HEEEEEEEL veel hoofdpijn

Gestart door Jillxx, 04 juni, 2010, 19:58:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jillxx

Ik heb heeeeeel veel last van hoofdpijn en het lijkt alleen maar erger te worden  :-[, ik kan wel janken van de pijn. Pfeiffer is er geconstateerd maar ik hoorde van mensen dat je met pfeiffer geen hoofdpijn hebt. Ik hoorde ergens dat het EBV hersenontsteking kan veroorzaken, dan zou mijn hoofdpijn wel verklaard zijn. Hebben meer mensen dit, of is dit een fabeltje?
Verder kan ik me slecht concentreren, heb ik last van mijn nek, ben ik moe, duizelig, heb ik een vervelend tintelend gevoel in mijn handen en voeten.. Vaak voel ik me ook verdoofd door de hoofdpijn en vermoeidheid  :-[

Lowl


Peetje

Tintelingen, duizeligheid en hoofdpijn kunnen inderdaad veroorzaakt worden door hyperventilatie, oftewel verkeerd ademen.
Die tintelingen zijn trouwens ook een vrij kenmerkend symptoom van vitamine B12 tekort.
Maar hoofdpijn, duizeligheid en concentratieproblemen zijn voor mij ook behoorlijk bekend bij
Pfeiffer. Het is voor mij nog steeds een teken dat ik (veel) te veel heb gedaan en dus rust nodig heb. Het treedt bij mij ook duidelijk op na inspanning en is dub bijvoorbeeld als ik geslapen heb minder of zelfs verdwenen.

Misschien is het wel verstandig om even langs de huisarts te gaan. Misschien weet hij of zij een andere oorzaak te noemen. :)

Folkert

Hallo Peetje,
mijn vrouw had een paar weken geleden precies hetzelfde als jij beschrijft. Daarna kreeg ze een hele forse keelonsteking waarbij zelfs de tong dik werd en praten onmogelijk. Met een stevige antibioticakuur is dit nu opgeknapt, maar ze bleef heel moe. Helaas vandaag te horen gekregen dat ze ook Pfeifher heeft. In hoeverre het een een gevolg is van het ander weet ik niet. Maar het is goed om je bloed te laten testen.

Peetje

Zowel Jill als Lowl als ik hebben Pfeiffer (gehad), maar het is inderdaad verstandig om je bloed te laten testen. :)
Die keelontsteking hoort er ook bij, al zou dat neit moeten reageren op antibiotica. Sterker nog, antibiotica bij Pfeiffer kan leiden tot huiduitslag.

Jillxx

Ja ik had dus antibiotica gehad en ik kreeg echt super veel huiduitslag ik zat HELEMAAL (van top tot teen) onder & toen moest ik nog PTA"s maken ook!

Lowl

Citaat van: Folkert op 15 juni, 2010, 13:50:13
Hallo Peetje,
mijn vrouw had een paar weken geleden precies hetzelfde als jij beschrijft. Daarna kreeg ze een hele forse keelonsteking waarbij zelfs de tong dik werd en praten onmogelijk. Met een stevige antibioticakuur is dit nu opgeknapt, maar ze bleef heel moe. Helaas vandaag te horen gekregen dat ze ook Pfeifher heeft. In hoeverre het een een gevolg is van het ander weet ik niet. Maar het is goed om je bloed te laten testen.
Het kan zijn dat ze pfeiffer heeft maar het kan ook door de antibiotica komen. (dat ze moe is)