Hoofdmenu

Hallo!

Gestart door Ijsjuhh, 14 januari, 2010, 08:57:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ijsjuhh

Hai! Ik ben Ijsjuhh, ben 24 en heb sinds een maand Pfeiffer. Althans, ze hebben bij mijn bloedtest positief getest op pfeiffer, en op dat ik het al gehad heb :P

Maargoed, ik ben nu al 6 kilo afgevallen, wat komt denkik omdat ik heel erg let op wat ik eet. (geen vet) Anders krijg ik steeds pijn onder mijn linkerrib zegmaar. Er zit daar ook iets van een bolletje wat ik in kan drukken? De laatste dagen is de pijn echt veel veel erger, heb de huisarts gebeld, en daar mag ik maandag pas naartoe!

Ik ben zo gefrustreerd, want het doet echt heel erg zeer. Hebben jullie hier ook last van gehad?

Bedankt :)

Marcus

Even een andere vraag Ilsjuhh waarom hebben ze je getest op Pfeiffer waar had je last van? Ze testen ze meestal niet voor de lol.
Hebben ze positief getest op actief Pfeifer of alleen op het feit dat je het ooit gehad hebt?

Mijn huisarts heeft tegen mij gezegd dat ik niet te vet moest eten en gewoon moest kijken of ik ergens trek in had.
Ik heb nog gewoon trek in vet dus ik eet het gewoon.

Je moet met vet voorzichitg zijn vanwege je lever. Pfeifer zit onder andere ook op je lever. Maar wat jij beschrijft is waarschijnlijk niet je lever, aangezien die rechts zit.

Waar je last van kan hebben is onstoken lymfen. Al lijkt me die plek die je beschrijft opzich ook onlogisch aangezien lymfe knopen vooral onder je oksel zit en in je hals en lies. Maar er lopen aan de linkerkant wel lymfenbanen, zou kunnen dat je daar last van hebt.
Al gaat het bij mij altijd in een week over en doet het niet heel veel pijn.

Kortom ik weet het ook niet zeker,i en als ik jouw was zou ik gewoon lekker eten waar je zin in hebt!

Ijsjuhh

Ja ik heb een beetje gegoogled, en ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk mijn milt is. Ik heb helemaal nergens trek in de laatste dagen, alleen zin om te slapen, buikpijn en misselijk.. :(

Ik was naar de dokter gegaan omdat ik ontzettend last had van mijn keel spontaan. Zij besloot een pfeiffer test te gaan doen, en daaruit kwam dat ik het idd heb.. en wat vreselijk baal ik daarvan! Ben 24/7 moe..

Marcus

Ja het is niet leuk in iedergeval! Mischien heeft je huisarts nog een (telefonisch) spreekuur? Dat je zijn haar mening kan horen.
Je milt zou het kunnen zijn die zit inderdaad links en heeft inderdaad ook nog wat met je lymfen te maken. Ik heb alleen 1 maar! ik weet niet precies waar je dat bobbeltje voelt maar je milt zit volgens mij achter de maag, dus ik weet eigenlijk niet of je hem wel kan 'voelen' van af de zijkant. En je hebt ook buikpijn en je bent misselijk...  Maar goed buikpijn kan door 101 verschillende dingen veroorzaakt worden. Hoeft dus niet eens samen te hangen met Pfeiffer.

Hoelang heb je het eigenlijk al? (dat plekje)

Sterkte!