Pfeiffer niet meer actief, toch nog moe en lamlendig.

Gestart door Jorpiepelor, 25 april, 2010, 21:05:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorpiepelor

Begin van het jaar voelde ik me moe en ziek. Ik ben toen bij de huisarts geweest. Uit bloedonderzoek bleek toen dat ik pfeiffer gehad had.
De huisarts vertelde me dat er 2 soorten Pfeiffer markers zijn.

De eerst marker zou aangeven of Pfeiffer nog actief is en de tweede dat je het gehad hebt..
Bij mij was alleen de tweede nog positief, dus volgens de huisarts zou het over moeten zijn.

Ik heb echter nog steeds heel veel klachten. Als ik het forum lees denk ik daar uit te concluderen dat ook als de Pfeiffer uit je bloed is, je nog steeds heel veel klachten kunt hebben. Als dit klopt, dan heeft mijn huisarts dus niet helemaal juist geinformeerd, of misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Wie kan me iets vertellen?

Peetje

Veel artsen beweren, dat als er geen actieve Pfeiffer meer in je bloed te vinden is, je ook geen klachten meer kan hebben. De praktijk wijst echter uit, dat je je nog behoorlijk moe en lamlendig kunt voelen, zelfs als de Pfeiffer uit je bloed is. De recente antistoffen zijn gemiddeld zo'n 3 maanden in je bloed te vinden, terwijl de zogenoemde nasleep best een half jaar of nog langer kan duren.

Probleem is wel, dat als er in je bloed te zien is dat je Pfeiffer hebt gehad, het niet duidelijk is, wanneer dat is geweest. Dat kan een half jaar geleden zijn, maar ook 10 jaar geleden.
De actieve fase van Pfeiffer kenmerkt zich meestal door keelontsteking of griepachtige verschijnselen, vaak gecombineerd met opgezwollen lymfeklieren. De kenmerkende vermoeidheid kan daarvoor al beginnen, of pas later optreden.

Heeft je huisarts je ook op CMV laten testen? Dat is namelijk een broertje van Pfeiffer, met ongeveer dezelfde klachten. :)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk(er) heb kunnen uitleggen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. :)

Jorpiepelor

Bedankt voor het antwoord. 
Ik heb ook heel vaak buikpijn, zeurende pijn en steken.
Hoort dat er ook bij?

Van iemand heb ik de tip gekregen om Ekugest te slikken? Heeft iemand daar ervaring mee?
De Ekugest kan ik echter op het moment niet krijgen, Heeft iemand een andere tip?

Peetje

Pijn in de buurt dan je lever? Dan kan het er goed bij horen. Zijn je leverwaarden getest?
Ekugest zegt mij helemaal niks.