Hoofdmenu

Examens!

Gestart door ieriep, 19 april, 2010, 11:07:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ieriep

Hoi iedereen,

ik ben Iris en heb nu ongeveer 8 maanden Pfeiffer (12 augustus begon de koorts).
Het begon in de zomervakantie toen ik naar 5 HAVO ging, oftewel dit hele jaar, mijn examenjaar heb ik al last van de ziekte van Pfeiffer.
In de loop van het schooljaar gaat het wel steeds (langzaam) beter met me, eerst ging ik altijd met de lift naar de verschillende verdiepingen, nu lukken die trappen me wel. En ik lig niet meer aan het einde van de les met mijn hoofd op mijn tafel.
Het hele jaar ga ik maar 8 uur per week naar school, wel mijn toetsweken gemaakt (alleen de SE's) en heb echt goede cijfers gehaald! Nooit verwacht, maar wel heel hard mijn best voor gedaan.
Dus over een maand heb ik examens.
Op dit moment is het wel een drukke periode, heb nog niet alles afgesloten en ben daar nu vooral mee bezig, meer dan voorbereiden op de examens.

Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die in hun examenjaar zitten en hoe ze de examens gaan aanpakken.
Ikzelf doe het in twee tijdvakken en als het nodig is ook nog de derde tijdvak erbij.
Van de vakken waarvan ik er twee op een dag heb doe ik er een naar het tweede tijdvak.
Want 2,5 of 3 uur aan een examen zitten is al bijna teveel dus meer dan een examen op een dag red ik echt niet.

Ik hoop van jullie te horen, en natuurlijk alvast heel veel succes met de examens!

Liefs, Iris

funest

Ja..Ik heb dit jaar ook examens, vmbo 4!
Opzich sta ik er nu vrij goed voor, (vind ik) gemiddeld toch wel hoger als een 6.5.
Maar dat het ik allemaal te danken aan al die leraren die zo goed geholpen hebben. :P
Aanstaande vrijdag staan bij ons de cijfers vast. In mn eentje had ik dat nooooit gered, maar alle docenten voeren nu op lege plaatsen klassegemiddeldes in! ;) Okee, niet helemaal eerlijk, maar wel heel handig. Voor de SE's zat ik gemiddeld rond een 6je, maar daar ben ik altijd al blij mee.

Ik doe mn examen gewoon in 1 tijdvak, maar ik ben dan ook wel bijna over mn pfeiffer heen.
Ik heb wel goede hoop dat het gewoon gaat lukken! :D


Roosje!

Hoi Iris!

Bij mij is 6 weken geleden pfeiffer geconstanteerd en ik zit ook in 5 havo. Ik heb alle SE's gemaakt (ook goede cijfers gehaald) alleen de laatse toetsweek was ik niet in staat om de toetsen te maken. Nu ben ik eigenlijk nog niet opgeknapt, dus ik heb besloten om dit jaar geen eindexamen te doen, echt balen:(
Dus ik kan me voor stellen dat het moeilijk is voor jou. Als ik jou was zou ik me nu alleen op school richten & op je eigen lichaam en de rest even laten voor het wat het is.
Hartstikke saai, ik weet het haha. Maar dan is de kans, denk ik dan, wel het grootst dat je slaagt! Heb jij trouwens ook een verstoorde leverfunctie & je bloed niet goed ofzo?
Heel veel succes in elk geval! :-*

x roos

ieriep

Hee,
Funest,
bij mij staan volgende week donderdag de cijfers vast. Maar 10 mei moeten ze opgestuurd worden dus stel dat ik het niet red om dingen voor dan af te ronden heb ik nog tot dan.
Heel fijn dat de docenten je zo geholpen hebben, ga je toch mooi je examens doen!
Heel veel succes  met je examens alvast, ze komen steeds dichter bij!
Zou prachtig zijn als je toch je diploma haalt:)

En Roos,
ja ik heb het geluk gehad dat mijn teamleider zei dat ik de eerste toetsweek moest proberen te maken en toen goede cijfers haalde, daardoor loop ik vanaf het begin wat SE toetsen betreft al ongeveer bij met de rest van de klas.
Alleen nu na de laatste toetsweek richt ik me op alles wat ik moet inhalen en dat is nog best wat (PO?s, Mondelingen en eentoets) , maar haalbaar.
Erg verstandig van je om geen examen te doen maar wel zwaar balen.
Ik had het ook niet gered in die eerste actieve fase om examens te doen, ik heb ook redelijk geluk gehad dat ik midden in de zomervakantie ziek werd. Het allerergste had ik op vakantie en niet tijdens school.
Je kan altijd nog kijken of het haalbaar is dit jaar een paar examens te doen, dat je die vakken volgend jaar niet meer hebt, maar dit moet natuurlijk niet ten koste van je gezondheid gaan.
Eerst was het ook bij mij geopperd om het examen in twee delen te doen, dan hoefde ik ook maar de helft van de vakken dit jaar te volgen en de andere helft volgend jaar. Ik wilde toch proberen alles te halen en zoals het er nu naar uit ziet gaat het lukken dit jaar, naja niet te vroeg juichen?
Haha, ja inderdaad saai om de rest te laten en je op school en je gezondheid te richten maar je krijgt wel een grote beloning.
Maar misschien ook inderdaad beter om te doen!
Mijn leverwaarden waren door een slordigheid niet getest. Toen ik drie maanden Pfeiffer had wel en toen waren ze in orde.
Na drie maanden Pfeiffer had ik nog steeds een verhoogde ontstekingswaarde en Pfeiffer actief in je bloed daarna hebben ze het niet meer getest. Maar gezien de klachten die ik nu heb denkt het ziekenhuis dat ik uit de actieve fase ben.

Heel veel succes met alles!
En Roos, ik hoop dat het snel beter met je gaat!

xxx Iris

ieriep

De examens komen echt al vlug!
Gelukkig heb ik nu wel alles eindelijk afgesloten.

Ik ga 6 vakken doen in het eerste tijdvak en 2 vakken in het tweede tijdvak.

Lukt bij iedereen het leren een beetje?

Succes!
Liefs!

Peetje

Iedereen die examen moet doen: veel succes!

Bob_tails

Ook daar sluit ik mij gaarne bij aan.

funest

thanx!

@ ieriep

Eerlijk gzegd heb ik nog niks geleerd... :-[ Maar dat is niet omdat ik moe ben ofzo, maar omdat ik gewoon geen zin heb om te leren. Maar opzich sta ik er heel goed voor, geen onvoldoendes enzo, dus het moet bijna wel lukken. :D Maar jij doet dus in 8 vakken examen?

X

ieriep

Bedankt voor het succeswensen!

Om 13.30 begint mijn eerste examen, Nederlands!
Ik zit hier toch een beetje zenuwachtig te zijn. Maar het moet maar he.

@ Funest Ik moest eerst nog twee dingen afsluiten dus ik denk dat ik ongeveer vorige week begonnen ben met leren. Ik loop er een beetje tegenaan dat ik veel lessen gemist heb en dat ik bij Nederlands bijvoorbeeld nog nooit een geleide samenvatting gemaakt heb en meer van die dingen.
Maar ik ga er gewoon voor. Zie wel hoe het gaat.
En net zoals Funest sta ik er erg goed voor.

Jep ik heb 8 vakken, ik heb namelijk twee keuze-examenvakken gekozen. De meeste van mijn vrienden hebben 7 vakken waar ze examen in doen.

Nog bedankt!
Liefs!

funest

suc6 suc6 suc6!!

Ik loop er ook tegenaan dat ik erg veel stof gemist heb. :P Dat is best vervelend, zeker bij vakken als wiskunde en bio, omdat ik daar toch al niet echt goed in ben.

Mijn examens beginnen morgen! ::)

ieriep

En hoe gaan de examens?

Ik heb nu even twee dagen niets gehad en morgen heb ik geschiedenis.
Tot nu toe heb ik Nederlands en Wiskunde A gehad.

Nederlands ging wel, maar door de zenuwen heb ik me veelsteveel op zitten winden van te voren, daarbij slaap ik altijd 's middags en ga ik 's ochtends naar school. Vanwege de examens heb ik 's ochtend langer geslapen/van te voren geslapen. Maar toch begon ik het examen met hevige hoofdpijn, na een kwartier als ik om me heen keek alles beetje wazig zien en uiteindelijk toen het examen afgelopen was zat ik trillend in de auto. Het is duidelijk dat behalve ik, ook meneer Pfeiffer niet van examens houdt ;).
In ieder geval heb ik hiervan geleerd en dacht ik bij Wiskunde, dit laat ik me geen tweede keer overkomen dus ik was de rust zelve van te voren. :)

Ik ben er bij wiskunde A tegenaan gelopen dat ik weinig les gehad heb, in de les heb je toch meer oefening. Bij de SE's haalde ik goede cijfers omdat ik dan gericht kan leren en nu is het wat algemener wat leidt tot stomme fouten.
De grote lijnen weet ik dan wel, maar bepaalde specifieke gewone dingetjes weer niet.
Maarja, ik kan het hebben want ik sta er goed voor.

En ik zie wel allemaal wat het wordt.

Succes nog he :D
Dat we maar allemaal mogen slagen.

Liefs!

funest

Ik heb ondertussen nederlands, bio en tekenen gehad.
Nederlands was echt heeel makkelijk, maar bio was echt *@$#%^.
Bij tekenen had ik het idee dat ik het wel goed gemaakt had, maar toen ik later de antwoorden zag viel het wel tegen. :P
Nou ja, ik zie wel. Nog 3 vakken te gaan.

Idd hopen dat we slagen! ;D

xk.

Succes met jullie examens!
Hopen dat jullie straks allemaal geslaagd zijn!:)

funest

Zijn jullie ondertussen al een beetje zenuwachtig aan het worden?  ;)
Overmorgen krijg ik de uitslag, ik ben echt doodzenuwachtig! :P Vooral omdat ik helemaal geen idee heb hoe ik het gemaakt heb.. :-\

funest

over een uurtje de uitslag..ik heb het niet meer van de zenuwen!! ::)

funest


ieriep

JAAAAAAAAAAA
Super!
Gefeliciteerd!
Heb je toch mooi voor me kaar gekregen.

Ik krijg morgen de uitslag! (Hoewel ik nog twee examens moet, maar als de cijfers gunstig zijn kan ik niet meer zakken)

Vandaag ben ik jarig, dus hier is het ook een feestje!

Veel plezier en geniet van het slagen!

funest

Ja, dat komt wel goed! ;D
Gefeliciteerd met je verjaardag! ;)

Xx

Peetje

Gefeliciteerd! :D

MSamantha123

GEFELICITEERD ALLEBEI!!

Anne2020

Nog gefeliciteerd beide!  :D
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

ieriep

#21
Dankjewel!

En...
Ik ben geslaagd ;D
Met vijf 7ens
En een 8!

Dus het was gillen een feesten hier.
En de rest van de taart is meteen opgegegeten ;).

Ik moet nog twee examens in het tweede tijdvak (omdat ik er geen twee op een dag deed).
Maar als ik dan alleen mijn naam opschrijf en een 1 haal, sta ik met mijn schoolexamen samen een 4 en een 5 en ben ik nog steeds geslaagd. Maar ik ga er wel mijn best voor doen hoor.
Kan niet meer zakken, dus geslaagd :D

Anne2020

Super goed! maak er maar een groot feest van! Heb je zeker verdiend!  ;D

En nog succes met je andere 2 examens, maar als ik dat zo hoor moet ook dat zeker goed komen!
:D
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Jij ook gefeliciteerd! :)

xk.

Gefeliciteerd alle 2, heel knap!!:)

funest

@ ieriep

Gefeliciteeerd!! Zie je wel, het komt helemaal goed met ons! :D
Wat een hoge cijfers joh, 5 7ens en een 8! Echt heel goed gedaan ;)

ieriep

Vorige week dinsdag had ik Duits en mijn mentor (ook mijn leraar Duits) was zo lief om me meteen te bellen! -Hij heeft zoiets van, waarom een week wachten als ik je de uitslag nu al kan vertellen-. De normeringen veranderen immers niet, in ieder geval niet omlaag (de enige normering die verandert is, zag ik vandaag, is Duits, 1/10e hoger).
Voor Duits had ik een 6,4. Een 7 op mijn diploma.

Kunst Algemeen was doordat er weinig mensen dat herkansen een aangewezen vak.
Dit betekent dat ik dat als Staatsexamen moest maken.
Ik had gehoopt in Arnhem, maar ik moest helemaal naar Utrecht.
Hij ging erg goed, maar vandaag kreeg ik te horen dat ik een 6 had. Ik had het hoger verwacht, maar mij hoor je niet klagen! Een 7 op mijn diploma.

Nu ben ik dus officieel geslaagd.
Maar stiekem voelde ik me al lang geslaagd!

Gisteren heb ik me opgegeven voor het VWO.
Hopelijk gaat school dan wel beter, met energie enzo.

Maar ik ga er voor!

funest

GEFELICITEERD!! nu ben je officieel geslaagd! ;D Heel veel suc6 met je VWO! ;)

liefs!