Eten. Wat wel en wat niet?

Gestart door Laurens01, 19 januari, 2010, 22:14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laurens01

Ik vroeg me af wat ik wel en niet mocht eten van vlees, groenten, fruit, drank e.d. want
ik krijg vaak buikpijn als ik bijvoorbeeld te vet eet en dat is nou niet echt iets wat ik veel vaker zou willen, dus
ik hoopte dat jullie me ermee konden helpen. Wat is nou juist wel slim om te eten en te drinken en wat
juist totaal niet?

Laurens

Peetje

Om te beginnen moet je zo gezond mogelijk eten.
Dat jij buikpijn krijgt van vet eten, komt waarschijnlijk omdat de Pfeiffer bij jou leverklachten geeft. Als het goed is, heeft je huisarts die leverfunctie ook gecontroleerd.
Je kunt je lever ontzien door niet (te) vet te eten, geen alcohol te drinken en medicijnen als paracetamol zo veel mogelijk te laten staan. :)

Marcus

Mijn huisarts vertelde mij, dat ik moetst eten waar ik zin in had, en niets moest eten tegen me zin.
Veel duidelijker kan ik het dus ook niet voor je maken, probeer wat minder vet te eten en eet verder gewoon waar je zin in hebt!

roaldinho

Citaat van: Peetje op 20 januari, 2010, 16:04:58
Om te beginnen moet je zo gezond mogelijk eten.
Dat jij buikpijn krijgt van vet eten, komt waarschijnlijk omdat de Pfeiffer bij jou leverklachten geeft. Als het goed is, heeft je huisarts die leverfunctie ook gecontroleerd.
Je kunt je lever ontzien door niet (te) vet te eten, geen alcohol te drinken en medicijnen als paracetamol zo veel mogelijk te laten staan. :)


Welk medicijn(pijnstiller) kun je dan wel nemen ipv paracetamol

groeten Roaldinho

Peetje

Voor zover ik weet, belasten bijna alle medicijnen je lever. Heb je echt pijnstilling nodig dan?

roaldinho

hoi peetje,

Nou gisteren was het toch wel de ergste dag. Hevige steken in mijn lever en mild, Ben ook erg verkouden met hoofdpijn maar dat komt door de holtes die vol zitten, en erg hoesten. daar komt de spierpijn in de ledematen nog bij. Maar die steken in mijn buik zijn het ergste. Ik voel me erg ziek maar zullen wel weer betere tijden komen. Toch maar 2 keer 1 paracetamol genomen welke iets hielpen maar nu weer die steken he. Maar goed, we gaan gewoon door, goed eten en drinken en dan moet het goed komen.

groeten

gekje

je kunt vrij wel alles eten maar als je der buikpijn van krijgt moet je het niet eten tot het weg is bij mij is het anders heb op zelfde moment van pfieffer ook te horen gekregen dat ik een sepastieche darm hab dus als ik bepaalde dingen eet  loop alles weer mis met me darmen en de vertering

Peetje

Citaat van: roaldinho op 29 januari, 2010, 08:51:28
hoi peetje,

Nou gisteren was het toch wel de ergste dag. Hevige steken in mijn lever en mild, Ben ook erg verkouden met hoofdpijn maar dat komt door de holtes die vol zitten, en erg hoesten. daar komt de spierpijn in de ledematen nog bij. Maar die steken in mijn buik zijn het ergste. Ik voel me erg ziek maar zullen wel weer betere tijden komen. Toch maar 2 keer 1 paracetamol genomen welke iets hielpen maar nu weer die steken he. Maar goed, we gaan gewoon door, goed eten en drinken en dan moet het goed komen.

groeten

Kun je die steken herleiden tot iets wat je gegeten hebt? Als de Pfeiffer leverklachten geeft, verergeren die vaak bij het eten van bepaalde levensmiddelen. Die kun je dan beter even laten staan. En wellicht nog eens bloed laten prikken op de leverwaarden? :)