Ik ben het zat!!!!!!! (REAGEER ASJEBLIEFT!!)

Gestart door Lowl, 18 januari, 2010, 17:10:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lowl

Ik begin het echt zat te worden.
ALTIJD stop ik mijn laaste restje energie in school (wat goed is)
Maar ik ben soms echt ZO moet ik heb altijd hoofdpijn het is echt zo stom en mensen denken dat het leuk is  of anderen vinden het een smoes! >:(
Ik bijt de hele tijd door de zure appel heen ik ben echt zo moe ik hijg de hele dag door bijna zo moe ben ik,
het lijkt wel of ik wegsterf!
het is zo vreselijk ik zou eens willen dat ik een werkrooster kreeg ik heb het ook aangegeven iedereen geeft natuurlijk zijn eigen draai er aan  :(
Ik heb dat ??k aangegeven maar nu heb ik nog steeds geen werkrooster ( we zijn al een anderhalf week veder  >:( )
eN ALS OF DAT NIET ERG GENOEG IS voel ik me zo vaag en moe, het is zelfs lekker om ff uittehuilen ik voel me vreselijk ik wou dat ik begrepen werd en dat ik eindelijk een werkrooster kreeg dat iedereen mij ff met rust laat en dat ik kan uitrusten en me rust heb en gwn ff achter uit kan ligen dat ik niet hoef te voelen dat ik langzaam wegsterf en niet elke dag hoef te huilen van de elende.
En me cijfers gaan nu ook moeizaam ik stop al mijn restjes energie in school .
Ik kan niet leren omdat ik altijd te moe ben.
Ik heb zelfs inspanning nodig bij tandenpoetsen dus ik leer altijd dezelfde dag onderweg in de tram of in de pauze daarom zijn me cijfers ook niet bepaald ""super"" het is zo moeilijk ik begin het echt zat te worden. En soms kan ik niet eens goed leren omdat ik het weer te benauwt heb of teveel hoofdpijn enz.
Ik heb nu ook last van buikpijn ademen gaat opeens ook heel moeilijk en toen het best een koude dag was kreeg ik steken bij mijn longen of slokdarm heel erg pijnelijk.
Ik wil dat mensen begrijpen dat ik me heel erg rot voel.
Soms begrijpen ze me voor ff maar dan weer niet ...
IK KAN ER NIKS AAN DOEN IK ZOU HET OOK NIET WILLEN HEBBEN IK VOEL ME ROT IK HUIL ELKE DAG  >:(
Ik ben het echt zat...
Advies?????

Peetje

Ik kan je eigenlijk alleen maar een grote digitale knuffel aanbieden.
Ik weet heel goed hoe je je voelt. Ik zit dan wel niet meer op school, maar ik heb met m'n werk hetzelfde meegemaakt. Die gingen er van uit dat als ik een kwartier wat kon doen, ik ook wel een half uur kon werken, en als ik dat kon, dan kon ik toch ook best een uur of zelfs een halve dag komen? Nou nee dus, ik viel daar echt letterlijk in slaap, maar zelfs dat was blijkbaar niet overtuigend genoeg.

Ik weet uit m'n hoofd even niet hoe lang jij al met Pfeifferklachten loopt, maar ik weet wel, dat als je door blijft gaan tot je er bij neer valt (zoals ik meerdere keren heb gedaan) het herstel alleen maar langer duurt. Heb je er al met je huisarts over gesproken. Misschien kan die een duidelijk advies geven, ook voor school, want zo ga jij het niet veel langer volhouden.

Heel veel sterkte en bedenk, dat uiteindelijk iedereen geneest van Pfeiffer, dus wij ook. :) En als je weer eens lekker af wilt reageren, ben je hier altijd welkom.

Lowl

Ja, dat heb ik al gedaan oftewel ik heb alles gedaan wat mogelijk was..
Als ik sommige verhalen lees mag iedereen bijna lekker uit rusten (thuis blijven dus) maar om ??n dag maar ??n dag wordt er al (&@(&(@@!!) gezeurt!
Ik wil h??l graag uitrusten en herstellen want zo werkt het natuurlijk niet.

Peetje

Zoek het topic van Anne maar eens op. Titel is geloof ik 'Gelooft nu helemaal niemand mij meer'. Zij heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt.

Wat zei je huisarts? Is er al gekeken of de Pfeiffer nog actief is en of je misschien nog iets anders hebt, zoals CMV of iets simpels als bloedarmoede? Eventueel kun je om een doorverwijzing vragen naar de internist of in jouw geval waarschijnlijk nog kinderarts.
Ik neem aan dat je ouders ook niet zien of willen zien dat je uitgeput bent?

Lowl

Ja, ik heb die van anne al gelezen.
Ik heb precies dezelfde eigelijk..
Klasgenoten beginnen me er mee te pesten bv tijdens een nieuwe les zegt de docent: Wie is er afwezig? (voor in de klassenboek) Zegen ze: mijn naam
Dan zegt de docent meestal: Doe niet zo gek ze zit hier
Of als ze zoals vandaag zegen: Wat blij dat je er weer bent (de docent he)
Dan zegen ze meestal: Ooh HOI (mijn naam) ben je er weer?
Dat flikken ze me altijd ook net zoals anne van: Ben je niet ziek?? of: Hoezo kom je nog naar school?
Ik voel me heel erg rot -.-

sinterklaas

Aanvallen die handel!
lat ze niet over je heen lopen ;-)

Peetje

Dat laatste is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. En voor aanvallen hebben we de energie niet. De kans op een overemotionele huilbui is helaas groter...

johanneke

Ja kut he  :'( elke dag weer dat je denkt nou ik kwam toch net uit bed of zal ik maar weer teruggaan, het schiet gewoon niet op. ik heb de ziekte van pfeifer 4 jaar geleden gehad en de ene dag gaat het beter dan de andere :o maar het is eigenlijk nog steeds niet beter moet elke dag opletten dat ik niet teveel hooi op m'n vork neem anders ben ik gewoon weer de lul balen ja zeker en andere denken ach dat geeft toch nie. vandaag vroeg ik aan mijn baas kan ik geen andere dag werken dan zaterdag  ??? want dan is het zo druk en word ik zo moe, ja weet je wat hij zei dat geeft toch nie als je moe word. nee lul dat niet maar als je al moe bent als je al op je werk komt is dat wel helemaal kut  sommige snappen het ook nooit maar ik ben al een dag minder gaan werken en van 3 dagen werken kan ik nie rondkomen.  
groetjes en degene die er ook last van hebben. kom op he we laten ons nie kisten tjakka

ieriep

Ja je hebt waarschijlijk gelezen dat het bij mij allemaal best goed geregeld is.
Maar wat je schrijft, qua huilbuien enz. herken ik wel.
Ik had (vooral) in het begin zooooveel behoefte om te praten, en vooral met iemand die mij begreep.
Eerst kwam ik elke dag huilend uit school.
En ookal is het bij mij met school goed geregeld, onbegrip krijg ik ook.
Gelukkig niet van leraren. Maar wel van klasgenootjes.
Van ben je nog steeeeds ziek.
Zij weten gewoon niet hoe ik me voel.
Ik doe ontzettend mn best en ik zie ze kijken naar mij alsof ik niet naar school wil en het maar lekker heb, en thuis een feeste ga vieren ofzo.
HET LIEFSTE wat ik wil, is NIET ziek zijn, naar school kunnen en mijn examen halen!
Alsof ik voor mn lol Pfeiffer heb.

Ik denk dat jij dit wel gedeeltelijk herkent.
Alleen zit ik in een beetje andere situatie.
je doet echt te veel, misschien kan je huisarts helpen
een brief aan school sturen of met je ouders praten.

Liefd Iris!

Anne2020

Tsja.. Ik weet inderdaad wat je bedoelt! En helaas.. Ik zit er ook nog steeds mee.. Ik post alleen niet heel vaak meer op het forum , omdat ik de energie die ik nog heb wel aan school besteed, en verder weinig energie meer heb. Het gaat met mij ook aardig slecht. Heb er weer klachten bij gekregen, hele erge pijn in m'n rug, ter hoogte van m'n nieren, maar het straalt helemaal door naar beneden. Ik slaap 's nachts de halve nacht niet van de pijn, en word gemiddeld 5 keer per nacht wakker. Ik kan nu dus ook niet slapen van de pijn, dus ik dacht ; laat ik maar eens even op het forum kijken. Ik zal morgen of zo wel even mijn eigen topic bijwerken, met de uitgebreide verhalen, want ik zit nu op m'n Ipod.

Sterkte iniedergeval! ;)
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Aafke

Is er niet iemand anders die jouw belangen kan behartigen? Je ouders bijvoorbeeld. Kunnen die niet de school bellen en vragen om een aangepast rooster? En als er weinig vaart achter zit moet je een kantoor hoger: mentor, afdelingsleiding, directie, inspectie. In die volgorde. Ik ben nogal een drammerige ouder als er iets niet lekker gaat met mijn kinderen....
Klagen en drammen werkt helaas beter dan netjes en beleefd op je beurt wachten heb ik gemerkt.

Lowl

Bedankt voor jullie adviesen en steun maar ik heb al die adviesen al GEBRUIKT.
Het word er juist slechter op vandaag ben ik thuis gebleven ik kon ?cht niet me moeder had iets van ""vooruit dan maar"" ik moet wel al mijn werk inhalen en hw maken en voor so's leren enz.
Maar nadat ik me laaste bercichtje op de forum had gepost ging ik mijn pc uit doen en gelijk op mijn bed vallen en de hele dag lang liggen.
Mijn eetlust was ook al weg ik heb vandaag trouwens niks ontbeten alles een glas sap gedronken.
En anne ik herken jou klachen!!!
Het is echt vreselijk ik werd om 9 uur al wakker wegens mijn hoofdpijn het is zo pijnelijk en soms krijg ik ook steken bij mijn longen of bij mijn hersens -.-
Ik heb echt zoveel kwaaltjes ik word er ziek van!
Herken jij ook deze klachten??
-Benauwtheid
-Hoofdpijn
- Moe is vanzelf sprekent dus :P
- Beetje zweten
- Buikpijn
-Lastig ademhalen
- Steken bij longen en hersens
- Nekpijn
- Pijn aan de ogen (van zelf sprekend )
- Geen eetlust
Deze klachten heb ik elke dag wel!  >:(
Mijn moeder belt wel naar school enz er voor maar de school reageert er niet echt op ze willen het juist erger maken!!!!
De school arts wilt me anders s'ochtends op school en dan mag ik om 1 uur gaan maar dat kan ik echt niet aan!!
De reis zelf is al zwaar genoeg ik moet een uur lang met het openbare vervoer voordat ik thuis ben en ik moet ook hw maken hoor  :(
Dit is echt vreselijk mijn docent nederlands wilt me ook vaker op school hebben ze vroeg of ik vandaag een so kon maken ik zei maar: ja.
Want ik wil niemand teleurstellen en ik ben soms ook bang dat ik zelf gwn overdrijf stel je voor dat ze gelijk hebben??
Ik ben gwn een beetje onzeker wegens al die vaagheid in mijn leven op dit moment...
Mijn vader vind het al helemaal onzin.
Ze waren gisteren opeens heel erg aardig tegen me omdat ik eens ging doen waar IK zin in had.
En dat was gwn de hele dag lang op de bed gaan ligen mijn eetlust is ook al weg.
EN ik heb al 6x met mijn moeder gepraat over HOE moe ik me voel zodat ze me leert begrijpen...
Maar ja dat werkt niet echt.
Ik ben ook best verlegen ik durf mensen niet echt tegentespreken maar ik voel me zo rot ik zou ook gwn naar buiten willen gaan als het lekker weer is enz maar ik ben te moe ik lijk wel een zombie !!
Ik voel me de laaste dagen alleen nog maar depressief.

Anne2020

Ja, ik weet wat je bedoelt, alleen ik heb de oplossing ook nog niet gevonden na 2 jaar. Hoelang heb jij nu al Pfeiffer? Ik heb ook veel klachten, en als ik ze allemaal op ga schrijven, ben ik nog wel even bezig. Ik heb ook wel eens last van m'n ogen, maar dat is vooral als ik erg moe ben, en m'n ogen bijna dicht vallen, en ik ze dan open wil houden. Ik heb het niet echt benauwd, maar ik ben heel vaak duizelig. Kan niet meer tegen warme lokalen, en na inspanning word ik ook helemaal misselijk en duizelig (gym o.a.). Maar, ik zal zo even in mijn eigen topic posten, want anders schrijf ik hier mijn hele verhaal op!  ;)
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Ik heb ook een hele waslijst aan vage klachten, waar ik maar niemand mee zal gaan vervelen.
Als die benauwdheid aanhoudt, zou ik daar toch even mee naar de huisarts gaan. Buiten adem zijn na kleine inspanning hoort erbij bij Pfeiffer, maar echte benauwdheid eigenlijk niet. :)

Lowl

ARGGGG ik ben zo moe vandaag alweer!!!!!!!!!!!!!!!
Stikiem hoop ik eigelijk dat ik in het ziekenhuis terecht kom (gebeurt toch niet naja)
Heb ik eindelijk rust...

Peetje

Dat hoop ik al zo'n 2 jaar. (A) Maar het is me zelfs niet gelukt om van de trap te vallen en iets te breken.
Maar ik begrijp wel heel goed hoe je je voelt. Nog 2 dagen meid, dan is het weer weekend, heb je 2 dagen rust.

Lowl

De weekend is nog zwaarder dan heb ik mijn moeder om mij heen 24 uur per dag gaat ze altijd zeuren van doe dit en doe dat ik raak gek van d'r ik haat dit echt kut ziekte had ik maar koorts ofzo of had ik maar iets waar door ik in het ziekenhuis kan belanden de dood verkies ik nog boven dit.
Mijn moeder begrijpt me ook niet heb net met haar gepraat zij vind het onzin enz.
IK wil met rust gelaten worden ik trek het niet meer hoor :'(

Peetje

Ik denk dat je momenteel meer gebaat bent bij psychiatrische hulp. :)

Lowl


Peetje

Nee, dat doe ik zeker niet, sterker nog, ik heb daar zelf (ook) een gruwelijke hekel aan. Maar tenzij je om wat voor reden ook in je posts sterk overdrijft, denk ik dat je serieus depressief aan het worden bent. En depressief heeft niks met gek te maken!

Tesjex


Psychologische begeleiding is ook gewoon positief om te leren aanvaarden dat het anders moet. Ik zelf ben ook nog student en het leren verloopt ook zeer moeizaam. Op dit moment zit ik in een examenperiode en hebben ze na het eerste examen mijn "studeerplanning" naar het laagste ooit gehaald. Gisteren ook gewoon zitten uitwenen omdat het dan allemaal zo K??tt voelt! En omdat je geen controle hebt over de situatie. Zelf heb ik op school wel een goede begeleiding, die ik bekomen ben door gewoon altijd heel eerlijk te zijn over de situatie. Ik heb dan CVS en in mijn klasgroep had ik eerst niets verteld tot dat ik die spanning niet meer aankon. Want docenten wisten wat er aan de hand was, maar die moesten nog zwijgen omdat het voor mij te moeilijk was. maar vanaf het moment dat ik open ben geweest tegen hen en dat ze vragen mochten stellen erover was dat gebroken en lag ik eigenlijk heel goed in de groep ondanks dat ik heel veel afwezig ben!

ok, dit is misschien wat f**ck om te horen van iemand anders dat het goed geregeld is, maar het is misschien ergens ook een motivatie dat het kan! Probeer de dialoog terug open te trekken, bezorg ze de informatie, hebben jullie geen studentenbegeleiders waar je met vragen naar toe kan stappen of zoek een vertrouwenspersoon binnen school. En op die manier dingen te bereiken. En psychologische hulp is helemaal geen schande, want het kan helpen als je de juiste persoon vindt, waarmee het klinkt. Ik zelf ga nu ??n keer per maand naar de psycholoog en sindsdien merkt de begeleiding op school al dat ik anders omga en bewuster in het leven sta.


Lowl

Mhh ik ben 3 dagen huis gebleven omdat ik te moe was  :-\
En nu hebben ze de leerplicht ambetnaar er bij gehaald en een psygoloog :S
Omdat ik geen medisch akte van de school arts heb ofzo terwel ze dat een anderhalf week geleden al geregelt moest hebben ik heb dus alvast een pittige brief getypt bij word en die ga ik zo uitprinten
En mijn moeder heeft ook een brief uitgetypt.
Dit allemaal om eindelijk een werkschema te krijgen?
Aan een andere meisje bij mij op school gaven ze het gwn.. >:(
Maar hopelijk begrijpen ze mij nu!  ;D

Anne2020

Laat ze maar gewoon die mensen erbij halen, dat is juist wel goed! Kan jij eindelijk je verhaal doen aan die psycholoog, en hopelijk kan die je helpen. Je moet echt iemand zoeken die je wel wil helpen, en dat is een hele stap, ik weet het. Ik weet niet hoe oud je bent, en in welke klas je zit? Maar, je zou echt naar je mentor, of naar een vertrouwenspersoon moeten gaan, die je wel kan helpen. Ik weet niet hoelang je nu al pfeiffer hebt? Maar, als je het pas kort hebt, dan is dit nog echt de kans om er wat aan te doen, en je rust te pakken! Kijk, ik heb er 2 jaar niks aan gedaan door mijn ouders enzo, en ik heb mijn lichaam dus gewoon genegeerd. En nu loop ik dus eigenlijk gewoon met ''chronische'' vermoeidheid rond, die niet meer vanzelf overgaat. Zo ver moet je het echt niet laten komen! Ga naar iemand die je wel vertrouwt, en wel kan helpen, al weet ik dat dat een hele moeilijke stap is, ook met je ouders enzo. Ik heb vorige week tegen mijn ouders gezegd:'Als jullie me niet willen helpen, zoek ik wel iemand anders die me wil helpen'. Want ik weet dat ik hier zonder ''hulp'' niet vanaf ga komen!

Succes, en als je nog vragen hebt moet je het maar even zeggen!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Tesjex

En Anne2020, hebben je ouders goed reageerd? Heb je de diagnose van CVS al gekregen? Groetjes..

Anne2020

Nee, ik de diagnose cvs (nog) niet gekregen. Maar na 6 maanden met vermoeidheid rond te hebben gelopen, noemen ze het wel chronische vermoeidheid. Maar bij mij kan het dus ook van iets anders komen?

Hoebedoel je hoe mijn ouders gereageerd hebben? Dat ik zei dat ik zelf hulp zou zoeken? M'n vader zei:' ah, leuk, kan je weer naar een dokter'.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Lowl

Tja, de vaders zijn volgens mij de lastigste  :-\
Maar, ik moet morgen naar school en ik voelde me aangevallen ik heb er geen zin in ben bekaf.
Misschien kan het oged zijn ja   :)
Maar ik zit in de 1e en ben 13 jaar oud en heb al 4 maanden pfeiffer

xk.

Het lijkt mij ook wel goed als er hulp gezocht word.
En een psycholoog is helemaal niet zo'n gek idee hoor. Dat betekend helemaal niet dat je gelijk voor gek wordt verklaard, maar je zegt zelf dat je hier depressief van word. En zo raar is dat niet, het is niet niks om veel minder te kunnen dan al je leeftijdsgenoten en andere mensen om je heen.
Daarbij kan zo'n iemand je ook anders tegen de ziekte aan laten kijken, waardoor je het misschien wat beter leert accepteren (lijkt nu misschien onmogelijk en op jouw leeftijd zal het vast ook nog weer een stukje lastiger zijn dan bij mij, maar ik denk wel dat dat helpt).

Anne, vervelend allemaal!
Ik vindt het wel goed dat school er ook eindelijk verder mee bezig gaat.
En gewoon in jezelf blijven vertrouwen, jij weet wel wat je voelt en je ouders niet!

Lowl

Vandaag was dus echt een hel  :'( :'( :'( :'(
Ja, hoor ik had gelijk het was een kut dag.
Ik was helemaal kapot toen ik aankwam ik hield maar 2 les uren vol en wou naar huis (mijn moeder had die afspraak met de mentor gemaakt)
Nou toen zei hij praat maar met de school arts maar je mag ZO EN ZO niet naar huis je houdt het maar vol .
School arts kwam naar de wachtruimte toe maar iedereen in de aula en buiten kan je dan zowat zien.
Nou ze zei: Hallo (naam), ik begrijp dat je naar huis wilt?.
Ik: Ja ik kan echt niet meer.
Zij: Nou ik vind je overdrijven je hebt totaal geen recht op om naar huis te gaan.
Ik: Maar ik heb pfeiffer en we hebben een afspraak met de mentor.
Zij: Nou en je bent 3 dagen niet op school geweest dat is een achterstand je houdt het maar vol.
Ik: Maar waarom mocht die andere meisje een werk schema (dat je thuis blijft en dan al je werk doet)
Zij: Dat is een heel andere situatie dus ik ga nu.
Toen liep ze weg en ik mocht dus niet naar huis  >:(
Me keel deed helemaal pijn en tranen sprongen in mijn ogen ik begon zelfs al een beetje aan het hyperfentileren maar ik veegde mijn tranen snel weg en dronk maar wat ( ik had geen honger enz) maar ik moest wel wat drinken alles barst ik in huilen uit en hyperfentileer ik er ook nog bij terwijl iedereen het kan zien!
Net als of dat niet erg genoeg is wou me mentor mij spreken ik dus half uur lang na school tijd in gesprek met hem nou ja hij meer naar mij ik zat meer wezenloos uit het raam te kijken en aan het proberen niet te huilen.
Hij zei: Het is 4 maanden geleden bijna dat je pfeiffer in je bloed was gevonden je moet je opnieuw voor alles prikken blablablabla volgens mij ben je gewoon schoolziek en wil je niet naar school blablabla je hebt een kind die doorzet en een kind die kwaaltjes negeerd en als laaste een kind die om elk kwaaltje zogenaamd ""ziek"" is.
Daar mee bedoelde hij dus mij  :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ik heb nu echt barstende hoofdpijn en mijn keel doet pijn en ben licht in mijn hoofd  :'(

Peetje

Nog een keer naar de huisarts om (nog een keer?) bloed te laten prikken op alles wat vermoeidheid kan veroorzaken, kan zowiezo geen kwaad. Wie weet heb je nog wel iets anders dan alleen maar hardnekkige Pfeiffer. En desnoods vraag je om een verwijzing naar de kinderarts, die kan je nog uitgebreider onderzoeken. :)

Lowl

Ik ben echt ZO boos nu zegt mijn moeder van ja je mentor heeft gelijk je stelt je vreselijk aan en mijn vader zegt ook dat ik overdrijf ik dus boos naar boven mijn vader: H? wacht eens ff enz.
Ik negeer het ik ben boos hoor ik hoef niet een van zijn idiote uitspraken aantehoren toen noemde hij mij een mogool  :'( :'(
Ik ben dit echt helemaal zat aan het worden net als of het al niet erg genoeg is iedereen jaagt me op ik voel me helemaal alleen iedereen haat me lijkt het wel en niemand wilt me geloven

Tesjex


Maar heb je in die 4 maanden geen bloedtest meer gehad op pfeiffer?
Dan is het toch ergens normaal dat ze nu een nieuwe test willen uitvoeren?
Het is natuurlijk niet gemakkelijk dat je ouders en je mentor niet willen geloven hoe je u voelt,
maar dat is misschien een reden om zeker een test te laten uitvoeren. Dan weet je toch wat je bloed aangeeft!

xk.

Tja, een bloedtest kun je wel doen.. maar grote kans dat er uit komt dat het virus nu uit je bloed is (is normaal na 3mnd, dan kun je alleen nog zien dat je het gehad hebt). En daarbij kan het dan ook zijn dat je ouders en school je helemaal niet meer geloven..
Dus dat een beetje dubbel denk ik?
Misschien kan de huisarts wel aan je ouders uitleggen dat de nasleep van pfeiffer wel echt langer kan duren.
Maar ik weet ook niet hoe je huisarts er over denkt, want dat is ook bij iedere huisarts weer anders.

Lowl

Grrr de onderbouw cordinator wou me spreken en guees what?
Ik moet nu volle dagen draaien  :'(
Morgen gelukkig de huis arts moet wel in mij eentje gaan want mijn moeder heeft ook een afspraak, en ik kom soms niet zo goed uit mijn woorden omdat ik het niet DURF te vragen enz..
Weten jullie misschien, waar voor ik moet bloedprikken (naast pfeiffer) of laten onderzoeken?
Ik kan mijn klachten wel ff opschrijven misschien heeft iemand van jullie wel medicijnen gestudeert  :o
of heet zo iets gehad waar het er op lijkt of heeft een vermoeden..

-Misselijkheid (regelmatig)
-Buikpijn (regelmatig)
- Hoofdpijn (regelmatig)
- Moeheid (regelmatig hoort bij pfeiffer dus dat is normaal)
- Pijn aan de ogen (regelmatig)
- Hyperfentileren bij het huilen ( Soms)
- Steken bij de longen (Soms)
- Steken bij de hersens (Soms)
- Benauwdheid (Regelmatig)
- Pijn op het borst ( Bijna regelmatig)
- Kortademig (Regelmatig eigelijk gwn altijd )
- Geen zucht compleet maken ( Ik kan niet diep ademhalen en het is altijd zo)
- Duizeligheid (Soms)
- Vaagheid (Altijd)
- Vergeet achtigheid (altijd)
- Spierpijn (Regelmatig)
- Zweten ( Soms)
- Keelpijn (Regelmatig)

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!
Xxxx  :-* :-*

Peetje

Je klachten lijken mij grotendeels op Pfeiffer nasleep te wijzen. Die benauwdheid kan eventueel van het hyperventileren komen, maar dat zou je na kunnen vragen.
Als je niet goed uit je woorden kunt komen bij de huisarts, schrijf dan niet alleen je klachten op, maar ook alles wat je verder nog wilt vragen. Als je gewoon vraagt of je bloed mag laten prikken op alles wat vermoeidheid kan veroorzaken, dan krijg je vanzelf een hele lijst mee. :) Heb ik zelf ook een keer gedaan en toen kreeg ik o.a. (behalve Pfeiffer) CMV, toxoplasmose, B12, Hb (bloedarmoede), bezinking en schildklier.
En vraag of je huisarts een briefje kan schrijven voor school dat je veel moet rusten.
Dat je moeder niet mee kan, heeft best nog wel een voordeel. Ze kan dan ook niet zeggen dat je je aanstelt. ;)

Laat je ons nog even weten hoe het is afgelopen? :)

Lowl

Ja, dat doe ik zeker  ;D
Maar ik hoop wel dat ze iets vinden in mijn bloed niet dat ik het leuk vind!
Maar dat ik dan wat meer rust heb want ik meot nu volle dagen draaien en dat kan ik gewoon niet aan.
Ik bedoel je kan liever iets hebben dan dat je niets hebt en alleen maar kwaaltjes hebt.

Ps. Ik heb ook steeds minder eetlust en soms eet ik de hele dag niet  :-[

Lowl

Ik wil dit nog ff kwijt  :-X
Ik ben vrijdag & vandaag niet zo aardig benadert door docenten..
Ze lijken allemaal wel boos op me  :(

Lowl

Reactie's graag  :D
Moet morgen naar de dokter hoor  :-[ en ik heb geen idee wat ik allemaal vragen moet of wat ik vermoed xD

Anne2020

Oke, maak er maar gebruik van dat je moeder niet meegaat! Vertel die dokter maar dat je je heel erg moe voelt + al die andere klachten. En inderdaad, laat je huisarts een briefje schrijven dat je niet die hele dagen kan volgen! Ik zal als ik jou was al die klachten opschrijven, en meenemen naar de huisarts. Als je dan zegt waar je allemaal last van hebt, dan kan hij/zij er ook niet echt omheen, dan wanneer je alles gaat opnoemen. Dan vergeet die dokter ook de helft. Jij moet gewoon vertellen waar je last van hebt, en dan gaat die dokter wel doorvragen enzo als het goed is. Maar je moet echt duidelijk maken dat je die schooldagen niet aankan, en je ouders enzo je niet geloven!

Je moet wel wat eten hoor, anders ga je je alleen maar beroerder voelen. Al eet je maar een beetje yoghurt of zo, iets wat makkelijk verteerbaar is. Ik heb soms ook tijden dat ik echt slecht eet, maar dat heeft bij mij soms met stress te maken, en soms kan ik er geen rede voor verzinnen!

Ohja, je moet je maar niks aantrekken van je docenten. laat ze maaar zeuren, en als ze vragen waarom je je huiswerk niet af hebt of zo, dan moet je het uitleggen, geloven ze het niet, dan niet. Zo denk ik er nu maar over. Je moet je niet druk gaan maken om anderen. Daar word je nog moeier van!

Succes morgen! En vertel alles gewoon!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Lowl

Bedankt, ik zal mijn best doen  :-\
Maar ik vind het zo stom dat ik volle dagen van mijn cordinator moet draaien echt belachelijk  >:(
Ik moest eerder met het bloedonderzoek enz komen want nu kan ik niet meer..

Peetje

Die verminderde eetlust herken ik wel. Als ik heel erg moe ben, heb ik ook totaal geen trek en gaat er met moeite een boterham naar binnen. Zoals Anne ook al zegt, is het wel belangrijk om toch te proberen om iets te eten, want anders ga je je alleen maar slapper voelen.

Enneh, we zijn hier bijna allemaal moe en kunnen dus niet de hele dag achter de pc zitten om af te wachten of jij misschien advies nodig hebt. Wie online is en je ergens mee kan adviseren, doet dat echt wel. Ik snap dat het frustrerend is als je niet weet wat je moet doen, maar boos worden omdat er niet snel genoeg iemand reageert, heeft geen zin en kost je bovendien alleen maar energie en die heb je al zo weinig. ;)