Vraag over besmetting

Gestart door Dolly, 21 mei, 2010, 10:37:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolly

Hallo allemaal,

Bij mij is afgelopen dinsdag de ziekte van Pfeiffer geconstateerd. Ik heb sinds kort een nieuwe vriend dus lijkt het het meest voor de hand liggend dat ik het van hem gekregen heb. Hij heeft echter nergens last van, en ook nooit gehad. Mijn vraag is dus: moet degene die jou besmet heeft zelf pas geleden nog Pfeiffer gehad hebben, of hoeft dat niet pe se? Als het namelijk niet van hem komt krijgt hij het wel van mij, aangezien de incubatietijd 6-8 weken is en we al ruim 3 maanden met elkaar zoenen enzo..

Groetjes,

Dolly

Peetje

Om te beginnen zou ik je vriend zowiezo even bloed laten prikken, dan weten jullie gelijk zeker of hij het al heeft gehad.

Je bent het besmettelijkst tijdens de incubatieperiode, maar ook nadat je ziek bent geweest, blijft het virus in je lichaam aanwezig. Het kan af en toe weer actief worden, zonder dat je daar iets van merkt. Dan zou je dus weer iemand kunnen besmetten.
Bijna iedereen komt in zijn of haar leven in aanraking met het Pfeiffer-virus. 50% van de kinderen tot 5 jaar heeft al een besmetting doorgemaakt, al is dat vaak symptoomloos of gaat het voorbij als een griepje.

Zoenen is overigens niet de enige manier van besmetten, al is het wel de meest bekende. Maar het virus kan ook overgebracht worden door bijvoorbeeld aanhoesten of uit het glas van iemand anders drinken.

Ik wil je heel veel beterschap wensen en ik hoop dat je vriend niet ook ziek wordt. :)