ontstoken/bloedend tandvlees en krentebaard bij Pfeiffer

Gestart door brutus, 29 mei, 2010, 15:56:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brutus

Bij mijn zoon (14 bijna 15 jaar) is Pfeiffer geconstateerd. Dus is hij moe, lusteloos enz. Maar waar ik me
op dit moment meer zorgen over maak is over de, volgens de huisarts, complicaties. Hij heeft een soort
krentebaard. Daar heeft hij van de huisarts een antibioticum zalf voor gehad. Maar ook heeft hij last
van bloedend/ontstoken tandvlees. Dit is zo hevig dat tandepoetsen haast niet gaat en ook eten van
vast voedsel gaat erg moeilijk. De huisarts zegt: spoelen met zout water. Nu heb ik al paradontax-gel
tandpasta en corsodyl mondspoeling gekocht. Mijn vraag is: zijn dit wel complicaties bij Pfeiffer en heeft
iemand misschien nog tips i.v.m. de krentebaard en het ontstoken tandvlees. Oja, hij heeft ook behoorlijke
keelpijn ???

Peetje

Voor de keelpijn: ijs eten. De kou verzacht de pijn. Voor een virale keelonsteking zoals van Pfeiffer is er helaas geen geneesmiddel, het enige wat je kunt doen is de pijn proberen te verzachten, eventueel ook met pijnstillers.

Pfeiffer slaat toe als je weerstand laag is, wat betekent dat ook andere virussen en bacterieen meer kans hebben om iets te veroorzaken. Ik was zelf om de haverklap verkouden en heb meerdere keren griep gehad. Een vriendin van me had steeds voorhoofdsholteontsteking. Ik heb hier op het forum meerdere leden over aften gehoord. Kortom, je kunt er van alles 'bij' krijgen, al heb ik volgens mij nog niet eerder iemand over een krentenbaard gehoord.
Om de weerstand te verbeteren is het belangrijk om gezond te eten. Eachineaforce kan ook helpen.

Heel veel beterschap voor je zoon. :)

brutus

Bedankt voor je reactie. We gaan zeker proberen de weerstand te verhogen!
Hou jullie wel op de hoogte van het verdere verloop.

pfeiffer26

Wat vervelend voor je zoon! Ik ben 16 en heb ook pfeiffer, en ben vorige week naar de huisarts geweest met een soort van uitslag/wondjes op mijn lip wat ontzettende pijn deed. Het bleek ook een soort van krentenbaard te zijn! Komt inderdaad door de verzwakte weerstand, dan ben je sneller vatbaar voor zoiets! Ik heb er een antibiotica zalf voor gekregen die wel helpt, want bij mij is het nu weer bijna helemaal weg, bactroban heet de zalf.
Succes en beterschap!

funest

Nou, suc6 ermee!  ;)
Ik had afgelopen winter ook krentenbaard, maar heb er 2 maanden door thuis gezeten. Artsen wisten ook niet meer wat ze ermee moesten. Veel verschillende behandelingen gehad, niks hielp.. Gelukkig ben ik er nu van af. Het komt idd omdat je weerstand te klein is, en je lichaam kan dat soort ziektes dan niet meer aan ofzo.  :o

gerard666

heb vroeger heel vaak krentebaart gehad voor ik pfeiffer kreeg en na verschillende antibiotica zalfjes en pillen kwam ik uiteindelijk uit op calendula zalf wat bij mij prima werkte.
Is homeopatisch maar dat spul werkte bij mij beter als alle dure antibiotica waar ik toch al niet gek op ben.
Antibiotica doodt niet alleen de bactterien die de infectie veroorzaaken maar legio andere micro-organismen die goede dingen in je lichaam doen.
En lege plekken worden in de natuur vanzelf weer overgenomen en dan mischien door een minder goed organisme.