Hoofdmenu

Symptomen cmv

Gestart door jetje, 11 februari, 2010, 17:18:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jetje

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen: mijn naam is Jet, ben 43 jaar, getrouwd en moeder van 3 (heerlijke puber-) zonen.
Ik heb, toen ik 6 en 19 jaar was, de ziekte van Pfeiffer gehad en door de jaren heen ben ik (vrijwel altijd) moe geweest; hier heb ik normaliter heel goed mee leren leven.
Alleen, op dit moment zit ik behoorlijk in de lappenmand: ben al vanaf begin oktober (na een griep) aan het kwakkelen. Ben de hele dag misselijk of, als ik dit niet ben, heb ik een opgeblazen gevoel en heb 'het zuur'. Ook ben ik verschrikkelijk moe, sleep me voort.
Uit een eerste bloedonderzoek bleek mijn ontstekingswaarde verhoogd en was mijn leverfunctie afwijkend. Dus deze week een verder uitgebreid bloedonderzoek (o.a. diverse infectieziektes, Pfeiffer en als ik het goed gezien heb CMV) en een buikecho gehad (die er normaal uitzag).
Een vraagje van mijn kant:
Kan ??n van jullie voor mij de symptomen van CMV op een rijtje zetten en zeggen of mijn klachten jullie bekend voorkomen.
Alvast hartstikke bedankt !

Groetjes van Jetje

Peetje

CMV is een broertje van Pfeiffer. De symptomen zijn dus grotendeels hetzelfde. CMV staat meestal als Cytomegalie op het bloedprikformulier.
Een afwijkende leverfunctie is dus goed mogelijk. Echt misselijk herken ik van mezelf niet, tenminste niet in de mate dat ik echt dacht dat ik over moest geven. Die griep in oktober zou best de acute fase van Pfeiffer of CMV geweest kunnen zijn.

Laat je ons nog weten wat de uitslag is? :)

jetje

Hallo Peetje,

Bedankt voor je snelle antwoord !
Ik ben op dit moment echt ten einde raad, voel me zo beroerd, maar maandag heb ik de uitslag van het bloed, ben benieuwd. 'k Zal alleen ontzettend balen als het cmv (ben ik inderdaad op geprikt) of pfeiffer blijkt te zijn, ik heb immers pfeiffer al 2x gehad (1x in zeer ernstige mate volgens mijn toenmalige huisarts); trouwens volgens 'de verhalen' kan je eigenlijk maar 1x pfeiffer krijgen, maar misschien heb ik wel 'de hoofdprijs'.
Ik houd je op de hoogte.

Nogmaals bedankt, ook voor dit forum (fijn om herkenbare verhalen over vermoeidheid te vinden); groetjes, Jet

Peetje

Graag gedaan. :)

De artsen zeggen zo veel, maar je bent niet de enige hier op het forum die meerdere keren Pfeiffer heeft gehad. Het kan dus wel degelijk.

jetje

Hoi,

Ik zou even een update geven als ik meer wist, bij dezen:

Op de echo was gelukkig niets bijzonders te zien en ook uit het bloed onderzoek (er is o.a. onderzocht of ik pfeifer, cmv of andere infectieziekten onder de leden heb) kwam niets bijzonders, op ??n waarde na, de gamma gt was wederom verhoogd (in een week tijd verhoogd van 41 naar 72). De assistente van de HA zou met hem gaan overleggen en vanmiddag kan ik daarover terugbellen; ben benieuwd, weet niet wat ik daar van kan verwachten.

Groetjes van Jet

jetje

Hallo,

Graag jullie mening over het volgende:

N.a.v. mijn klachten wordt ik nu doorgestuurd naar de internist, dus heb ik een verwijsbrief bij de HA gehaald.
Daarin staat vermeld (bij de bloeduitslagen van de laatste keer) dat ik een EBV-infectie (dus pfeiffer) heb doorgemaakt (ik neem aan dat dit niet die van jaren terug is) en bij de waarde 'anti-EBV IgC' staat positief (met een waarde van 259.121 U/ml). Weet iemand wat dit betekent ???

Alvast bedankt voor de reactie !


Groetjes van Jet

Peetje

Weet je zeker dat er IgC staat en niet IgG?
IgG zijn de oude antistoffen. Als ze die vinden, bentekent dat, dat je ooit Pfeiffer hebt gehad. Tijdens de acute fase worden IgM antistoffen aangemaakt. Die blijven gemiddeld zo'n 3 maanden in je bloed aanwezig, waarna ze vervangen worden door IgG antistoffen.
Maar ze hadden nu toch CMV bij je gevonden?

jetje

Hoi Peetje,

Bedankt voor je antwoord !
Je hebt gelijk, er staat IgG. Dus dit gaat, als ik het goed begrijp, over mijn eerdere pfeiffer (kan dat, dit was nl. in 1972 en in 1985).
Ik heb, dacht ik, nergens gezegd dat ik CMV heb, alleen maar dat daar op geprikt is, sorry voor de verwarring.

Groetjes van Jet

jetje

Hoi Peetje,

Je had gelijk hoor (niet dat ik daar aan twijfelde), maar vanmorgen zei de internist hetzelfde als jij: die waarde betekende dat ik in het verleden een pfeiffer heb doorgemaakt.
Wel moest ik wel weer lachen (niet hardop natuurlijk), want ook deze arts gaf aan dat je maar 1x in je leven pfeiffer kan krijgen, terwijl ik zeker weet dat ik het in ieder geval 2x heb gehad. Hij zei dat dat 'zeer uitzonderlijk' is :-).

Groetjes van Jet

Peetje

Dan heeft mijn geheugen het CVM signaal in het verkeerde vakje opgeslagen. :P Hopeloos, ik heb echt een hoofd als een zeef, vergeleken met vroeger.

Had de internist nog meer te melden? :)

jetje

Hoi,

Ik ben (nog) niet heel veel opgeschoten; er is weer bloedgeprikt (weer voor de lever en andere zaken) en krijg half maart een maagonderzoek (zou ook nog een bacterie kunnen zijn, die helio nog wat ...). 'k Zie daar wel tegenop, maar ja, moet gebeuren, een week later krijg ik dan de uitslag. De internist maakte zich in eerste instantie niet zo druk om mijn lever, maar wilde er wel verder naar kijken.

Groetjes, Jet

Bob_tails

hoi jetje,

voorwat die vermoeidheid e.a. klachten betreft, ga hier eens kijken:
www.stichtingb12tekort.nl
Daar is veel deskundigheid in huis en er is altijd wel iemand die wil reageren.

ook daar zijn mensen die last hebben van die maagbacterie,helicobacter.
CMV / Pfeiffer, het is wel opvallend dat de meeste mensen op den duur
een vit.B12 tekort ervaren, alsmede andere tekorten.

Uiteraard is er een forum waar je je vragen kwijt kunt.
Succes en beterschap, je staat er niet alleen voor.  ;)