Ik ben het zat!!!!!!! (REAGEER ASJEBLIEFT!!)

Gestart door Lowl, 18 januari, 2010, 17:10:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob_tails

gefeliciteerd met je vader Lowl
en jij...sterkte lieve meid
ondertussen kots ik ook van ned.artsen!


MSamantha123

nou nog gefeliciteerd!
hield je het wel een beetje vol of was je helemaal kapot 's avonds?
ik heb echt een terugval.. zwaar klote..
ik ben moe na 1-2 uurtjes tv kijken of computeren of samenvatten..
gelukkig heb ik toetsweek dus hoef ik maar heel kort naar school.
sterkte everyone!

Lowl

Bedankt allemaal :D
Naja ik hield het niet echt vol :$. Zat echt half aan het slapen XD
Ben trouwens dit week heel erg moe geweest ;l als ik thuiskwam (vandaag ook) ging ik slapen en toen eten en toen slapen  :P
Naja heb nu wel kei veel hw  :-\ OOHJA! Naja zoals jullie (misschien) weten sluit ik niks uit dit was voor mij te gek van woorden maar een (soort) van sjamaan kwam naar mijn oma toe voor een sessie.
Naja het ging er vooral om of je 'geelzucht' ( ook andere kwaaltjes maar vooral 'geelzucht) hebt of niet. Dus je moest nuchter komen (s'ochtends). Ik was er eerlijk gezegt er op tegen.. uiteindelijk liet ik me overhalen omdat (bijna) iedereen het deed. (geen groepsdwang, want het is best intressant) Het ging zo:

Hij pakt een naald en zet het onder een vuurtje. Toen smeerde hij wat olijfenolie op mijn nek (klein plekje helemaal mijn achternek) en toen (ja je ziet het al aankomen) ging hij heel snel met die naald er op. Als het siste had je een kwaal. Naja bij mij siste hij. (bij mijn neefje enz die het niet hadden hoorde je: taktak.) MAAR toen kwam iets walgelijks als je het mij vraagt... HIJ SPUUGDE er op. en zei ondertussen woorden die ik niet kon verstaan. En toen gingen mijn armen (elk 1x) en toen mijn benen toen was het klaar er was niet eens een litteken O.o
Het leek gwn op een klein muggenbultje/puist XD
Maar toen hoorde ik dat ik niet mag douchen -.- 3 dagen lang!
Naja ik een beetje staan vloeken... zometeen stonk ik nog 1 uur in de wind ;p
Maar dat was niet zo ;a

Deze zondag ga ik ook (volgende week ook, dan is de sessie afgelopen en zal ik geen last meer krijgen van die kwaal) Je hoeft hem niet te betalen, als je dat wel wilt is het koste op eigen keuze.
Ik kan eigenlijk niet wachten (vooral omdat ik weer eens wat tijd doorbreng met mijn famillie, oma enz..)

MSamantha123

okee het klinkt.. tja geheimzinnig, spannend, zoiets!
maarreh wat helpt het dan?
de kwaal is over, oftewel je pfeiffer?
nouja beterschapjes !

Lowl

Naja ik merk het eigenlijk niet echt maar aan de andere kant weer wel. Maar ik ben de laatste tijd veel duizeliger O.o toen ik de trap opliep viel ik er bijna van af ;s dus ik ga ff rusten

Lowl

Ik heb lang niet gepost denk ik ;p
Ik ging vandaag bij gym in het hamster rat (bij een speeltuintje) toen draaide naomi er keihard aan (de hele tijd) toen zei ik stop, maar toen deed ze het nog harder en viel ik met mijn gezicht op dat ding ;l toen voelde ik het langzaam afremmen en de rest kan ik me niet meer herieneren, ik had geen pijn ofzo. toen ik vroeg of ik wel bij bewustzijn was zei ze: 'misschien' dat is ook lekker.... nou ik was heel erg duizelig en had hoofdpijn en kon me niet herieneren wat er gebeurde nadat ik viel. En ik had ook een soort van pijn in mijn benen ze waren best slap, toen ik naar de tramhalte liep ging ik wel 2x door mijn knieen ;s.
emaal thuis moest ik w8en op mijn ouders en toen was dat huis artsen post al dicht.. nou mijn moeder gaat me voor de zekerheid om de uur wakkermaken dat leek ons wel de beste. verkomen is beter dan genezen..
Op 24 juli (ongeveer, niet eerder in ieder geval) wordt ik 1 dag opgenome en krijg ik laxeermiddel .. niet eten dus :P en ook niet stevige dranken alleen thee etc.. en dan krijg ik de volgende dat een maag ensclopie+darm.

Lowl

Zo, ik heb een tijdje niet gepost.. Morgen moet ik naar het ziekenhuis (Heb er totaal geen zin in) 1 nachtje slapen, en de volgende dag een gastroclopie en een gewoone ensclopie. Voel me nog steeds slecht, ik hoop dat ze iets ontdekken (zoals ik altijd hoop..) tsja.. Wou het ff laten weten.
Groetjes,
lowl.

Bob_tails

Oh ja,dat is waar.
Heel veel sterkte Lowl, weet dat er aan je wordt gedacht. ;)

groetjes

Peetje

Ik hoop het met je mee. :)
Gaat het lang duren voordat je de uitslag krijgt?

Lowl

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :D.
Peetje @ Als het goed is na de ensclopie, behalve als er onzekerheden zijn of er een poliep is opgestuurt.  :P
Geen zin in morgen  :-[ Naja ik moet maar eens slapen
Ik hou jullie op de hoogte :)
Groetjes,
lowl. :-*

Bob_tails


Lowl

Nou niet zo best :S. In het ziekenhuis kreeg ik laxeermiddel maar bij de 3e slok moest ik overgeven. Dus moest ik aan de sonde. Nou mens had te dikke slangetje gepakt, 4 bakken vol overgegeven. Ik was helemaal trillerig geworden en begon rode, paarse vlekken op mijn gezicht te krijgen. (hele kleine maar heel veel er van) en toen lukte het eindelijk met een dunnere slangetje. Dus ik zat de hele tijd aan de sonde, slapen lukte natuurlijk niet omdat het heel ongemakkelijk sliep en diaree kreeg ik ook niet echt en als ik net in slaap viel kwam er een zuster om het te verwisselen  :-\
Uiteindelijk mocht de sonde er uit om 11 uur s'ochtends. Toen kon ik ff normaal douchen etc. Toen werdt ik naar beneden gebracht waar de ensclopie plaatsvind enz. Zijn ze de verdoving zalf op mijn hand vergeten dus toen moest het zonder (het was niet zo pijnelijk)  nou weer aan een slangetje vast.. echt super irri. En toen werdt ik wakker, heel veel pijn in mijn keel barstende hoofdpijn en ik kreeg gwn geen pijnstillers ofzo. En ik moest van hun drinken maar het deed teveel pijn  :-[ dus gingen ze de infuus er in laten en inplaats van dat narcose spul, vloeistof gebruiken. Zodat ik genoeg vocht krijg. Dus ik was de hele tijd vast aan slangetjes, en toen kwam mijn dokter en die zei dat hij niks raars kon vinden en om 2 augustes een bel afspraak want hij heeft een hap van de bekleding van mijn darm genomen ( Ik weet niet wat ik er van moet denken ik wist ook niet dat ik een gastroclopie kreeg, dat hoorde ik pas bij de narcose arts en ook niet dat ik werd opgenomen enz) dus hij is hartstikke stikiem. Ik mag hem tot??l niet. Het was een en al drama in iedergeval ben nu best bang voor het ziekenhuis :$

Bob_tails

Tsjonge jonge Lowl, wat heb jij het voor je kiezen gehad.
Was dit soms in het AMC?
Dat je nu angstig bent geworden voor een ziekenhuis,kan ik
mij levendig voorstellen.
Verwerk deze ervaring eerst maar eens...

Wens je ongelooflijk veel sterkte en weet dat er door iemand
aan je gedacht wordt.  ;)

groetjes

Lowl

Ja het was in de amc ;p Ik heb nog steeds het gevoel dat het slangetje nog in mijn keel zit, gelukkig voel ik me vandaag wel wat beter kan nog niet veel drinken dan krijg ik namelijk pijn. En eten lukt ook nog niet zo goed :) ook al heb ik honger, kleine portie's en geen kip,vlees en alle dingen die moeilijk te verteren zijn dat is wel jammer ik hunkerde in die 2 dagen echt naar wat stevigs te eten :$.  Gisteren als ik me ogen dicht deed leek het wel net als of de houder van de sonde naast me stond en net als of ik nog in het ziekenhuis was enz... gelukkig heb ik dit niet meer!. Mijn bff was eergisteren langs gekomen (toen ik opgenomen werdt dus) en dat maakte het eigenlijk allemaal veel beter, als zij er niet was zou ik me waarschijnelijk nog rotter gevoeld hebben. Ik raak echt geirriteerd als ik aan al die slangetjes denk ;x.
Ik wil het echt nooit meer meemaken.. ik hoop dat het IETS oplevert! mijn dokter zei dat er niks aan de hand was maar hij had toch voor de zekerheid een hap van mijn darmbekleding genomen ( ik weet niet wat ik er van moet denken want die dokter houdt wel meer verborgen ik wist namelijk niet dat ik opgenomen werdt enz.. dit kreeg ik later van de narcose arts te weten :S) Op 2 augustes krijg ik in iedergeval de uitslag daarvan ik hoop echt dat het niet voor niets was dan is dat het enige lichtpuntje in deze hele ervaring  :'(

Bob_tails

Wat fijn dat je buurvrouw op bezoek is geweest.
Zou bijna geneigd zijn te zeggen dat dit alles een traumatische ervaring
voor je is geweest.
Je wil dit nooit meer meemaken.
Prima toch want alleen jij bepaalt dit hoor Lowl,niet iemand anders! ;)

Nu nog ca.tien dagen wachten op de uitslag.
Dan duurt wachten lang h?.
Hopende dat die nare beelden snel zullen verdwijnen Lowl.
Sterkte meiske en groetjes


Peetje

bff is toch best female friend? Ik kan op mijn leeftijd al die uitdrukkingen niet meer bijhouden. :P Hartstikke fijn dat je vriendin er voor je was, dat kun je op dat soort momenten inderdaad wel gebruiken.
Op zich fijn dat ze geen problemen hebben gezien, maar eigenlijk ook wel jammer dat ze niks gevonden hebben. Ik vermoed dat ze dat hapje uit de darmbekleding hebben genomen om het toch nog wat beter te kunnen onderzoeken. Tenslotte heb jij behoorlijk last van je darmen en dat moet toch ergens vandaan komen.
Die pijn in je keel wordt wel langzaam minder. Je keel is geirriteerd doordat dat slangetje erin heeft gezeten en dat moet nu even rustig genezen. Dat het je ook als je onder narcose bent geweest, dan heeft er ook iets in je keel gezeten. Het is zwaar irritant, maar het gaat wel met een paar dagen over. :)

Lowl

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!. Ik heb nog steeds buikpijn en soms wat erger.. en nog steeds bekaf (ook al doe ik weinig tot niets :S). Ik heb nagedacht, ik denk dat ik maar moet gaan afvallen. Dat wordt wel moeilijk omdat mijn lever teveel vet op slaat dus dat is ook een rot feit :$. Bff= best friends forever, Maar het verschilt wel eens eigenlijk ;p . Ik ga maandag aan de slag met het Sonja bakker dieet: kinderen en tieners. En dan ook nog af en toe zwemmen.. Ik hoop dat ik niet te moe wordt :).
Groetjes,
Lowl.

Roosje!

halle lowl,

hartstikke balen voor je hoor! Maar je bent echt niet de enige die dit heeft. Zelf heb ik ook al ca. 5 maanden last van pfeiffer ( en verstoorde leverfunctie, te weinig bloedplaatjes etc.), natuurlijk is het hee vervelend. Ook omdat niet iedereen je altijd gelooft en zo.
Maar in plaats van 'bij de pakken neer te gaan zitten', probeer ik juist zo vrolijk mogelijk door te leven. En niet overal zo'n drama van te maken. Verder gewoon heel veel rust houden & aan je klas goed uitleggen wat je hebt. Dat het per dag heel erg kan wisselen hoe je je voelt.
Ik wens je veel succes en ik hoop dat je snel weer lekker in je vel zit (en lichaamlijk ook opknapt natuurlijk)!
Groetjes roos

Lowl

Bedankt roos, maar ik bedoel niet het hele pfeiffer gebeuren! XD. Ik had zo en zo al problemen met me lever toen ik 8 was. En ik heb ook op dit moment hepitatis b ofzo ;p ook iets met je lever.
Ben net klaar met het sporten (niet veel maar wat, gwn ff 30x op en neer met het buikspier toestel, 200x gesprongen met touwtje springen ff een comprimse want ik weet nog niet op wat voor sport ik wil)
Dus ik ga maar ff douchen :P
Doeg Xxxx

Lowl

Zo mijn moeder werdt net gebelt ik heb een darm bacterie. weer aan de antibiotica. Grappig mijn dokter verzekerde me dat hij 100% zeker is dat er niks met mij aan de hand is en dat ik liever de ensclopie niet kan ondergaan omdat het toch voor niets is. Nou de tegendeel is bewezen ben er best blij om want (hopelijk) heb ik geen buikpijn meer na de antibiotica.

Peetje

Goed dat er iets gevonden is! Ik ga voor je duimen dat je na de antibioticakuur van de buikpijn en andere darmellende af bent. :)

Lowl

Zo een nieuwe update! de antibiotica kuur werkte, naja dat dacht ik dan. Ik heb sinds kort weer bloed bij mijn ontlasting, en heb weer buikpijn. voor de rest heel erg moe dus het sporten ligt ook op een laag pitje. Oohja ben in totaal 5 kilo afgevallen in een maand ;p

xk.


Lowl

Nou mijn voorspelling komt uit, antibiotica kuur lukte niet. heb nog steeds darm bacterie nu behandeld 2 weken lang 16 pillen vaak afwezig geweest, vandaag 1e dag terug op school veel in te halen ben nu al te moe voor morgen maar alles moet ingevoerd worden dus .. ik heb het moeilijk ik wil het liefst morgen thuis blijven.

bartluijten

Ik wil je graag steunen door een link te delen naar een website die vol staat met tips vanuit lotgenoten. Ik hoop dat je hier de gouden tip tussen kunt vinden die er voor zorgt dat deze ziekte dragelijker gaat worden. De website is https://www.mijnklachtenassistent.nl/symptomenzoeker/120285/pfeiffer-ziekte-van

Peetje

Dank voor de link, maar dit topic is uit 2010, dus ik denk niet dat topicstarter dat nog gaat lezen. :)