Kindjes pfeiffer maar HA wil geen test doen?

Gestart door mamavan3, 10 februari, 2010, 17:29:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mamavan3

Hallo allen,

Ik heb het sterke vermoeden dat 2 van mijn kindjes pfeiffer hebben.
Klachten: keelpijn, opgezette klieren in de hals (lijkt wel alsof ze een hele dikke nek hebben), heel erg moe, oudste wil om 17 uur al naar bed of in de middag nog terwijl ze 4,5 jaar is.
Daarnaast hoesten soms.
vorige week zaten ze allebei onder de rode vlekjes leek wel rode hond ofzo.
Daarnaast koorts die steeds op komt zetten.
De jongste valt daarnaast geregeld zo maar om.
Zelf heb ik ook last van keelpijn, hoofdpijn, vermoeidheid en duizelingen en pijn op de borst.
Alles opgezocht en toen kwam ik bij pfeiffer uit.
Met het verhaal bij de HA geweest maar die wil niet eens een bloedtest doen !
Hij denkt dat het een luchtweginfectie is die ze eerder hebben gehad en niet over is gegaan ( dat zou dan van 10 maanden terug zijn lijkt mij erg vreemd aangezien de klachten begonnen rond sept dus 5 maanden terug). Ze hebben nu beiden een kuur ammocciciline gekregen, wat je dus niet mag krijgen bij pfeiffer.
In de tussentijd ben ik ook al verschillende keren langs geweest met de kids maar steeds werdt het afgedaan als een virusje en een lage weerstand.
Wat moet ik hiermee?
Bezorgde moeder

xk.

Tsja, de kans dat het pfeiffer is bestaat wel.
Maar er zijn op dit moment wel weer veel zieken en daar kun je natuurlijk ook heel moe van zijn.

Ik zou het nog een paar dagen aan kijken en anders gewoon weer naar de huisarts gaan.
Hopelijk laat hij dan wel een bloedtest doen. (Misschien kun je ook naar een andere huisarts?)
Er zijn ook thuistesten die je bij de drogist kunt kopen, maar ik weet niet of die altijd even goed zijn.

Succes!

mamavan3

Andere Huisarts zit ik zelf ook aan te denken, hij heeft niet eens gekeken (keel, oren, lymfeklieren) of geluisterd( longen). Hoe hij bij een luchtweg infectie komt is me dan ook een raadsel.
Daarnaast speelt de vermoeidheidsklacht al maanden dus niet iets van de afgelopen week ofzo.
bedankt voor je reactie.

Peetje

Als ze van de amoxiciline uitslag krijgen, weet je in ieder geval zo goed als zeker dat het Pfeiffer is.
Jij kent je kinderen natuurlijk het beste, maar ik weet wel dat bij kleine kinderen het afweersysteem soms wat overdreven reageert. Snel hoge koorts, snel snotterig, dat soort dingen. Die gezwollen lymfeklieren zijn in ieder geval een teken dat het lichaam ergens tegen aan het vechten is. Klassiek symptoom van Pfeiffer, maar niet ongewoon bij andere infecties.

Wat zegt de huisarts van jouw eigen klachten? Voor jezelf kun je misschien iets makkelijker een bloedprikformulier lospeuteren. Overdrijf je klachten een beetje en kruis dan desnoods zelf stiekem het vakje Pfeiffer aan. (A)
Al is een andere huisarts of de huisartsenpost in het weekeinde misschien een betere optie.

Heel veel beterschap voor jullie allemaal. :)

mamavan3

mbt de reactie op de antibiotica die houd ik idd ook in de gaten weet dat die berucht is bij pfeiffer en ik weet al dat de oudste niet allergisch is ervoor ze heeft het nl al eerder gehad dus mocht ze dat krijgen weet ik genoeg  ;).
Dat het ook iets anders kan zijn snap ik heel goed alleen die koorts die al zo lang speelt (nu al 4 weken aaneen bij de oudste en daarvoor steeds met intervallen van een paar weken op en weer af) vind ik vreemd in combi met de vermoeidheid. Ze wil gewoon al heel vroeg naar bed terwijl ze daarvoor vol energie zat.
Ze is nu gewoon echt anders ziek als met een griepje zegmaar.
De HA heeft niet eens mijn klachten aangehoord hij gaf alleen voor de 2 meiden een kuurtje.
Ik moet echter nog op nacontrole bij de verloskundige (op 4-1 bevallen nl van nr 3) dus ga vragen of zij nog eens bloed willen laten prikken op vanalles. Dat hadden ze al aangeboden nl dus hoop dat ze dan ook pfeiffer ofzo willen prikken.
De vermoeidheid is nl niet door voedingen of de nieuwe baby dat is echt anders. Heb gelukkig een oppas die veel overneemt overdag nu ik nog verlof heb.
Bij een andere HA bloed laten prikken of bij de HA post mag hier niet, dat moet bij je eigen HA. Heb net vandaag een rondje gebeld nl.
Dat wordt dus overstappen maar dan moet ik de huidige HA inlichten waarom en de dossiers opvragen bij hem. Pff zit ik ook niet op te wachten maar goed voel me gewoon niet gehoord bij hem.

xk.

Het is wel vreemd. Kun je het niet nog een keer proberen bij je huisarts? En dan gewoon aandringen..
Het gaat wel om jouw kinderen en jij maakt je daar zorgen over.

Ik snap ook dat je er niet op zit te wachten om over te stappen, zou ik ook niet graag doen.
Maar als ik echt geen fijn gevoel bij m'n huisarts had, zou ik dat wel doen.

mamavan3

Aan de ene kant wil ik nu zekerheid en aan de andere kant wil ik ook wel de kuur die hij nu heeft gegeven een kans geven. Weet alleen niet wanneer ik mag verwachten dat de koorts dan weg is en wanneer die klieren dan moeten slinken.
Als die kuur niet helpt (7 dagen) of als ze vlekken krijgen ben ik zeker van plan om terug te gaan. Hetzij naar hem of als ik een nieuwe HA heb kunnen regelen daar.
Ik wil echter ook overstappen omdat het vertrouwen gewoon weg is. Dat ik vorig jaar met ze zat dat ze tegen een longontsteking aanzaten werdt ik door de assistente aan de lijn al weggewuift dat het druk was en toen zou de HA een receptje voorschrijven, dat werdt toen door de apotheek gebracht en bleken paracetamol zetpillen te zijn. Na 3 dagen en een baby die amper nog dronk en de oudste bloed opgaf weer gebeld toen mochten we wel langskomen en bleek het dus een zware bronchitis te zijn en ikzelf een longontsteking. Daarna steeds weer terug voor mijn oudste haar klachten sinds sept waarmee hij niets deed en nu dit.
De maat is dus vol alleen het geregel om over te stappen pfff wordt er nu al moe van en het bespreken met hem waarom we weg willen vind ik ook moeilijk maar dat wil de nieuwe HA wel. Wat ik overigens ook wel snap hoor.
Sorry moest even spuien  :-[.

xk.

Je mag hier altijd even klagen!

Maar heel begrijpelijk dat het vertrouwen weg is.
Ik zou toch echt voor jullie zelf kiezen nu.

Peetje

Inderdaad, even spuien is helemaal geen probleem. Dat doen de meesten hier van tijd tot tijd. :P

Gebrek aan vertrouwen lijkt mij een prima reden om naar een andere huisarts te stappen, zeker als je je verhaal zo hoor.

en als je zelf klachten blijft houden, is bloed prikken via de verloskundige een goede omweg. Je huisarts zal er misschien niet zo gelukkig mee zijn, maar jij wordt dan in ieder geval onderzocht.