Moe en gefrustreerd..

Gestart door Ijsjuhh, 04 februari, 2010, 14:30:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ijsjuhh

Hai!

Ik heb nu al drie maanden Pfeiffer..  3 weken terug was ik nog bij de arts die zei dat ze pfeiffer hadden gevonden toen, en dat ik antistoffen aan het aanmaken was, en dat ik me binnen een paar weken beter zou moeten voelen zo onderhand..

Vorige week dacht ik echt: hee het gaat wat beter. Dus ging ik weer meer doen (Op zoek naar werk enzo) en nu.. nu zit ik weer helemaal aan de grond, ik ben zo moe, en zo gefrustreerd!! Ik ben normaal echt een uberdruk type, niets is me teveel. En nu heb ik al moeite met dit bericht typen..

Mijn keel is niet meer zo opgezet (wel gevoelig), mijn buik doet niet zo'n zeer meer.. en ik loop onder controle van de Arbo Arts, maar als ik daar binnenkort heen moet is er lichamelijk helemaal niets meer aan mij te zien..

Ik ben gewoon even zwaar gefrustreerd.. ik wil gewoon weer wat doen, ik wil niet meer ziek zijn, ik wil niet meer rusten.. ik wil naar buiten!!

Als ik even naar buiten ga, dan gaan al mn gewrichten pijn doen, als ik bijv even traploop..

Hebben jullie ook zo'n terugval gehad?

Groetjes Ijsjuhh

(PS dit is niet om het op jullie af te reageren hoor, maar ik merk in mijn omgeving dat mensen mij onderhand niet meer geloven)

Peetje

Je mag het hier rustig afreageren, hoor. Helemaal geen probleem. We weten hoe je je voelt en onbegrip is voor de meesten ook geen onbekend fenomeen.

Zoals je zelf al hebt gemerkt, moet je dit echt rustig uitzieken, Er weer vol tegenaan gaan als het wat beter lijkt te gaan, werkt averechts en dan krijg je dus zo'n frustrerende terugslag.
Hoe moeilijk het ook is, je zult geduld moeten hebben. En als het wat beter gaat, rustig opbouwen en dan ben je hopelijk snel van je klachten af.

Overigens is 3 weken echt niet zo lang om te herstellen. Die paar weken waar de dokter het over had, moet je niet letterlijk als 2 weken opvatten. Het kan ook best een paar maanden zijn. Bovendien verloopt Pfeiffer voor iedereen anders. Er is dus geen standaard termijn te noemen waarbinnen je van je klachten af zou moeten zijn.

Ijsjuhh

Bedankt voor je reactie! Fijn dat ik hier even mag "afreageren"

Nee er is drie maanden geleden bloed geprikt, en daar kwam uit dat ik Pfeiffer heb.

Ik heb trouwens Wii Fit van mijn vriend gehad, om mijn conditie weer een beetje op te bouwen, of is het slecht om te gaan sporten? Ik heb het idee dat het goed is. Ik stop gewoon als het niet meer gaat, en ik ga er niet gelijk uren mee aan de gang. Ik heb mezelf op 2x een half uur per dag ingedacht.. Mijn conditie is nu namelijk echt 0!

Hebben jullie ervaring met de ARBO arts?

Groetjes Ijsjuhh

Peetje

Sporten is op zich niet slecht, en als je je conditie weer een beetje weet op te vijzelen, merk je dat alles toch weer wat makkelijker gaat. Pas alleen op, dat je jezelf niet overbelast. Ik kan niet inschatten of jij 2 keer een half uur per dag aan kunt, dat kun je echt alleen zelf bepalen. Ga er alleen niet in je enthousiasme vol tegenaan, hou je grens in de gaten en ga daar niet overheen.
Ik heb vorig jaar voor m'n verjaardag Wii Active gekregen, vind ik persoonlijk als training fijner en effectiever dan Fit. :)

Ervaring genoeg met de arbo, niet allemaal even positief overigens. Ik kan je daar wel wat advies over geven, maar iedere arbo arts is verschillend en ze reageren dus ook allemaal anders op vermoeidheidsklachten.

Ijsjuhh

Bedankt :)

Ik heb vandaag gewoon simpel gestept, een uur in totaal. Moet zeggen dat ik me daar toch energieker door voel! :D Ook wel moe, maar meer voldaan moe zegmaar haha!

Peetje

Lekker moe noem ik dat, ik weet wat je bedoelt. :P Die vervelende Pfeiffermoeheid zit nog steeds op de achtergrond, maar je hebt dan tenminste weer het gevoel dat je ook moe bent omdat je echt iets gedaan hebt. En het is gewoon lekker om even te sporten.

Ijsjuhh

Hahahah ik heb enorme spierpijn  :P

Spieren moeten allemaal weer wennen aan beweging.. au au au

Ijsjuhh

Ik heb net een brief binnen van de arbo, dat ik per volgende week weer moet gaan werken. Dat zou met mij overlegd zijn. Alleen k?n ik dan nog niet gaan werken, ik ben echt nog veel te moe!

Peetje

Is er ook met je overlegd? Zo nee, maandag de arbo bellen en om opheldering vragen!

Ijsjuhh

Ja ga ik zeker doen, maar de arbo kan niets aan mij zien, mijn klieren zijn niet meer zo opgezwollen, dus vraag me af of het uberhaupt zin heeft om een nieuwe afspraak te maken.. Ze heeft toch al besloten dat ik beter ben...

Peetje

Een dergelijk advies tot werkhervatting moet met jou besproken worden. Ze kunnen niet zomaar, zonder dat je op het spreekuur bent geweest, een advies geven.
Gelijk vanuit niets weer fulltime gaan werken, is bij Pfeiffer ook niet echt verstandig. Rustig opbouwen verkleint het risico op een terugslag. Dat zou de arbo arts ook moeten weten. Een eerste voorstel tot werkhervatting zou bijvoorbeeld 10 uur per week kunnen zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe veel of weinig jij kan, maar je zou ook zelf kunnen voorstellen om bijvoorbeeld 2 of 3 keer per week 1 of 2 uur te komen werken en het van daar uit op te bouwen.

Waarschijnlijk kun je zelf geen nieuwe afspraak maken bij de arbo. Dat moet je werkgever doen, want die betaalt. ;)
Het advies van de arbo is ook alleen maar een advies. De werkgever hoeft dat niet op te volgen. Ik weet niet of er met je werkgever te praten valt over rustig aan beginnen? Zo ja, kun je misschien een andere afspraak maken met je werkgever?

Moet je toch weer fullltime aan de slag, dan zit er helaas niks anders op dan te gaan. En als het slechter gaat, weer ziek melden en hopen dat je werkgever ook inziet dat het niet gaat.
Er is eventueel nog de optie om aan het UWV een deskundigenoordeel te vragen. Dan beoordeelt een UWV arts jouw mogelijkheden tot werkhervatting. Dat kost wel 50 euro. Ik heb er een goede en slechte ervaring mee. Het hangt heel erg af van welke arts je treft.

Heel veel succes en natuurlijk beterschap!

Ijsjuhh

Bedankt! Ik ben helaas werkloos, wat betekend dat ik dan weer in de WW zou komen.. Mijn werkgever had me ontslagen toen hij hoorde dat ik Pfeiffer heb. (Was via een uitzendbureau)

Morgen ga ik bellen.. spannend!

Peetje

Wie heeft er dan een arbodienst ingeschakeld? Het uitzendburo, je inmiddels ex-werkgever(inlener) of het UWV?
Via een uitzendburo is ziekmelden op zich geen probleem. Al het niet veranderd is, kost het de inlener niks en het uitzendburo kan de kosten verhalen op het UWV. Al kan dat veranderd zijn. Ik ben er tenslotte ook al weer een tijdje uit. (A)
En WW betekent weliswaar sollicitatieplicht, maar waarschijnlijk niet op korte termijn daadwerkelijk werken. Kun je in ieder geval even rustig uitzieken. ;)

Ijsjuhh

Ik zat in de ww voor een paar maanden, had eindelijk een baan gevonden en werd na twee weken ziek.. daarom hebben ze me ontslagen en ben ik via het uitzendbureau ziek gemeld en zo de zw ingerold.

Ik weet niet of ze opnieuw gaan tellen met de ww, anders heb ik hem maar een maand ofzo, dus dan ook nog beter worden en een baan vinden in een maand is wel erg veel!

Ijsjuhh

Ze gaan mijn dossier zoeken en bellen van de week nog eens terug of ik een nieuwe afspraak krijg of niet. Want ze hebben die pfeiffer eind november gevonden dus ik moet nu wel fit zijn volgens hun..

Peetje

#15
Ik zou het na moeten kijken, maar er staat me iets van bij, dat tijdens ziekte, je ww doorloopt en dan pas ophoudt als je genezen bent. Al helpt dat dan weer niet als de arbo (door UWV ingeschakeld?) je gezond verklaart.

Edit:
Citaat van: UWV.nl
Krijg ik mijn WW-uitkering ook als ik ziek ben?
Ja, tijdens de eerste 13 weken van uw ziekte ontvangt u gewoon uw WW-uitkering. Bent u langer dan 13 weken ziek, dan krijgt u misschien een Ziektewet-uitkering.

Stopt uw WW-uitkering binnen 13 weken en bent u nog ziek? Dan krijgt u een Ziektewet-uitkering zodra uw WW-uitkering is beëindigd. U krijgt dan als u weer beter bent géén WW-uitkering meer. U ontvangt hierover een brief.

Ijsjuhh

Bedankt!

Ik heb nog steeds niets terug gehoord van de arbo.. ik merk wel dat ik steeds een beetje meer energie krijg. Ik had vorige week mijn maandstonden dus misschien was ik daardoor extra moe? (Ohja en ik heb nu een redbull op :P)

Peetje

Ik hoor hier van wel meer leden dat ze gedurende die tijd van de maand extra moe zijn. Dat is dus best mogelijk dat het bij jou daar ook van kwam.
Goed dat je nu weer wat meer energie krijgt. :)
Pas wel op met de Red Bull, als je daardoor te veel gaat doen, ben je straks weer terug bij af en dat is ook niet echt de bedoeling. ;)

Ijsjuhh

Nouja ben toch begonnen met solliciteren, en zet er ook bij dat het gat in mijn cv door de pfeiffer komt. Ik ga er niet over liegen, als ik eens wat moeier ben oid dan weten ze ook hoe het komt :)

Heb niets meer van de arbo gehoord trouwens, dus denk dat ik zowieso al moest gaan solliciteren. Achja, ik werk toch liever :D

Peetje

Ik werk ook liever, maar als het kantoor om je heen gaat draaien, kun je beter je bed in kruipen. :P
Je hebt nu toch nog niet echt een gat in je CV? Werkgevers zijn behoorlijk paranoide als het om zieke werknemers gaat, dus niet te snel roepen dat je ziek bent, dan nemen ze liever een ander aan. :)