Hoofdmenu

CMV en pheiffer

Gestart door Sterre78, 03 mei, 2010, 11:34:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sterre78

Hoi iedereen,

Na vanmorgen gebeld te hebben met de dokter blijkt dus inderdaad dat ook CMV positief getest is.
Hmmm, waar komt wat nu vandaan. Hebben er mensen ervaring met beiden?
Ik heb veel spierpijn tussen mijn schouderbladen en warm-koud gevoelens continu. Toch denk ik dat stress/hyperventilatie ook een rol speelt. Je maakt je toch meer zorgen, althans...ik.
Zijn er nog meer mensen met beide ziektebeelden?  ::)

Groetjes,
Sterre

ieriep

Hoi!

Sterkte er mee!
Net zoals Pfeiffer hebben ook de meesten CMV gehad (volgens mij had 50% van de 5-jarigen Pfeiffer doorgemaakt, CMV was ongeveer evenveel volgens mij). Dat kan ook zonder dat je het merkt gebeuren.
De eerste keer dat je CMV krijgt is het het heftigst. CMV kan terugkomen als je weerstand laag is.
Er is een grote kans dat je het al bij je droeg maar door de Pfeiffer weer actief is geworden.

Bij mij was het onduidelijk.
Kort gezegd werd ik op CMV positief getest en op Pfeiffer zwak-positief.
Toen ging de medische microbioloog van het ziekenhuis er naar kijken en toen bleek ik Pfeiffer te hebben.
CMV had ik langer dan een jaar geleden doorgemaakt, dus waarom ik daar positief op getest ben is me nog steeds niet duidelijk.
Waarschijnlijk was het weer lichtelijk actief geworden.

Verder heb ik Pfeiffer in heftige mate zoals het ziekenhuis het zei, ben er nu ongeveer 9 maanden ziek van. 4 Maanden hevig (eerste twee weken hoge koorts, dikke ogen, andere smaak, hoofdpijn, buikpijn, keelonsteking). Nu alleen moeheid/hoofdpijn, en met opbouw bij de fysiotherapeut bezig.

Jouw ziektebeelden herken ik niet.
Maar komt wel voor hoor dacht ik.
Dat van de stres kan kloppen!

x Iris


debora

#2
Toen ik mijn bloedtest terugkreeg, was ik positief op CMV ( die was actief ), maar ik had ook anti-stoffen van een eerdere doorgemaakte CMV en ik had anti-stoffen van een eerdere doorgemaakte  Pfeiffer  :o :o
en achteraf valt alles wel op z'n plek want ik liep de laatste 3 jaar iedere keer erg te kwakkelen met mijn gezondheid en had ook last van erge vermoeidheid
cmv wat moet ik er nou mee