Pfeiffer of aanstellerij?

Gestart door Maikel, 19 april, 2010, 17:07:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maikel

Goedemiddag!

Ik zou me eerst even voorstellen sinds ik hier me net heb geregistreerd; ik ben Maikel, 15 jaar en woon in Almelo. Ik doe HAVO op het Greijdanus College te H'berg.

Waarom ik hier een account heb aangemaakt? Ik wou graag wat meer informatie vinden over pfeiffer of een andere eventuele moeheid ziekte. Ik ben sinds afgelopen week al zo erg moe! 's Ochtends kom ik met moeite uit bed, dit hebben veel mensen van mijn leeftijd, vervolgens zit ik vrijwel altijd moe in de bus, ik ga met de bus naar school. Op school merk ik in de lessen wanneer je zelfstandig iets moet doen of gewoon luisteren naar instructies van de leraar dat ik maar weinig mijn aandacht er kan bijhouden omdat ik me zo moe voel. Wanneer de schooldag is afgelopen en thuis ben, vallen me ogen zowat dicht.
Te laat naar bed? Ik lig sinds vorige week doordeweeks om kwart voor/over 9 al in bed.

Adviezen zou ik zeer op prijs stellen.

Maikel!


Peetje

Aan de hand van zo'n kort stukje kan ik er eigenlijk weinig over zeggen.
Zoals je zelf al zegt, hebben wel meer scholieren van jouw leeftijd moeite met uit bed komen.

Heb je nog andere klachten behalve die vermoeidheid? Kun je nog iets meer zeggen over die vermoeidheid? Voelt het alsof het met vroeg naar bed gaan over moet gaan, of meer alsof je de hele nacht niet hebt geslapen of nog anders? Ben je de laatste tijd ziek geweest? Heb je het extra druk gehad of iets anders gedaan dan anders?

Als je denkt dat je Pfeiffer hebt, is het zowiezo verstandig om even langs de dokter te gaan en bloed te laten prikken. Als die vermoeidheid aan blijft houden, kan je huisarts ook andere oorzaken controleren, zoals bijvoorbeeld bloedarmoede.

Laat je ons nog even weten hoe het verder gaat? :)