Ik ben het zat!!!!!!! (REAGEER ASJEBLIEFT!!)

Gestart door Lowl, 18 januari, 2010, 17:10:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xk.

Vreemd van je school.

Je klachten lijken idd gewoon op pfeiffer.
Hyperventilatie kun je nog verder laten onderzoeken, dan kun je misschien doorgestuurd worden naar een fysio waar je ademhalingsoefeningen kunt krijgen.
Heb ik zelf ook gehad daarvoor, ook tijdens de pfeiffer.
Daar gaat de hyperventilatie niet mee over, maar tijdens zo'n aanval ben je sneller weer op adem. In een zakje ademen helpt bij mij trouwens ook nog steeds heel goed.

Eten is idd erg belangrijk, anders worden de klachten natuurlijk ook alleen maar erger. Dan wordt je ook duizelig en voel je je nog moeer en slapper.

Bob_tails

Citaat van: Lowl op 25 januari, 2010, 17:33:52
Ik wil dit nog ff kwijt  :-X
Ik ben vrijdag & vandaag niet zo aardig benadert door docenten..
Ze lijken allemaal wel boos op me  :(


Probeer er boven te staan ;)
In delen tracht ik je verhaal te lezen en zal je nog een andere reactie geven,
zullen we zeggen,aan de staart :D

Maak er gebruik van dat je moeder niet meegaat.
Niet bang zijn, het gaat om jouw lichaam en alleen jij kent jezelf het beste.
Kom op voor jezelf
Je kunt het  ;) , hierdoor krijg je juist zelfvertrouwen,stapje voor stapje.  ;)

Bob_tails

Heb geen medicijnen gestudeerd maar doe dit zelf al een vijftal jaren,ook dankzij
onze complementaire arts die bovendien ook nog eens een website heeft waar
ik nogal eens aan het lezen ben. Ook al heb ik dit diverse keren gelezen.

Een arts mag ervoor geleerd hebben maar soms/vaak vraag ik mij af wat ze
eigenlijk leren!
Wij zijn degene die het ondergaan dus kun je beter spreken van:
"ervaringsdeskundigen."

Iemand gaf al tips waarom je mogelijk bloed kan laten prikken,van mij krijg je
ook nog een paar tips: de vitamines B1, B6, B12 en Foliumzuur
Belangrijk voor je zenuwstelsels, deze B's zijn samenwerkers
BSE ( bloedbezinking ) , ALAT , ASAT ( betreff. de lever )
vitamine D, schildklier o.a. TSH, FT4, en misschien T3
magnesium.

Je kunt ook een spiekbriefje maken, dat als je naar je huisarts gaat kun je dit vanaf je briefje opnoemen. Dit geeft jouw ook meer zelfvertrouwen.
Met Pfeiffer valt niet te spotten.
Veel medici zijn hiervan toch wel slecht op de hoogte.
Laat je door niemand opjagen, je hebt alleen jezelf ermee.
Het is jouw lichaam en jouw leven.
Daar ben je nog veel te waardevol voor?

Verder schreef je op 19 januari j.l. onder andere het volgende:
klachten:  steken bij hersenen, nekpijn, pijn aan de ogen.
Deze klachten heb ik elke dag wel.
Wil je dit wel in de gaten houden?

Het lichaam geeft vaak eerder klachten dan in bloedwaardes te vinden is.
Onthoudt dit en doe er je voordeel mee?.
Met Pfeiffer valt niet te spotten!!

Lowl

Bedankt, ik ga me nu aankleden om naar de huis arts te gaan  :)
En ik was laast al geprikt voor mijn schildklier en lever dus dat hoeft niet :P


ieriep

Naja, ligt eraan wat de uitslag daarvan was.
Als je lever eerst onstoken ofzo was is het wel handig om daar even opnieuw op te prikken.
In ieder geval kan je het altijd voor de zekerheid doen!

Bob_tails

Lowl, op dit forum zijn allemaal lieve mensen die je willen helpen,waaronder ikzelf.
Je staat er niet alleen voor.
Zoals ieriep al aangeeft, het ligt aan de uitslag daarvan.
Vraag ten alle tijden een kopie van de bloeduitslagen aan je huisarts of
assistente,dan heb je vergelijkingsmateriaal wanneer jij je naar voelt en
bij welke bloedwaardes jij je goed voelt.

Het gaat om jouw en het zijn jouw bloeduitslagen.
Leg een eigen dossier aan.
Zelf ben ik hiermee een jaar of vijf geleden mee begonnen,daarna eens op een
schildklier forum gelezen. Zoals eerder aangegeven,dan heb je vergelijkingsmateriaal bij waar jij je goed voelt en wanneer niet.
Wanneer een arts zegt,uw bloed is goed begin ik van binnen al te gniffelen,bij
wijze van spreken dan.
Een arts kan dit goed vinden maar wie zegt dat dit voor jouw goed is?

Zelfs huisartsen hebben soms/vaak moeite met het bepalen wat goed is en wat niet! En daar is de pati?nt niet mee gebaadt.
Ben reuze benieuwd hoe het gegaan is bij je huisarts.



Lowl

Nou het ging niet zo goed  :-\
Ik ben heel erg vergeetachtig nu en alles lijkt zo vaag dus ik kijk op de klok h? nog 5 minuten dacht ik
Dus ik ging naar mijn moeder die zij nog dat ik een uur de tijd heb.
Nou mijn moeder was druk bezig met haar zelf want zij moest ook naar een afspraak gaan ik kom binnen ff later: ooh hallo je bent een uur te laat  :-[
Naja niks aan te doen ik had ook mijn excuses aangeboden enz.
Nou ik vertel mijn klachten en zij schrijft alvast een bloedprik geval uit en ik vroeg ook of ze contact wou opnemen met mijn school arts omdat ik nu hele dagen moet draaien toen begon ik van zelf te huilen :l
Ik voelde me al niet goed maar ik moest van mijn moeder na mijn afspraak naar school gaan dus ik loop naar de tramhalte ik kan niet zo goed meer nadenken en denk: Zal ik mezelf alweer op de 2e plaats zetten?
Mhh de tram zegt het wel.
(Ik dacht dus als de tram richting naar mijn huis eerder komt neem ik die en als het niet zo is neem ik de tram naar school)
Nou die van thuis kwam eerder..
Dus ik nam die emaal thuis zie ik dat het 12 uur is en dat ik toch voor niks naar school gekomen zal zijn want ik zou dan om 1 uur ariveren en dan heb ik nog maar 2 uur les terwijl ik me niet lekker voel.
Ik dus mijn moeder opbellen om het te vragen zij helemaal weigeren ff later zegt ze toch: oke
Maar emaal thuis wordt dat mens boos op me  :-\
Omdat ik niet naar school wou/ging ik ben gwn te moe en moet nog voor 2 so's leren dit doe ik eigelijk ook ff met moeite ik wou het jullie gewoon ff laten weten  ;)

Nou ik ga morgen prikken want ik moet nuchter zijn.
Ciao  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Lowl

Citaat van: Bob_tails op 25 januari, 2010, 20:41:24
Heb geen medicijnen gestudeerd maar doe dit zelf al een vijftal jaren,ook dankzij
onze complementaire arts die bovendien ook nog eens een website heeft waar
ik nogal eens aan het lezen ben. Ook al heb ik dit diverse keren gelezen.

Een arts mag ervoor geleerd hebben maar soms/vaak vraag ik mij af wat ze
eigenlijk leren!
Wij zijn degene die het ondergaan dus kun je beter spreken van:
"ervaringsdeskundigen."

Iemand gaf al tips waarom je mogelijk bloed kan laten prikken,van mij krijg je
ook nog een paar tips: de vitamines B1, B6, B12 en Foliumzuur
Belangrijk voor je zenuwstelsels, deze B's zijn samenwerkers
BSE ( bloedbezinking ) , ALAT , ASAT ( betreff. de lever )
vitamine D, schildklier o.a. TSH, FT4, en misschien T3
magnesium.

Je kunt ook een spiekbriefje maken, dat als je naar je huisarts gaat kun je dit vanaf je briefje opnoemen. Dit geeft jouw ook meer zelfvertrouwen.
Met Pfeiffer valt niet te spotten.
Veel medici zijn hiervan toch wel slecht op de hoogte.
Laat je door niemand opjagen, je hebt alleen jezelf ermee.
Het is jouw lichaam en jouw leven.
Daar ben je nog veel te waardevol voor?

Verder schreef je op 19 januari j.l. onder andere het volgende:
klachten:  steken bij hersenen, nekpijn, pijn aan de ogen.
Deze klachten heb ik elke dag wel.
Wil je dit wel in de gaten houden?

Het lichaam geeft vaak eerder klachten dan in bloedwaardes te vinden is.
Onthoudt dit en doe er je voordeel mee?.
Met Pfeiffer valt niet te spotten!!


Je hebt wel gelijk ze kruiste die dingen aan!
denk je er toch niet over na om dokter te worden  ;)

Lowl

En iris, ja ze heeft ook de lever aangekruist enz.
Toch voor de zekerheid

ieriep

Ah oke!
Nou dan ben je wel lekker breed getest gelukkig:)
Ik ben erg benieuwd wat de uitslagen zijn!
Hopelijk krijg je zo snel mogelijk de rust die je nodig hebt.
Wat zei de huisarts eigenlijk over school, dat je zo veel moet gaan terwijl je het niet aankan?
En wat gaat ze eraan doen?
In ieder geval is naar de huisarts gaan volgens mij een goede stap geweest!
Ben benieuwd!
Heel veel succes!

Lowl

Bedankt iris dat is heel erg lief van je  ;D
Nou ja als de uitslagen binnen zijn en ik heb nog pfeiffer of iets anders neemt ze contact op met mijn school arts voor een medisch adficatie :P

xk.

#51
Mooi dat je zo uitgebreid getest word!
Wanneer krijg je de uitslag?

Anne2020

Inderdaad fijn dat je huisarts je serieus neemt!  ;) Helemaal niet erg dat je moest huilen, ziet je huisarts oook dat er echt wat aan de hand is, en dat je je niet aanstelt!

Ben benieuwd naar de uitslagen!

Succes iniedergeval!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Ervaring met bloedprikken doet een hoop. :P Je weet op een gegeven moment precies wat ze bij welke klachten aankruisen.
Fijn dat je huisarts uit zichzelf zo uitgebreid laat testen, dan weet je in ieder geval dat je serieus genomen wordt.

Lowl

Ik ben vandaag gaan bloedprikken.
8 buisjes vol  :o
Ik krijg de uitslag over een week, maar voro pfeiffer bloedprikken duurt toch 2 weken voordat je de uitslag krijgt??
Naja ik ben een beetje bang dat ik niks heb..
Dat betekent als nog volle dagen draaien (ik kom er nu steeds onderuit omdat ik de hele tijd afspraken heb xD MORGEN EEN VOLEL DAG ben benieuwd of ik het vol hou)
MAAR MIJN BEUGEL IS ER UIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ik weet dat dit niet op de forum thuis hoort maar ja.
Mijn tanden zijn best mooi geworden nog wel ff wennen  ;D
Zoals je kan lezen ging ik op en neer dit deed ik vandaag:
- half 7 opstaan
- niet eten en drinken
- bloedprikken
- naar school
- beugeltandarts

En ehh alles was ver weg van elkaar dus ik ben nu wel bekaf.

Maar ik maak me echt zorgen dat er niets in mijn bloed wordt gevonden dan blijf ik maar zitten met die rotklachten!

Lowl

Nou ik wou nog ff iets kwijt  ;)
nou het is een soort van vraag, ik word door pfeiffer ook onzeker, soms denk ik van: ze hebben misschien gelijk ik overdrijf misschien.
Maar ik wil heel graag dat de gevoel enz ook weg gaat er van en mijn cordinator maakt me zwart.
Maandag zei ze nog tegen me: Ja jij moet gewoon elke dag op school komen begrepen?
je mag niet thuis blijven je bent net zoals iedereen dus je moet gewoon komen (terwijl er 2 jongens bij stonden dus het lijkt nu net als of ik spijbel  :-\)
En vandaag zei ze: HE IK WIL WEL DAT JE NA JE BEUGELAFSPRAAK WEER OP SCHOOL KOMT BEGREPEN?
JE MAG NIET THUISBLIJVEN JE MOET NET ZO ALS IEDEREEN NAAR SCHOOL!
Dit deed ik niet want ik was pas om 3 uur klaar en dan is de school pas uit.

Anne2020

Bij mij duurde Pfeiffer een week geloof ik, al zat er ook vakantie tussen. Maar als ze 8 buisjes hebben geprikt, dan hebben ze je iniedergeval wel op veel dingen getest, en dat is mooi!

Oke, je moet wel echt wat eten hoor voordat je naar school gaat! Ik weet niet of je moet fietsen, zo ja, hoever? Maar, ookal fiets je niet, je moet wel echt wat eten en drinken. Je gaat je anders echt alleen maar slechter voelen.

Ik werd toen ik net pfeiffer had inderdaad ook 'onzeker'. Als ze maar vaak genoeg tegen je zeggen dat je je aanstelt, ga je het vaak vanzelf geloven. Toen ik zo vaak bij m'n huisarts ben geweest, en hij telkens zei dat ik niks mankeerde, toen kreeg ik ook het gevoel dat ik mezelf echt aanstelde. Ze praten het je echt in! Ookal zeggen je ouders/ coordinator dat je je aanstelt, je moet je er echt niks van aan trekken! Jij voelt je toch beroerd? Jij bent toch moe? Zij weten niet hoe dat voelt, en dat hoeft ook niet, maar ze moeten er wel begrip voor hebben. Na al dat geruzie met mijn ouders over het ziek zijn, heb ik een soort van 'weerstand' opgebouwd. Ookal zou een schoolcoordinator tegen me zeggen dat ik me aanstel, dan zou ik nu gewoon recht in zijn/haar gezicht kunnen zeggen wat IK er van vind, en dat ze het maar uitzoeken. Aan zulke mensen moet je niet eens energie verspillen. Ik weet het, het klinkt nu misschien wel makkelijk. Ik loop dan ookal 2 jaar met pfeiffer rond, en heb al heel veel van die rotopmerkingen gehoord, maar geloof me, op een gegeven moment zie je in dat je gewoon voor je eigen mening uit moet komen. Vinden zij wat anders, dan vinden ze dat maar. Ik weet nog wel dat ik net Pfeiffer had, en weer op school kam. Een vriendinnetje zei toen meteen:'Anne, rot maar op met je pfeiffer, we geloven je toch niet, je stelt je gewoon aan'. Ik weet nog wel dat ik meteen in huilen uitbarste. Echt verschrikkelijk vond ik het om te horen. Als iemand nu zoiets tegen me zou zeggen, dan komt het hard aan, maar dan heb ik wel gewoon het lef om er wat tegenin te brengen, als dat nodig is.

Ik snap dat je bang bent dat er niks uitkomt, omdat ze je dan niet geloven. En ook ik heb nog steeds bij elk onderzoek wat ik doe bij de dokter, wat als er niks uitkomt? Ik denk dat dan de beste oplossing is dat je maar weer gewoon terug gaat naar de dokter, en dat zij je misschien kan doorsturen naar een kinderarts of zo? Vonden je ouders het eigenlijk wel goed dat je naar de dokter ging? Heb je de afspraak zelf gemaakt of niet? Als zij de afspraak voor je hebben gemaakt, zien ze ook wel ergens in dat het zo niet langer gaat denk ik.

"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Lowl

Bedankt anne voor je steun  :D
maar ik ben hartstikke moe nu en ik moet nog leren voor 2 grote pw's over 4 hoofdstukken  :-\
en moet van mijn moeder alles klaar hebben om 7 uur :S

Peetje

Het is inderdaad geen wonder dat je onzeker wordt als anderen je steeds weer vertellen dat je je aanstelt, terwijl je nog steeds zo ontzettend moe bent. Het went, en je zou je er niks van aan moeten trekken, maar dat is stukken makkelijker gezegd dan gedaan. Van buitenstaanders kan ik er inmiddels wel tegen, maar als ik zo'n opmerking van familie krijg, ga ik nog steeds over de rooie. En dat na bijna 3 jaar!

Zoals Anne ook al zegt, probeer wel wat te eten en te drinken, anders is het geen wonder dat je je slap voelt. Ik weet dat je nuchter moest zijn voor het bloedprikken, maar ik hoop dat je daarna nog wel wat hebt gegeten?
De meeste eenvoudige bloedtests, zoals bezinking en leverfunctie enzo zijn er na een paar dagen, maar virustests duren inderdaad meestal langer. Niet alle ziekenhuizen kunnen die test zelf uitvoeren, dus dan moet het doorgestuurd worden, wat voor vertraging zorgt.

Lowl

Ik heb ook nog een vraag wat houd CMV precies in want ik ben daar voor ook geprikt  ???

Anne2020

Ik had eigenlijk het virus CMV in plaats van Pfeiffer. Maar ik zeg eigenlijk altijd op het forum en ook in het openbaar dat ik Pfeiffer heb gehad, anders snappen mensen er al helemaal niks meer van. Het is al moeilijk uit te leggen, en als je dan met zo'n naam als cytomegalievirus (CMV) aankomt, kijken mensen je al snel raar aan.

Maar, CMV is eigenlijk gewoon een 'broertje' van Pfeiffer. Het geeft ongeveer dezelfde klachten. Het is alleen een ander virus. Ze zeggen dat CMV wel weer terug kan komen (actief kan worden), en Pfeiffer niet, maar ook dat is niet waar. Hier op het forum zijn aardig wat mensen, die 2 keer Pfeiffer hebben gehad.

Succes iniedergeval!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Lowl

Ik voel me niet zo goed vandaag dus morgen stort ik zeker in maar ik heb een probleem ik ga morgen met mijn bff dat ik ZO lang niet gezien heb winkelen en bij de mac eten maar het probleem is ik ben te moe en ik ben zo en zo al te moe om een dag morgen vol te houden dus ik denk laat ik maar uitslapen s'ochtends dan is de probleem: mijn cordinator wordt boos, dan moet ik na schooltijd woordenschat toets inhalen en ze haalt me op bij mijn school dus wat moet ik doen  :'(

Lowl

reageer asjeblieft ff snel pc moet uit  :-[

Peetje

Meid, we zitten echt niet allemaal constant achter de pc te wachten of jij advies nodig hebt. Ik snap best dat je graag advies wilt, maar dat kun je op deze manier niet afdwingen. :)

Je houdt school al bijna niet vol, dan is een dagje winkelen al helemaal uit den boze. Je kunt ook met je vriendin afspreken dat jullie het thuis gezellig maken. Pfeiffer betekent helaas prioriteiten stellen en compomissen sluiten. Dus bijvoorbeeld thuis op de bank een DVD kijken in plaats van naar de bioscoop gaan.
School inruilen voor een middagje winkelen kan natuurlijk niet, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel. Ik zeg niet dat je nooit iets leuk mag doen, maar er zijn andere dingen die ook belangrijk zijn, zoals school. :)

Tesjex


Peetje heeft hierin zeker gelijk, voor je pfeiffer, cvs.. je moet er gewoon kei veel voor laten!
En als het een goede vriendin is dan begrijpt ze dat en dat vindt ze dat helemaal niet erg
om een namiddagje winkelen in te ruilen voor een namiddag thuis dvd zien ofzo! Je moet nu eenmaal je grenzen stellen in deze situatie!
En zeker in het geval als je in de fase van pfeiffer zit, doe het echt heel rustig dat je er vanaf geraakt!!
Je moet nu eenmaal naar school dus dat betekent energie sparen op andere momenten!


Tot slot, op dit forum moet je inderdaad wel geduld hebben, het is niet omdat jouw pc uit moet dan een van ons op de pc zou zijn en dan al kan antwoorden. Het blijft een forum..geen chat!  ;)

xk.

En.. wat heb je gedaan?
Naar school of met je vriendin winkelen?

Misschien kun je zulke dingen beter in het weekend afspreken.
School is wel echt belangrijker hoor.

Lowl

#66
Naar school gegaan natuurlijk was wel heel erg vermoeiend.
Maar ik heb wel wat gegeten met mijn bff bij een restaurantje bij mij in de buurt  ;D

Lowl

Ik zou zo en zo naar school gaan alleen wou ik de 1e uur uitslapen wat normaal gesproken altijd mocht.
Maar ik ben dus de hele dag op school gebleven en met die vriendin bij mij in de buurt wat gaan eten en bij mij thuis een dvdtje kijken ;p
Alleen vandaag heb ik dus een probleem gehad  :-\
Ik kreeg een pw over hoeken (wiskunde) ik ben zo en zo slecht in wiskunde en ik was pas net aan die hoofdstuk begonnen en wist nog niet hoe ik met een geo driehoek hoeken moest meten, dit wist mijn docent ze is tevens ook mijn cordinator.
Dus ze laat me het gewoon maken ik had echt geen flauw benul wat ik moest invullen  :'(
En toen ik het inleverde begon ze te glimlachen en zei; Zo zo dat komt er van h? als je gaat uitslapen en afwezig bent het niet niet mijn probleem  ;D
DIT MAAKTE MIJ ZO BOOS  >:(
Wth ze haat me nu gwn omdat ik pfeiffer heb net als of ik er om VROEG?

xk.

Je docent haat je vast niet omdat je pfeiffer hebt.
Misschien had je het voor de tijd met haar kunnen overleggen, dat je hem misschien een andere keer zou kunnen maken.
Of voor de toets nog wat extra uitleg vragen. Op de middelbare school waar ik op zat, hebben ze daar nog nooit een probleem van gemaakt.

Lowl

Citaat van: xk. op 03 februari, 2010, 18:43:09
Je docent haat je vast niet omdat je pfeiffer hebt.
Misschien had je het voor de tijd met haar kunnen overleggen, dat je hem misschien een andere keer zou kunnen maken.
Of voor de toets nog wat extra uitleg vragen. Op de middelbare school waar ik op zat, hebben ze daar nog nooit een probleem van gemaakt.
Doen ze ook niet bij mij alleen dat mens wel :l

Lowl

EN ik ben heel erg moe ik draai nu halve dagen en maandag weer hele dag  :-\
de bloed uitslagen zijn nog steeds niet binnen en ik kan echt niet meer..

Lowl

Ik maar hopen dat de bloedslagen binnen zijn (het zou binnen een week binnen zijn dat is dus vandaag maar het is NOG niet binnen) maar ik ben echt zo bang dat ik niets heb ik begin er helemaal van te trillen.
Ik ben gwn te moe en ze begrijpen het nu al niet dat ik pfeiffer heb?
moet je na gaan als het uit mijn bloed is!
een nasleep boeit hun al helemaal niet..
Ik ben echt zo bang  :'(
ik HOOP dat ik het nog in mijn bloed heb want dan kan ik een beetje uitrusten want nu krijg ik weinig rust en ik voel me echt niet lekker..

Xxxx lowl

Lowl

De uitslagen zijn binnen de huisarts zou 2 uur geleden moeten bellen nou heeft ze het nog steeds niet gedaan..
Ik begin me echt zorgen te maken stel je voor dat het uit mijn bloed is? nog meer gezeur aan mijn hoofd dan ben ik gwn verdoemt als het uit mijn bloed is  :-\
Mijn broer doet nu ook heel irritant er over enz ( de gewonelijke van jaja zogenaamd pfeiffer enz)
Ik ben echt zo bang voor die uitslagen x.x

ieriep

Denk je dat ze nog gaan bellen of hebben ze ondertussen al gebeld?
Ik denk dat ze anders morgen bellen.
In ieder geval pakte m'n moeder er altijd een briefje bij om alles op te schrijven, want onthouden is best moeilijk.
Zeker als je de betekenissen niet kent.
(Nu nog maar voor je hopen dat er uitslagen positief zijn zodat je beter geloofd wordt!)

Lowl

Iris, ik ben bang van niet.
Het is negatief..
Ik kom alleen ijzer tekort en ik heb een maag infectie (holobakster bacterie ofzo?) daar door ben ik waarschijnelijk zo moe..
Ik moet nu zeker hele dagen draaien en moet het maar over mezelf laten heen lopen  :-\

Peetje

IJzertekort (oftewel bloedarmoede) kan inderdaad ook flinke vermoeidhiedsklachten geven. Het goede nieuws is dat dat met ijzerpillen op te lossen is. Heb je die ook gekregen? En wat gaan ze aan die infectie doen?
Jij ziet deze uitslagen als negatief, maar er zijn maar liefst 2 dingen gevonden die je vermoeidheid kunnen verklaren. In mijn ogen is dat dus helemaal niet negatief. Het zou stukken erger zijn als er helemaal geen afwijkingen gevinden waren, vind ik.

Lowl

Dit betekent voor mij hele dagen draaien peetje.  :'(
En ik ben heel erg moe ..

Lowl

Nou, heeft iemand misschien meer info voor me over helobasker bacterie en bloedarmoede???
zou ik halve dagen kunnen draaien zodat ik rust krijg?? of mag zoiets niet???

( je moet het heel stren bekijken want de school arts is hartloos ze wou ook dat ik volle dagen ging draaien toen ik pfeiffer had)

Anne2020

Ijzertekort is wel op te lossen met ijzerpillen, alleen je moet de oorzaak wel wegnemen. Want zodra je anders stopt met de ijzerpillen kan het net zo hard weer terugkomen als de oorzaak niet weggenomen is. Ijzertekort kan verschillende oorzaken hebben, moet je maar even op google kijken. Hieronder heb ik een lijstje gevonden op internet met ijzerrijke voedingsmiddelen. Die kan je iniedergeval meer gaan eten, als je dat nog niet doet  ;).

IJzerrijke producten zijn: vlees, vis, schaal- en schelpdieren, peulvruchten, noten, brood, gedroogd fruit en groene groenten. Organische ijzerverbindingen die in dierlijke producten worden aangetroffen worden beter opgenomen dan anorganische ijzerverbindingen. Deze anorganische verbindingen komen voor in plantaardige voedingsmiddelen zoals groenten, granen en noten. Voor een hogere absorptie van ijzer is het aan te raden om dierlijke producten te gebruiken. Voor vegetariers is dit niet mogelijk. Zij zijn dan ook aangewezen op plantaardige producten en/of een voedingssupplement.

Je zou inderdaad halve dagen kunnen draaien. Je huisarts zou een brief kunnen schrijven naar school met de waarschijnlijke oorzaken van je vermoeidheid en kunnen aangeven dat het beter voor je is om halve dagen te volgen.

Wat zeiden je ouders eigenlijk van deze uitslag? Moet je nog terug naar de dokter? Want wat Peetje ook vraagt, wat gaan ze doen aan je maag infectie? Daar zul je toch ook iets voor moeten krijgen?!

Ohja, ookal is de pfeiffer uit je bloed, je kan nog steeds heel erg moe er van zijn! De nasleep van pfeiffer kan heel lang zijn heb ik gemerkt, dus het is helemaal niet zo dat wanneer het uit je bloed is, je ook meteen genezen bent.

Verder, je weet nu dat je een ijzertekort hebt, en een maagbacterie, dus nu kunnen je ouders iniedergeval niet meer zeggen dat je 'niks' mankeert. Je moet je echt niks aantrekken van je broer, dat kost je zoveel energie als je je om iedereen druk maakt. Mijn zusjes zeggen ook vaak dat ik me aanstel, maar ik reageer er maar niet eens meer op. Ik weet dat het heel moeilijk is om je ouders duidelijk te maken dat je iets mankeert, en dat ze je geloven.. Bij mij maken ze al 2 jaar van die opmerkingen, en geloof me, ook ik heb het vrij vaak helemaal gehad. Ik word ook elke keer weer helemaal de grond ingeboord, en dan kan ik daarna ook 1,5 uur huilen.. De dag erna gaat het meestal wel weer enigsinds, en moet je je maar laten afleiden door je vriendinnen of zo. Even aan iets anders en iets leuks denken. Of ga even lekker muziek luisteren, dat doe ik ook wel. Als je nog vragen hebt moet je ze maar stellen!

Ik zal morgen of zo wel even kijken als ik tijd heb wat die helobasker bacterie inhoud, want ik moet nu verder met geschiedenis leren!  :-\
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

#79
Heeft je huisarts je geen informatie gegeven?
Bloedarmoede is vrij bekend, maar die bacterie zegt mij ook niks. Bovendien is het nog altijd je huisarts die je indien nodig medicijnen voor moet schrijven.

Edit: Kijk eens wat ik bij toeval tegenkwam op Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Helicobacter_pylori