Voor een ieder die het moeilijk heeft...

Gestart door Bob_tails, 16 mei, 2010, 22:07:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob_tails

Het kost niet zoveel iemand een glimlach te schenken
of je hand op te steken voor een vriendelijke groet
Zoiets kan opeens de zon laten schijnen
in het hart van de mens die je zomaar ontmoet

Het kost niet zoveel een hand uit te steken
om een ander een beetje behulpzaam te zijn
Een dankbare blik is vaak de beloning
al was de moeite voor u slechts klein

Het kost niet zoveel om je hart wat te openen
voor de mens om je heen in vreugd en verdriet
Wees blij, dat je zo wat kan doen voor die ander
of is die ander je medemens niet?

Het kost maar weinig, je arm om een schouder
of alleen maar even een zachte druk van een hand
't is vaak voor de ander of hij heel even
in een klein paradijs beland

Het kost zo weinig om een ander te geven
iets wat je zelf ook zo heel graag ontvangt
Vriendschap, alleen door dat weg te schenken
geef je iets waar ieder mens naar verlangt

funest


Anne2020

"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Bob_tails

@funest: graag gedaan ;) en neem dit mee in je verdere leven.

@Anne: dat is nu het wonderlijke in het leven (soms).
  Gisteren bedacht ik mij,hoe zou het met Anne gaan,en ineens dacht ik aan
  dit gedicht. Ergens vanaf gehaald,dat mocht van haar.

Om dit op jouw draadje te plaatsen leek mij niet handig,vandaar een aparte
topic,opdat iedereen er iets aan heeft...

Je hart huilt door het vele knokken,soms trek je je ook het leed van anderen
aan,dus daarin moet je keuzes maken,wat ook niet meevalt.
Maar sommige blijven altijd een apart plaatsje houden in mijn hart...
daar ben je mens voor.

Peetje

Graag bronvermelding als je zoiets post wat niet van jezelf is. :) Dat is ook wel zo aardig tegenover degene die dit mooie gedicht op papier heeft gezet.

Bob_tails

Citaat van: Peetje op 17 mei, 2010, 19:10:51
Graag bronvermelding als je zoiets post wat niet van jezelf is. :) Dat is ook wel zo aardig tegenover degene die dit mooie gedicht op papier heeft gezet.

Die persoon heeft dit ook eens gekregen en daar stond geen naam bij.
Waar jij al niet aan denkt!
Het ging om de inhoudt maar blijkbaar ben jij daar te nuchter voor!
Weet je wat jij doet?
Je haalt mijn naam maar van de lijst af want na dit zoveelste geintje gaat
nu de deur definitief dicht.
Wens anderen die het moeilijk hebben heel veel sterkte,het ga jullie goed in je
verdere leven.

funest

@ bob_tails

Ik ben het dit keer zeker met je eens. Bij zoiets onofficieels hoeft zeker geen bronvermelding.
Ik denk niet dat de schrijver van dit gedicht de rechten zal komen opeisen. :P

Bob_tails

Citaat van: funest op 18 mei, 2010, 18:41:40
@ bob_tails

Ik ben het dit keer zeker met je eens. Bij zoiets onofficieels hoeft zeker geen bronvermelding.
Ik denk niet dat de schrijver van dit gedicht de rechten zal komen opeisen. :P

Dank je Funest voor je warme woorden.
Het gaat om de inhoud maar 'helaas' zijn er sommige bikkelhard die dit zelfs niet
inzien! Men oordeelt t? snel en dat is het laatste woord hieraan gespendeerd.

Aangezien er hier mensen zijn die het moeilijk hebben,dacht ik plots aan dit gedicht. Zoiets raakt je tot in het diepst van je ziel...
Put er kracht uit en neem het mee in je verdere leven, opdat je iemand anders
nog eens tot steun kan zijn.
Want dat is oh zo belangrijk.

Peetje

De schrijver of schrijfster van dat gedicht zal inderdaad waarschijnlijk geen rechten op komen eisen, maar het is wel zo sympatiek dat als je zoiets post en je hebt het niet zelf geschreven, je dat erbij zegt en een link geeft naar het origineel. Niet eens vanwege eventuele auteursrechten, maar simpelweg een kwestie van normen en waarden en ere wie ere toekomt. Dat is voor mij heel normaal, maar blijkbaar niet voor iedereen.
En dat doet niks af aan het feit dat het inderdaad een heel mooi gedicht is en ik ook daarom persoonlijk graag zou willen weten wie het geschreven heeft. :)

Bob_tails

Het enige verschil tussen een bloem en een bloeiend onkruid
is een oordeel...

stephanie

Ik zal wel iets gemist hebben, maar vanwaar het gekibbel? En dan ook nog een op een openbaar forum... Daar zou ik nou moe van worden!

Ik denk dat iedereen hierheen komt om op de een of andere manier steun te vinden, daarom verbaast deze situatie me nogal eerlijk gezegd.

funest

Omdat zowel peetje als bob_tails voordurend ruzie hebben. De sfeer gaat er inderdaad niet op vooruit.

Peetje

Geen idee waar het gekibbel vandaan komt. Bronvermelding is heel normaal en gebruikelijk op fora en ik vind dat ook niet meer dan normaal.
Ik heb ook geen ruzie, weet niet waarom bob_tails zo heftig reageert als ik haar ergens op wijs. Ik vermoed dat ze zich aangevallen voelt, maar daar kan ik weinig aan veranderen. :)

Bob_tails

Citaat van: Peetje op 19 mei, 2010, 20:54:09
Geen idee waar het gekibbel vandaan komt. Bronvermelding is heel normaal en gebruikelijk op fora en ik vind dat ook niet meer dan normaal.
Ik heb ook geen ruzie, weet niet waarom bob_tails zo heftig reageert als ik haar ergens op wijs. Ik vermoed dat ze zich aangevallen voelt, maar daar kan ik weinig aan veranderen. :)

Wie zit er door te drammen over bronvermelding?
Die is er niet.
Dit is geplaatst voor mensen die het moeilijk hebben.
En daarvan zijn er velen, hier maar ook elders.
Dus ga geen nonsens verkondigen!
Daar heb je alleen jezelf mee...

Lowl

Citaat van: Peetje op 19 mei, 2010, 20:54:09
Geen idee waar het gekibbel vandaan komt. Bronvermelding is heel normaal en gebruikelijk op fora en ik vind dat ook niet meer dan normaal.
Ik heb ook geen ruzie, weet niet waarom bob_tails zo heftig reageert als ik haar ergens op wijs. Ik vermoed dat ze zich aangevallen voelt, maar daar kan ik weinig aan veranderen. :)
Soms moet je dingen beter voor je houden :$
Het is best flauw om haar daar op te wijzen.

Peetje

Misschien flauw, maar wel mijn taak als moderator. Als er ooit iemand moeilijk over gaat doen, ben ik het aanspreekpunt. :)

Bob_tails

Citaat van: Peetje op 19 mei, 2010, 20:54:09
Geen idee waar het gekibbel vandaan komt. Bronvermelding is heel normaal en gebruikelijk op fora en ik vind dat ook niet meer dan normaal.
Ik heb ook geen ruzie, weet niet waarom bob_tails zo heftig reageert als ik haar ergens op wijs. Ik vermoed dat ze zich aangevallen voelt, maar daar kan ik weinig aan veranderen. :)

Als je anderen beoordeelt, omschrijf je niet hen, maar jezelf...

Nogmaals, er is geen onvertogen woord gevallen.
Maar ga geen leugens verkondigen want dan ben je bij mij verkeerd.

Tsja

Wat een discussie en waar gaat dit over?
Op het moment dat je van mening bent dat er geen bronvermelding bij moet staan, ben je ook aan het oordelen. Het is wel zo netjes om er bij te zetten waar het gedicht vandaan komt en in dit geval onbekend. Dan toon je in ieder geval respect voor de schrijver van dit gedicht om anderen een steuntje te geven.

Lowl

Citaat van: Tsja op 22 mei, 2010, 12:04:40
Wat een discussie en waar gaat dit over?
Op het moment dat je van mening bent dat er geen bronvermelding bij moet staan, ben je ook aan het oordelen. Het is wel zo netjes om er bij te zetten waar het gedicht vandaan komt en in dit geval onbekend. Dan toon je in ieder geval respect voor de schrijver van dit gedicht om anderen een steuntje te geven.

Waarom doen jullie uberhaupt daar zo moeilijk over? het hoeft toch niet van de schrijfster zelf -.- dit was gwn een kort stukje om mensen op te vrolijken en wat doen jullie? jullie willen het verpesten net als of dit forum niet genoeg drama kent.

Hidde

Ik ben het met Lowl eens.
Houdt er gewoon allebei over op.
Dan maar geen bronvermelding. Niemand weet door wie het is geschreven.
Alsof onbekend eronder zetten ook maar iets helpt.
Ik ben je dankbaar voor dit mooie gedicht. :)