Hoe lang rode keel?

Gestart door Siempie, 03 februari, 2010, 12:24:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siempie

Hoi,

Sinds half december weet ik dat ik de ziekte van pfeiffer heb, uit bloedonderzoek bleek toen dat ik een recente pfeiffer had.....
Nu ben ik rond de kerst flink ziek geweest met keelontsteking en koorts en daarna leek het even beter te gaan.
Nu heb ik eigenlijk nog steeds/weer een rode keel met witte puntjes, ik merk dat als ik moe ben het erger is dan wanneer ik (bijv. net na het weekeinde)
uitgerust ben.
Hoort dit bij de pfeiffer of moet ik maar weer eens terug naar de huisarts om er naar te laten kijken?  :-\

Peetje

Als die keelpijn duidelijk optreedt als je extra moe bent, hoort het erbij.
Als je het idee hebt dat je weer echt een keelontsteking hebt, is het wel verstandig om naar de huisarts te gaan.

Marcus

Het hoort er deels bij, je moet het lijk me wel even in de gaten houden witte punten op je toncillen is tekenen van onstekingen, ze moeten vanzelf weg gaan, maar het kan ook zijn dat omdat je keel toch al verzwakt is het verergert en een bacteriele onsteking op komt. In dat geval kan het handig zijn om antibiotica te krijgen van je huisarts om te zorgen dat de onsteking verminderd. Maar dat zal de huisarts moeten beoordelen. Als het bij wat puntjes blijft zal hij er niks aan doen.

sterkte!


Frank25

Beste Siempie,

Ik heb sinds half december voor de tweede keer Pfeiffer gehad (binnen een half jaar), sinds december is mijn hele mondholte rood. Ik denk ook dat het ebij hoort alleen is het super vervelend! Sterkte!

Siempie

Het is inderdaad super irritant, heb blijft bij die paar plekjes bij mij (gelukkig)
Soms denk ik nu gaat het weg en dan een dag of 2, 3 later is het weer terug :-(
Ik merk dat het me heel erg onzeker maakt, steeds denk je nu gaat het beter
en dan val je weer drie stappen terug :-(

Tja, ik ga er in ieder geval vanuit dat het bij mij wel wat langer zal duren dan
gemiddeld, met 6 kids is rustig aan doen erg beperkt en op hulp hoef je niet
te rekenen :-(