Wel of niet???

Gestart door Roosmarijn, 12 februari, 2010, 08:00:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roosmarijn

Ik heb al een paar dagen last van extreme vermoeidheid, en hele erge keelpijn...
Een vriendinnetje van mij heeft zich al laten testen op pfeiffer,
Maar ik mag dat niet van mijn ouders.
Ze geloven niet dat ik pfeiffer zou kunnen hebbben!!!
Weet iemand hoe ik ze kan overtuigen???
alfast dankjewel :)

Anne2020

Hoi,

Ik zal er niet meteen vanuit gaan dat je na een paar dagen vermoeidheid pfeiffer zou kunnen hebben. Er heerst ook weer griep (tenminste bij mij op school en omgeving) dus veel mensen zijn ziek, en hebben keelpijn enzo.
Als je langere tijd last blijft houden van vermoeidheid, dan zal ik wel even naar de huisarts gaan. Dan weet je iniedergeval zeker of je pfeiffer hebt.

Ik denk dat als je langere tijd last blijft houden van de vermoeidheid, dat je ouders het dan wel zullen gaan geloven. Als jij elke avond vroeg naar bed moet, en je beroerd voelt, dan denk ik dat ze het wel zullen inzien. En als ze het toch niet geloven, misschien zelf een afspraak bij je huisarts maken?

Ik hoop voor je dat het gewoon een griepje is, en dat je je over een week of zo al een stuk beter voelt!  ;)
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Zoals Anne hierboven al zegt, kan het natuurlijk gewoon een griepje zijn, maar als je langer dan een week of 2 klachten blijft houden, zou ik toch maar even naar de huisarts gaan. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je hebt geen toestemming van je ouders nodig om een afspraak te maken en de huisarts heeft beroepsgeheim, hij of zij mag je ouders dus niet vertellen waarom jij daar bent geweest.
Als die vriendin van je Pfeiffer blijkt te hebben, is het wel verstandig on ook even bloed te laten prikken. Je kunt namelijk ook besmet worden door aanhoesten of uit elkaars glas drinken.
Beterschap! :)