Uitslag Pfeiffer dubieus

Gestart door pauliene86, 23 februari, 2010, 13:11:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauliene86

Hallo allemaal,

Gezien het feit dat ik mij heel snel moe voel en zeer vaak enorme keelpijn heb ben ik naar de huisarts gegaan. Er is bloed geprikt en nu blijkt dat er een dubieuze uitslag is uitgekomen. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat het EBV virus positief is maar ook niet met zekerheid zeggen dat het negatief is.
Ik vind het maar een raar verhaal. Ik moet nu over 4 weken opnieuw bloed laten prikken. Misschien ben ik het net aan het doormaken. Heeft iemand dit ook? Ik hoor het graag!

Joyce28

tegen mij is destijds gezegt dat als je het pfeifer virus hebt je lichaam anti stoffen gaat aanmaken deze zijn dan vaak terug te zien in je bloed maar omdat hier enige tijd over heen gaat word er vaak 2 of maar malen bloed afgenomen.

Bij mij is dit nu ook het geval met het megalo virus.
sterkte ermee
gr joyce

Bob_tails

Des te meer een reden om ten alle tijden een kopie van je bloeduitslagen
te vragen aan je huisarts, of assistente huisarts.
Leg een eigen dossier aan.

http://memoboek.dynapaper.nl/

Zoek in de lijst met verschillende namen naar het Epstein-Barr-Virus,
op die manier kom je er ook achter wat al die termen betekenen.
Kennis maakt macht  ;)
Je leert ervan.
Zo zijn de meeste mensen begonnen (waaronder ikzelf), tenslotte ken jij
jezelf het beste,vooral als er dingen niet kloppen.


sterkte  

ieriep

Ik had hetzelfde,
bij mij noemden ze het een zwak-positieve uitslag.
Maar om die reden hadden ze er bij mij de medische microbioloog van het ziekenhuis erbij gehaald (was misschien ook omdat de uitslag haast had vanwege hevige klachten).
Waarschijnlijk ook omdat ze bij mij dachten aan een soort kruisreactie.
Want bij mij kwam de CMV ook positief uit en uiteindelijk bleek dat ik de CMV al eerder doorgemaakt heb en inderdaad Pfeiffer heb.

In ieder geval zei het ziekenhuis tegen mij dat een zwak-positieve uitslag wel vaker voorkomt.
Even afwachten dan, na een paar maanden was ter controle opnieuw op vanalles geprikt en toen kwam Pfeiffer wel echt positief eruit.

Succes!

pauliene86

Dank jullie wel voor de reactie! Er is dus een grote kans dat ik het wel heb? Ook gezien de klachten?
Is het niet te laat om het over 4 weken pas te prikken?
Je zit zo in onzekerheid...wel of niet...en dat is best wel naar!
sterkte allemaal.

ieriep

Of het een grote kans is weet ik niet. Bij mij was het uiteindelijk Pfeiffer, mgoed, we zitten op het Pfeiffer-forum;)
Maar je hebt de klachten dus wel!
Een vriendin van me was erg moe, onstoken keel, dikke ogen enz. Uiteindelijk bleek het geen Pfeiffer te zijn en na twee weken voelde ze zich weer helemaal goed.
Ligt er denk ik ook aan hoe lang je de klachten al hebt?
Maar het kan geen kwaad om rustig aan te doen.
En dat is dan inderdaad het vervelende van die 4 weken wachten...
Je weet niet wat het beste is en wat je hebt.
Die 4 weken is denk ik zodat als het eraan ligt dat het virus nog niet helemaal aantoonbaar of iets is in het bloed, het over 4 weken wel "zeker" te zien is.
Je zou natuurlijk ook altijd nog je huisarts kunnen bellen en vragen of je eerder geprikt mag worden.
Sterkte!

Marcus

Mijn uitslag was ook dubieus-positief, er zou nog wat meer testjes op mijn bloed gedaan worden.
Maar gezien mijn ziekte beeld, was de huisarts overtuigd van dat het weinig nut zou hebben, omdat gezien het beeld zeker was
dat ik Pfeiffer heb/had.

Lijkt me dus ook niet zo heel intressant voor jouw die bevestiging, ze geven het beestje gewoon een naampje, en verder kunnen ze weinig voor ons doen. Je weet alleen nu waarom je ziek bent en waarom je je klote voelt! Extra bloedprikken lost niet zoveel op.

Heeft naar mijn inzien weinig nut om haast te maken met die nieuwe prikken, rust goed uit en wordt snel weer beter!

pauliene86

Dank je wel Marcus voor je antwoord. Het gekke is wel dat ik niet echt opgezette klieren heb. Ik heb verder alle symptomen wel (heel erg moe, enorme keelpijn, vaak verkouden etc.) Kun je ook pfeiffer hebben zonder opgezette klieren? Het is ook gebleken dat mijn schildklier wat te traag werkt. Dus ik weet nu niet of ik verband tussen moet zien. Nou ja...over 4 weken maar weer bloed prikken.

Peetje

Ja hoor, je kunt prima Pfeiffer hebben zonder opgezette klieren, al is het wel 1 van de meest bekende symptomen. Ik had er ook geen last van.

Voor zover ik weet, krijg je van een te langzaam werkende schildklier geen keelpijn. Het kan wel vermoeidheid veroorzaken. En ter geruststelling, dat is heel makkelijk met medicijnen te verhelpen.

Kayleigh

Mijn arts zei dat de ziekte van pfeiffer erg moeilijk te vinden is....

Peetje

Als even naar het ziekenhuis gaan om bloed te prikken moeilijk is? Je hebt na ongeveer een week de uitslag.
Ze kunnen namelijk in je bloed naar antistoffen zoeken en als ze die vinden, dan betekent dat, dat je lichaam al dan niet recent tegen het Pfeiffervirus gevochten heeft.
Ik ben natuurlijk geen laborant, maar erg moeilijk lijkt het mij niet.