Voeding heeft veel invloed op ons lichaam en ook op onze kracht om te genezen. De tips kreeg ik van een orthomolucair therapeut omdat ze wist dat ik pfeiffer had.
Zij geeft eigenlijk advies om een bepaald voedingspatroon aan te houden voor altijd, maar dit is echt een lifestyle en te uitgebreid en te diep om daarop in te gaan. Als je daarmeer over wil weten (dit heeft niks met pfeiffer te maken) dan kan je contact opnemen met een orthomoluculair therapeut of arts (www.soe.nl). Ik heb wat hoofdlijnen uit haar advies gelicht en onderstaand genoemd wat volgens de orthomolucaire geneeskunde gunstig of ongunstig is bij Pfeiffer:
Gunstig: vis (met name makreel, tonijn, tong, kabeljauw, zalm, forel
eet veel groenten (met name asperge, bloemkool, sperziebonen, spinazie, tomaat, paprika)
eet veel fruit(met name appels, mango, abrikozen (ook gedroogde), dadels, vijgen, peren, perziken)
drink voldoende (bron)water2 liter per dag
kruidenthee zoals brandnetel (zuiverend), kamille (kalmerend)
maar ook groene thee (4 kopjes per dag werkt reinigend voor je lever)
volkoren productenzoals brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst
Ongunstig:alle genotsmiddelenzoals koffie, zwarte thee, roken, alcohol, suikers enz.
vetzoals frituur, braadboter enz.
bepaalde groentes en fruitsoorten zijn ongunstig bij pfeifferzoals banaan, sinaasappel, rozijnen, doperwten, komkommer, kool, radijs, uien
Ik probeer me hieraan te houden en slik ook extra vitaminen.
Ik kan niet garanderen dat het helpt, Waarom het