Pfeiffer al 10 jaar?

Gestart door Pe, 10 februari, 2010, 18:19:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kan je 10 jaar last hebben van Pfeiffer?

Pfeiffer
1 (50%)
10 jaar
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

Pe

Ik ben al een jaar of 10 altijd maar moe, de laatste jaren is het alleen maar erger geworden :(
Nu ben ik pas bij iets alternatiefs geweest en daar wordt gezegd dat ik de afvalstoffen nog van Pfeiffer in mijn lichaam heb. Ik heb een jaar of 10 geleden een behoorlijke griep gehad en daarna is de vermoeidheid blijven hangen.
Volgens mijn huisarts kan dit niet, wat van Pfeiffer heb je hooguit een jaar last?

Wie kan mij helpen????? :D

Peetje

Die griep 10 jaar geleden, zou Pfeiffer geweest kunnen zijn, al is dat nu natuurlijk niet meer te 'bewijzen'. Ik loop zelf al bijna 3 jaar met hardnekkige klachten na Pfeiffer, dus wat de meeste artsen beweren, klopt niet altijd. Veel patienten zijn er binnen een half jaar vanaf, maar er zijn er altijd een paar die er (veel) langer last van blijven houden.

Heb je naast die vermoeidheid nog andere klachten? En in hoeverre  je in het dagelijks leven belemmerd door je klachten?

Pe

Vaak hoofdpijn, bijna nooit een normale stoelgang, meestal te dun.
In principe is er cvs vastgesteld, waardoor ik ondertussen gedeeltelijk ben afgekeurd.
Ik word al doodop wakker, na een nacht van 10 uur. En dan sukkelt de hele dag door.
Heb al een paar maanden 8 uur geslapen, omdat je te veel kan slapen, haalde ook niets uit.

Maar jij loopt al  3 jaar met nasleep dus, maar als er bij nu bloed geprikt wordt, heb je dan nog Pfeiffer in je bloed? ???

Peetje

Nee, er is bij mij geen recente Pfeiffer meer te vinden. Het enige wat afwijkt, is dat de ontstekingsfactoren steeds iets verhoogd zijn, maar daar lijkt geen arts zich zorgen om te maken.

En voor de volledigheid hier ook nog maar even het verhaal over CVS met alle symptomen enzo.
CiteerDe criteria zijn: klinisch niet verklaarde invaliderende vermoeidheid, die niet altijd aanwezig is geweest, niet veroorzaakt wordt door overmatige activiteit, langer dan 6 maanden bestaat en niet verbetert door bedrust en daarbij 4 van de 8 volgende criteria die na het optreden van de vermoeidheid ontstonden: ernstige vermindering van het korte termijn geheugen of concentratie; pijnlijke keel; pijnlijke lymfeklieren in hals of oksels; spierpijn; verspringende gewrichtspijn zonder roodheid of zwelling; hoofdpijn van een nieuw soort, met een nieuw patroon, of ernst; vermoeid ontwaken en toename van de klachten gedurende meer dan 24 uur na inspanning.

Met alleen vermoeidheid en hoofdpijn zou het dus officieel geen CVS zijn. Diarree komt overigens wel regelmatig voor bij CVS-patienten, maar is geen criterium.
Daar mee wil ik jouw klachten helemaal niet afschrijven ofzo, integendeel. Ik heb alleen het idee dat sommige artsen te snel CVS roepen, zonder naar de criteria te kijken, of uitgebreid onderzoek te doen. En wederom, ik ken jouw geschiedenis niet, dus ik weet niet wat er bij jou allemaal onderzocht is. :)