Hoofdmenu

niet moe

Gestart door caroline, 12 februari, 2010, 23:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

caroline

hoi,
vorige week woensdag last van een brok in mijn keel, want onstoken amandelen bleken te zijn, ze dachten toen al aan pfeiffer, ik kreeg antibiotica mee en moest over twee weken terugkomen als ik dan nog moe was. De antibiotica sloeg niet aan dus gingen we opnieuw naar de huisarts, hij stuurde ons gelijk door naar de KNO arts die ook gelijk aan pfeiffer dacht, ik moest in het ziekenhuis blijven en kreeg daar andere antibiotica en er werd iedere dag bloedgeprikt, het bleek pfeiffer te zijn. Ik was toen wel erg moe en ook toen ik ook in het ziekenhuis was, maar ik ging toen ook altijd heel erg laat naar bed (lees: rond 1 uur half 2 iedere dag en ook weer vroeg uit bed) dit kwam ook omdat ik niet in slaap kon komen. Nu ben ik dus een week niet naar school geweest en thuisgebleven, maar eigenlijk heb ik nergens last van, ik ben helemaal niet moe, ik ben zelfs bijna hyperactief omdat ik zolang al niet heb gesport.. ik vind dit erg raar omdat ik eigenlijk toch wel moe hoor te zijn. De dokter zei dat dit later kon komen maar ik heb dus echt helemaal nergens last van, ik voel me helemaal toppie. Ik heb vanavond mijn laatste antibiotica geslikt en mijn amandelen zijn helemaal genezen. Is dit normaal, dat ik nergens last van heb en helemaal niet moe ben?
Alvast bedankt voor het lezen en reageren.
Groetjes Caroline (16 jaar)

ieriep

Een vriendin van mij had bijna hetzelfde.
Toen ik hoorde dat ik Pfeiffer had ging ik na met wie ik allemaal in mijn incubatieperiode glazen had gedeeld enz.
Opeens dacht ik aan haar en keek op d'r Hyves waarop een krabbel stond wat erop neer kwam: Succes met je ontstoken amandelen en wat jammer dat je koorts had op vakantie.
Ik had d'r in "paniek" gebeld -je wenst niemand Pfeiffer toe, en aangezien ze symptomen had en met mij in contact was geweest, ik voelde me best schuldig-.
Toen ik d'r belde was ze onderweg naar de huisarts voor haar heftig ontstoken amandelen.
Ik vertelde haar dat ik Pfeiffer had en die koorts en ontstoken keel/amandelen er symptomen van zijn.
Bij de dokter vertelde ze dit alles (voor haar ontstoken keel hoefde ze geen antibiotica) en had ze zich op Pfeiffer laten testen.
Na een week waren haar amandelen weer normaal, van koorts had ze sowieso maar kort last gehad.

Terwijl ik super ziek was en weinig kon ging zij met mijn vrienden naar een festival.
Haar uitslag kwam pas na twee weken binnen en wat bleek: Pfeiffer.
Maar ze had nergens last meer van! Het enige waar ze last van had gehad is dus koorts en hevig ontstoken amandelen.
Ze heeft nog wel een tijd rustig aangedaan. Maar de moeheid is nooit gekomen.
Na een maand was de moeheid er nog steeds niet en nu een half jaar later voelt ze zich nog steeds goed.
Ikzelf ben na 6 maanden Pfeiffer nog erg moe.
Zo kan je zien hoe erg het kan verschillen.

Oftewel het kan!
Ik zou wel nog even rustig aan doen, want het zou ook kunnen dat de moeheid nog komt.
Veel succes ermee! En hopelijk blijf je je goed voelen!

Liefs Iris

xk.

Ik hoop voor je dat je er geen last van krijgt.
Even afwachten idd, je lichaam gewoon goed in de gaten houden.

MSamantha123

Hopelijk krijg je nergens last van!
Want dat komt ook gewoon voor (gelukkig, voor de mensen die dat hebben :-))

Peetje

Niks is normaal bij Pfeiffer, het is echt voor iedereen anders. Die moeheid is wel 1 van de meest bekende symptomen, maar lang niet iedereen is moe. Er zijn ook mensen die helemaal niet weten dat ze Pfeiffer hebben gehad. Symptoomloze besmetting noemen ze dat dan.
Ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan en dat de vermoeidheid ook niet meer gaat komen. :)