hoe lang tot ik het merk??

Gestart door Danielle(L), 16 april, 2010, 18:32:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle(L)

mijn vriendin heeft pfeiffer en heb samen met haar een appel en drinken etc. gedeeld.
op da moment wist ze dat nog niet en had ze er nog geen last van.
dit is nu ongeveer 3 dagen geleden.
maar nu de vraag, hoelang duurt het max. tot je iets van de ziekte begint te merken als je het zou merken en als je uberhaupt wel hebt??

en als ik het nu niet merk, is het dan beter om naar de dokter te gaan of kan ik hier nog gewoon mee wachten tot dat ik miss wel iets ga merken??

???

Peetje

Uit m'n hoofd is de incubatietijd ergens tussen de 2 weken en 3 maanden.
Ik zou wachten met naar de dokter rennen totdat je klachten krijgt. Als je nu bloed laat prikken, is er waarschijnlijk toch nog niks te zien, omdat je lichaam bijna nog geen kans heeft gehad om antistoffen aan te maken.
Overigens kan het ook heel goed dat je al eens met het Pfeiffervirus in aanraking bent geweest. 50 Procent van de kinderen onder de 5 jaar heeft al een besmetting doorgemaakt.
Het virus blijft slapend in je lichaam aanwezig en wordt soms weer actief, zonder dat je daar zelf iets van merkt. Het zou dus zelfs zo kunnen zijn, dat jij je vriendin hebt besmet. ;)

Kortom, maak je niet te veel zorgen. Als je klachten krijgt, is het vroeg genoeg om naar de dokter te gaan. :)