Niet-actieve pfeiffer en werk-vraagjes

Gestart door Linnie, 08 januari, 2010, 00:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linnie

Hallo,

Ik ben Linnie, 24 jaar oud en werk fulltime.
In oktober ben ik erachter gekomen dat ik pfeiffer heb gehad. Aan de hand van mijn klachten en het feit dat ik een geringe leverfunctie stoornis had, vermoedde de arts dat de actieve periode in augustus/september was. Op het moment van de bloedtest was de pfeiffer dus niet meer actief.
Ik ben vanaf oktober halve dagen gaan werken en doe dat nu nog steeds. Ik weet dat het per persoon verschilt hoe lang je last kan hebben van de pfeiffer. Maar wat is een beetje gemiddeld voordat je weer normaal fulltime kan werken?
En ik vraag me af hoe lang een actieve pfeiffer periode kan duren. Zijn er mensen die heel lang achter elkaar actieve pfeiffer hebben? Ik zal ongetwijfeld meer vragen hebben, maar dat schiet me nu even niet te binnen..

Groetjes, Linnie

ieriep

Hoi!
Ja, ik zit wel een beetje in de andere leeftijdscategorie, ik ben nl. 16 jaar oud.
Het gemiddelde dat je weer beter bent verschilt zo erg bij iedereen. Daarbij zit je er nog mee dat als je te snel weer fulltime gaat werken het je alleen maar tegen kan zitten, je een terugval krijgt.
Het is moeilijk hier een balans in te vinden lijkt mij.
Ik werd in augustus ziek en ga nu 8 uur per week naar school, misschien is dat een beetje te vergelijken.
In augustus werd er bij mij Pfeiffer geconstateerd en in november volgens mij, werd ik weer getest en was de Pfeiffer nog steeds actief!
18 januari heb ik weer contact met het ziekenhuis.
In ieder geval veel succes!
(Ik denk trouwens dat Peetje misschien een duidelijker antwoord heeft, ze weet het altijd zo goed :))

Oja!
Ik loop ook (met overleg van de arts) bij de Fysiotherapeut. Zij heeft zelf CMV en Pfeiffer gehad en haar beide dochters ook. Ze heeft er dus veel verstand van en weet dat je niets moet overhaasten.
Eerst keek ik bij haar naar mijn dagindeling en hoe ik mijn rust het beste kon indelen, dat ik niet teveel achterelkaar doe.
Elke dag wandel ik ook een beetje.
Ondertussen doe ik ook Medische Fitness, op de loopband in looppas een stukje lopen enz.
Zo bouw ik ook een beetje conditie op en ze houdt me in de gaten.
Want waar ikzelf tegenaanloop is de balans tussen opbouwen en teveel doen.
En zij helpt me daar bij.

Groetjes!
Iris

Peetje

Zoals hierboven al gezegd, verschilt het per persoon hoe lang je last houdt van Pfeiffer. Er zijn patienten die na 3 maanden alles weer kunnen en ik ben na ruim 2,5 jaar er nog lang niet bovenop.
Gemiddeld is ongeveer 3 maanden lang in je bloed te zien dat je recent Pfeiffer hebt gehad, oftewel actief Pfeiffer. Daarna verschijnen er andere antistoffen en is er alleen nog maar te zien dat je het ooit hebt gehad. Overigens zeggen de antistoffen niks over hoe je je voelt. Het kan uit je bloed zijn, terwijl je nog steeds verrot moe bent.

Wat het fulltime werken betreft, ga niet gelijk als je je wat beter voelt, weer hele dagen werken, maar bouw het langzaam op, anders is de kans groot dat je een terugslag krijgt.

Heel veel beterschap! :)