken word verder, ik snap dat niet, mijn Nederlandse huisarts zou bellen om te kijken hoe het met adem halen gaat, ik bedoel, het is nogal een belangrijk onderdeel om in leven te blijven ;)

En ik heb inderdaad lekker gehuild net, voel me een stuk beter. Heb ook mijn moeder gebeld om even echt op zijn Nederlands te klagen over de dokter hier haha