Hoofdmenu

Zoenen

Gestart door lindaatje, 10 mei, 2010, 21:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lindaatje

Ik heb sinds vorige week zondag last van me pfeiffer, het enige waar ik nu nog last van heb is de kriebelhoest die ik overhield van de keelontsteking en ontzettend snel moe zijn.Maar het zit zo, ik heb vrijdag op een feestje een leuke jongen ontmoet. We durfden niet te zoenen, ivm mijn pfeiffer. Maar nu hebben wij binnenkort een date. Maar ik wil graag weten, na hoeveel tijd je weer mag zoenen.


MSamantha123

meestal ongeveer 6 weken na je pfeiffer infectie (dus je keelontsteking bij jou)
;)

Peetje

Je bent het besmettelijkst tijdens de incubatieperiode, dat is de tijd dat je al wel besmet bent, maar nog geen symptomen hebt. Daarna neemt de besmettelijhkheid af, maar het virus blijft in je lichaam aanwezig en kan weer actief worden. Tijdens zo'n periode zou je dus weer iemand kunnen besmetten, zonder dat je zelf klachten hebt.
Bijna iedereen komt tijdens zijn of haar leven in aanraking met het Pfeiffervirus. 50% van de kinderen tot 5 jaar heeft zelfs al een besmetting doorgemaakt en boven de 30 jaar is dat al iets van 90%.
De kans is dus best groot, dat die leuke jongen al Pfeiffer heeft gehad, maar dat weet je pas als hij ook even bloed laat prikken. Heeft hij het al gehad, dan is zoenen helemaal geen probleem. Heeft hij het nog niet gehad, dan kan ik je niet garanderen dat je hem niet zal besmetten, of dat je nooit meer iemand zal besmetten. Maar zelfs als je hem besmet, is het niet zeker dat hij klachten krijgt.
Ingewikkeld verhaal he? :)