pfieffer en school

Gestart door gekje, 31 januari, 2010, 12:43:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gekje

hooi
ik vroeg me af of de mensen met acute pfieffer die ook niet goed kunnen concentreren
hoe zij het met school doen want ik ga nu alleen voor de toetsen naar school en 1 keer in de week vaste dag 2 uurtjes
alleen dat red ik al niet en toetsen verknal ik omdat ik niet goed kan leren omdat ik me amper kan concentreren hoe doen jij het met school ????

graag antwoord of idee?n

want ik bel morgen mij school op om alleen les te krijgen zodat je de volle aandacht hebt

Tesjex

Ik zelf ben ook nog student, het is moeilijk te zeggen hoe je het wel of niet moet doen
omdat iedereen verschillend reageert. Toen ik acute pfeiffer had ging ik eigenlijk niet meer naar school,
ik werkte wel onder begeleiding op school aan bepaalde doelstellingen, maar ik volgde geen les of geen examens.

Ik weet niet hoe oud je bent? En op welke richting je school volgt. Ik doe namelijk hogeronderwijs wat maakt dat ik zelf er voor kies om mijn studies te voltooien. Op dit moment heb ik diagnose CVS en wordt ik wekelijks begeleid op school. Wij hebben de concentratiemarge stap voor stap opgebouwd per 30min. Ik mag maar 3u/dag concentratiewerk doen.  In de vorige maanden werkte ik in momenten van 30 min. Ik deed dat 4 keer per dag. De opbouw heeft wel een halfjaar geduurd, nu verliep het min of meer stabiel. Ik kon nu soms met 5 min verhogen. In de examenperiode ben ik dit blijven doen, maar na mijn eerste examen heb ik een terugslag gekregen. Dan heb ik enkele dagen niets meer kunnen doen. Dan terug begonnen op 2 momenten van 30min. En nu weer terug opbouwen.

Als ik naar de les moet gaan heb ik de toestemming indien het lange lessen zijn om vroeger naar huis te gaan, indien het niet lukt moet ik niet aanwezig zijn. Ook zijn er wel leerkrachten die de inhouden van hun les wat aanpassen zodat ik de belangrijkste dingen mee krijg. Daarnaast heb ik gemerkt dat het vertellen van mjn situatie aan de klas voor veel duidelijkheid zorgde waardoor ik bij hen ook wel terecht kon voor informatie. Ook voor de examens heb ik enkele uitzonderingen toegestaan gekregen. Het is een zoekproces waar je zelf een weg in moet vinden. Maar begin niet te vroeg met school. Zorg dat je eerst kan genezen en dan kan school natuurlijk ook nog. Ofwel zelfstudie waardoor je doro ondervinding wel erachter komt wanneer je op de dag het best geconcentreerd bent.

xk.

Ik heb gelukkig bijna geen toetsen etc., dus dat was voor mij heel fijn.
Zelf ben ik ook 1,5jaar bijna niet naar school geweest. Af en toe 2uurtjes.
Ik kon thuis alles bijhouden en ben gewoon over gegaan die 2 jaar.

Ik zou het even met school overleggen.
Hebben ze zelf voorgesteld om jou 'prive les' te geven? Want voor zoiets vaak geen tijd/personeel/geld.
Succes iig.

gekje

okey naja ik ben dus 17 jaar doen net 1ste klas nivo 1 en dat wil ik graag afronden en smiddag heb ik genoeg om me te concentreren ik kan na school blijven zitten en nee ze hebben het niet voor gestelt voor prive les maar als ik dat niet vraag wordt ik in de les 1 keer gehopen en verder nooit ik kan gemiddeld 2 uur school aan per dag en per weer rond de 4 tot 5 uurtjes maar in de klas weten ze mijn toestand niet en ik  moet alles regelen voor huiswerk zodat ik voor de rest van het jaar alles heb maar dan willen ze dat ik dan naar school ga die uren wat mij niet lukt

xk.

Vragen je klasgenoten zich niet af waarom je zo weinig op school bent dan?
Ik heb al die tijd gewoon de belangrijkste 2 uurtjes van de week gevolgd.

Maar ik zou er maar vanuit gaan dat ze op het MBO geen priveles gaan geven. Ze moeten overal bezuinigen, dan kan dat gewoon niet.
Ik denk eerder dat je een aantal lessen niet hoeft te volgen of dat je het thuis mag maken.
Er zal vast wel iets te regelen zijn.

gekje

naja bij ons is het zo dat je tot 3 uur op school mag zitten en alle lessen zijn om 2 uur afgelopen en dan kun je tot 3 uur nog hulp krijgen en de klas weet niet of ze het weten en verder is der afgesproken dat ik 1 keer in de week naar school ga

gekje

sluit dit topic maar reageert toch niemand

funest

Kan misschien handig zijn voor anderen?! Niet ieder topic krijgt 400 reacties..

gekje

jah okey maar je kunt topic nie zelf sluiten en anders staat hij hier toch eeuwen zoals meer en ik kan der op een gegeven moment nooit meer op

Peetje

Waarom zou ik een topic sluiten als er niet binnen een week minstens 10 reacties staan?
Als andere leden iets in jouw verhaal herkennen, of iets te zeggen hebben, reageren ze vanzelf wel. Als ik terug kijk, krijg je best wel reacties, ondanks dat jouw posts (door je dyslectie?) moeilijk te lezen zijn. Op een concrete vraag krijg je vaak ook meer reacties dan wanneer je alleen informatie geeft.
Wat bedoel je met 'ik kan er op een gegeven moment nooit meer op'?

gekje

zoals het der staat dat het me te veel wordt dat je niks kunt doen

Peetje

Dat is vrij normaal dat je af en toe knettergek wordt van die vervloekte vermoeidheid. Helaas is er ook niks aan te doen. ;)

gekje

naja bij mij lijkt het alsof ik me uit honger omdat iik prakiets bijna 1 plak brood per dag eet omdat der nie meer in wil

Peetje

Toch wel proberen te eten, anders ga je je door het niet eten, nog slapper voelen. Wat vaker kleine beetjes eten. Als een hele boterham te veel is in 1 keer, eet dan een halve en een paar uur later de andere helft. Of probeer vruchtensap te drinken, of soep. Dan krijg je toch voedingsstoffen binnen, want die heb je zeker nu heel hard nodig.

gekje

ik drink zowa elke dag sinaasappelsap hele dag door en eten doe ik ook in beetjes maar als nog vidt ik het weing

xk.

Er is ook een studententopic, aangezien je ook op school zit is dat misschien wel iets voor je.

gekje