Hoofdmenu

Misselijk!

Gestart door sandy, 09 februari, 2010, 10:46:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sandy

 hallo
ik wil graag weten of er meer mensen zijn die zo misselijk ook zijn van pfeiffer?
ik  heb in sept gehoort dat ik pfeiffer had,waarschijnlijk al sind juli.
veel moe,beroert en keelpijn gehad,vergeetachtigheid..slappe benen..
nu dacht ik eindelijk dt het wat beter ging ben ook wat meer gaan werken nu
,wat toch betekent dat je minder rust hebt,en nu ben ik steeds zo misselijk rare buikpijn,slappe benen ook al een tijd.
dokter gebeld  om te vragen om opnieuw te prikken in hoeverre het nog actief is,maardie zegt dat dat geen zin
heeft?
wie herkent dit ook?
moet zeggen je wordt er wel onzeker van,, dat je denkt wat is dit nu weer en is nog steeds het wel pfeiffer?
doter zegt dat het over moet zijn,en waarschijnlijk iets anders is? nou daar wordt je natuurlijk ook onzeker van
vraag me wel eens af of hun echt weten wat pfeiffer in houd en hoe lang het wel niet kan duren,.en wat voor symptoen er allemaal
bij horen kon je zelf ook pas achter als je hier op zit.moet ik zeggen
graag hoor ik reacties  van iemand die dit herken,om mijn misschien wat gerust te stellen

Peetje

Ik heb even een apart topic gemaakt van je vraag. :)

Als ik heel erg moe ben, ben ik ook misselijk. Of nou ja, niet echt misselijk dat ik denk dat m'n eten er echt uit gaat komen, maar echt lekker zit het dan ook niet.

Nog een keer bloedprikken om te kijken of de Pfeiffer nog actief is, heeft in zoverre geen zin, dat het wel of niet actief zijn, geen maatstaf is voor jouw klachten. Pfeiffer verloopt voor iedereen anders en niet iedereen heeft precies dezelfde klachten.
Als je klachten zijn verergert nadat je meer bent gaan werken, dan kan het best zijn, dat je te snel te veel bent gaan doen.

Overigens kan het natuurlijk ook nog zo zijn, dat je er griep bij hebt gekregen.

Charlotte1989

Ik heb in december '09 te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb doorgemaakt, wat dus betekent dat ik het een aantal jaar geleden al misschien heb gehad. Naar mijn eigen weten heb ik er nooit eerder last van gehad, maar in december '09 had ik alle symptonen van Pfeiffer. Daarnaast werd ik ook misselijk, wat tot op de dag van vandaag nog steeds aan de orde is.. De moeheid lijkt wel minder te worden, maar de misselijkheid erger! Ik probeer zo goed mogelijk te eten, maar echte eetlust heb ik niet meer (hoewel ik hiervoor een zeer goede eter was!) Daarnaast heb ik ook moeite met het slikken van bijv. pillen, de grootte doet er niet toe.
Verder komt het eigenlijk nooit tot echt overgeven, maar het is meer het gevoel dat mn maag enorm tegen m'n middenrif aandrukt. Ook heb ik last van een soort van lichte claustrofobische gevoelens wanneer ik bijv. in een drukke trein of bus zit of als ik in een drukke winkel ben.
Vet eten, zoals friet, kan mijn lijf trouwens absoluut niet aan. Dat komt er dus linea recta weer uit. Het blijkt ook dat vet eten en alcohol niet goed zijn voor je lichaam als je Pfeiffer hebt, aangezien je lever minder goed werkt.

Herkennen jullie dit ook? En hebben jullie misschien tips om dit te verminderen?
Want het is zo ongelofelijk irritant! Ik kan me nog wel redelijk over de moeheid zetten, maar die misselijkheid houdt mij in feite tegen om naar buiten te gaan.

Peetje

Niet vet eten, maar dat lijkt me logisch. :P
Ben je ook gecontroleerd op CMV? Dat i een 'broertje' van Pfeiffer geeft soortgelijke klachten.

Bob_tails

@Charlotte,vraagje.
   Heb jij wel eens problemen met je darmen ervaren?

  Voorwat je aangeeft van je maag en middenrif is herkenbaar,
  zei het lang geleden...
  Wees niet ongerust hierover maar blijf ten alle tijden vertrouwen
  houden in jezelf. ;)

waterman

Hallo Sandy,

ik heb sinds oktober 2008 al pfeiffer en mijn voornaamste klacht is misselijkheid en spierpijn.
In golven gaat het wel beter en heb ik vorig jaar zelfs gedacht dat ik beter was. Na een druk bedrijfsuitje werd ik weer
even op mijn nummer gezet. misselijk ben ik alleen als het heel slecht gaat (maar dan soms wel weken achter elkaar). Spugen hoe ik nooit, ik eet ook heel consequent of ik misselijk ben of niet, anders klap ik helemaal in.
Als het beter gaat ben ik niet meer misselijk, maar heb ik nog steeds spierpijn en van deze twee klachten samen wordt je hardstikke moe.
Ik probeer nu deze klachten maar te accepteren, mijn geloof in dat het nog overgaat neemt steeds verder af.
Ook omdat een internist, na veel onderzoeken mij triomphantelijk liet weten dat hij dacht dat het geen pfeiffer was maar CVS.

Nee, daar schiet ik een heleboel mee op.

Sterkte de watervrouw.