Ziekte van Pfeiffer > CMV

Eindelijk een naam maar nu.

(1/3) > >>

roaldinho:
Hallo,

Ook ik moet mijn verhaal kwijt:

Ik ben 34 jaar

Het begon allemaal vanaf de zomer. Zware benen met voetballen, snel vermoeid, spierpijn na een kleine inspanning. Geen idee wat het betekende en maar gewoon doorgaan. Met sporten snel verzuurd en zware benen. In Oktober met griepverschijnselen (koud en warm, moe, spierpijn,  ontstoken klieren) een week thuis geweest. Hierna weer de draad opgepakt met werken maar het ging niet echt lekker. Aan het einde van elke dag was ik bekaf (beroep: muskusratbestrijder, dus veel buiten en veel lopen.) Daar komt bij dat we in Mei een zoon hebben gekregen en af en toe een gebroken nacht hebt.

Maar goed, zo nog even doorgegaan en eind oktober kreeg ik weer de klieren onstoken en een fikse keelonsteking die ongeveer een anderhalve week duurde. Exact een week daarna begon ik s'nachts te zweten en was ik erg moe met spierpijn en onverklaarbare pijn in mijn buik vlak onder mijn ribben en borstbeen (Mild en Lever) en terhoogte van mijn hart. Weer ziek gemeld. Ik dacht heb ik dat weer Griep.

Na een week werden de klachten steeds erger en ben ik naar de huisarts geweest, Bloed onderzoek gehad maar kwam niks uit volgens hem. Daarna heeft hij me doorgestuurd naar de neuroloog omdat ik zo pijn in mijn benen en soms armen had. Vervolgens een functieonderzoek gehad waar niks uitkwam en doorgestuurd naar de internist.

Na 3 bloedonderzoeken en 3 maand verder heb ik maandag 25 januari te horen gekregen dat ik het cmv virus in mij heb.  Nou dan weet je nog niks want hij vertelt dat de symptomen allemaal kloppen en dat het een soort pfeiffer is en vanzelf over gaat.

Thuis maar eens op internet gezocht wat het allemaal betekent en als ik dan de verhalen hoor van lotgenoten vallen de puzzelstukjes op zijn plaats. Ik werk halve dagen want ik voelde me weer iets beter. wel ben ik vaak moe. Deze week heb ik een soort terugslag. Veel pijn in mij lever en mild en erg moe met spierpijn. Maar ja wat doe je eraan. Ik eet gezond en probeer te bewegen zoveel dat mogelijk is.

Ik moet zeggen dat het lastig is om mijn omgeving te vertellen waar ik nu zo last van heb en wat het inhoud. Als ik zeg: Ik ben erg moe en heb geen puf. Dan begrijpen ze dat niet en denken van kom op even doorbijten hoor. Maar als ik dat doe kom ik mezelf later weer tegen.

Ik zal jullie niet teveel vermoeien verder maar reacties en andere verhalen zijn welkom. En eventueel tips ook natuurlijk ;)

Groeten en sterkte

Peetje:
Vervelend he, van die mensen die zeggen dat iedereen wel eens moe is? Wacht maar tot ze zelf Pfeiffer of CMV krijgen, dan weten ze dat die vermoeidheid niet te vergelijken is.

Echte tips kan ik je niet geven. Je eet al gezond, dus dat is goed. En verder luisteren naar je lichaam, niet te veel doen en op tijd je rust nemen, maar ik heb het idee dat je dat al doet. Dus dan blijft alleen nog geduld hebben over.

Heel veel beter schap en als je nog vragen hebt, mag je ze natuurlijk altijd stellen. :)

solarfall:

--- Citaat van: Peetje op 26 January, 2010, 20:58:14 ---Vervelend he, van die mensen die zeggen dat iedereen wel eens moe is? Wacht maar tot ze zelf Pfeiffer of CMV krijgen, dan weten ze dat die vermoeidheid niet te vergelijken is.

--- Einde van citaat ---

Dat is echt enorm vervelend. Gelukkig begrijpen in mijn omgeving veel mensen het.

roaldinho:
Nou daar ben ik dan weer,

Na enige tijd het werk langzaam weer te hebben opgepakt en het aantal uren te hebben opgebouwd (elke week een uurtje extra per dag)
zit ik nu weer thuis.
Afgelopen weekend(zaterdagnacht op zondagnacht)erg ziek geweest; hele nacht overgeven, spierpijn in benen, hoofdpijn, klieren opgezet, pijn in zij (lever,mild) en moe. Zondag en maandag de hele dag geslapen en vandaag maar weer bloed laten controleren.

Achteraf zie je het aankomen he; vorige week aan het einde van de dagen steeds meer pijn in de benen en vermoeidheid. Ook had ik die steken in mijn zij weer en krijg je dat lome gevoel. Ook weer afgevallen terwijl ik net weer 5 kilo was aangekomen na de vorige keer, waarbij ik 8 kilo was afgevallen. (van 75 naar 67 toen 72 en nu iets onder de 70). Ontlasting weer licht van kleur (lever?)

Ik wordt er niet goed van, zeg maar moe van. Maar ja wat doe je eraan. goed blijven eten en proberen te bewegen wanneer dat gaat.

Ik hoop dat het nu de laatste keer is maar zal wel niet.

Groeten

debora:
Dit is allemaal erg herkenbaar voor mij, 3 weken nadat het CMV-virus niet meer actief was( bleek uit het bloedonderzoek) heb ik geprobeerd weer aan het werk te gaan , eerst therapeutisch, dit was afgelopen week 2 keer 3 uur, heb nu een terugslag, het voelt alsof het virus weer actief is ( voel me weer grieperig, pijn bij m'n milt en erg moe )

Kan dit zo snel weer ??  Heeft iemand hier dat ook meegemaakt dat bij hervatting van je werk/ activiteiten je zo'n terugslag krijgt ?
En is het zinvol om weer bloed te laten prikken , om te kijken of het virus weer actief is ?

Ik zou dinsdag en donderdag weer moeten werken, maar zo als ik me nu voel gaat dat echt niet lukken .

Vraag me af hoe lang gaat dit nog duren ? het is in de derde week van mei bij mij begonnen, was aardig aan het herstellen , en nu lijkt het weer van voren af aan te beginnen
Bah  :'( :P >:(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie